Strona 1 z 2
ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 13:12
autor: deLux
Z żalem stwierdziłem, że ABS w imprezie WRX jakby później działa = lepiej hamuje.
Czy to cecha konstrukcyjna czy może subiektywne odczucie?
czy wchodzi w grę przekładanie sterownika ABS, żeby i we forku uzyskać późniejsze zadziałanie ABS?
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 13:20
autor: Azrael
deLux, raczej nie bo chodzi o skuteczność amortyzatorów w dużym stopniu.
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 13:51
autor: deLux
a jeśli amorki są poprawione?
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 13:55
autor: Azrael
To nadal auto ma inny rozkład masy itp. Ja bym się nie pokusił o taką przeróbkę.
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 14:43
autor: deLux
czyli jak forek ma nadwrażliwy abs to taki już będzie miał albo się go wyłączy bezpiecznikiem?
podmianka na sterownik z wrx wydaje się czymś po środku... rozumiem, że regulacji nie ma

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 15:27
autor: Azrael
deLux, sterownik jest zintegrowany z układem elektrozaworów i ebd więc słabo te wymianę widzę.
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 20:37
autor: jarmaj
No dobra....... nie będę nic pisał, i tak wszyscy wiedzą co bym napisał

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 21:06
autor: LouCyphre
....., a bezzpiecznik wrzucić do szybu opuszczonej kopalni, a potem wiązkę granatów i kilka gruszek z betonem ....

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 21:50
autor: Chloru
LouCyphre, zapomniałeś o napalmie

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 21:52
autor: deLux
wszystkie te rzeczy zbyt lubię by wrzucać do opuszczonej kopalni, no może prócz bezpiecznika.
... a potem nauczyć żonę hamować bez ABS'u

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 21:56
autor: jarmaj
deLux pisze:... a potem nauczyć żonę hamować bez ABS'u

Przez około 100 lat w historii motoryzacji wszyscy sobie z tym jakoś radzili. To nie powinno być zbyt trudne.

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 22:08
autor: LouCyphre
deLux pisze:
a potem nauczyć żonę hamować bez ABS'u
Moja się nauczyła nawet na śniegu to robić

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 1 wrz 2009, o 22:08
autor: Konto usunięte
Kiedyś byłem na jakimś szkoleniu które prowadził Szaja. No i na problem któregoś z kursantów "że mu się abs włącza" odpowiedział z właściwym sobie wdziękiem: "to naciśnij kolego lekko gaz, żeby się ten abs od ciebie odpierdolił"
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 12:25
autor: Alan, Alan, Alan!
to moze na Chlejadach spalimy jakies pompy ABS

Ja swoja moge wyrwac o ile to nic nie popsuje

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 12:36
autor: miszozon
ja całe swoje krótkie życie latałem bez ABS. Ostatnio wpakowałem się Forkiem na szutrową drogę i chciałem się pobawić.
Hebel, a tu lipa - kutwa, ABS.
Teraz się zastanawiam czy nie pociągnąć kabelka do kabiny z pstryczkiem-elektryczkiem, pomiędzy bezpiecznik aby nic nie spalić i w miarę potrzeby wyłączać to dziadostwo.
Chyba, że moja żona podzieli mój pogląd(też to jej pierwszy ABS) to wywale na stałe.
Będzie się wtedy palić kontrojka "ABS"?
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 13:28
autor: vibowit
miszozon pisze:Będzie się wtedy palić kontrojka "ABS"?
Będzie, ale zawsze można żarówkę wyrwać.

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 13:45
autor: Alan, Alan, Alan!
vibowit pisze:
Będzie, ale zawsze można żarówkę wyrwać.
ale to lanserskie przeciez jest. Wszyscy sie pytaja dlaczego sie to swieci. I wtedy snuje opowiesc

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 13:59
autor: miszozon
Wszyscy sie pytaja dlaczego sie to swieci. I wtedy snuje opowiesc
Szczególnie przy niezłej prędkości na śliskim. Wtedy jak pasażerem jest kierowca dumny ze swojego auta z ABS, ESP, EBD, EPA, EPS, DTSC ... (wiem, że niektóre to to samo ale tak dla pokoloryzowania piszę) i jego odpowiedź brzmi: "AHA

"
Bezcenne
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 2 wrz 2009, o 22:17
autor: shorty
miszozon pisze: Wszyscy sie pytaja dlaczego sie to swieci. I wtedy snuje opowiesc
Szczególnie przy niezłej prędkości na śliskim. Wtedy jak pasażerem jest kierowca dumny ze swojego auta z ABS, ESP, EBD, EPA, EPS, DTSC ... (wiem, że niektóre to to samo ale tak dla pokoloryzowania piszę) i jego odpowiedź brzmi: "AHA

"
Bezcenne
Zapomniales o najwazniejszym systemie chamowania z duzysz predkosci - dziala zawsze, nigdy nie zawodzi, zawsze sie zatrzymasz, tyle ze czasami jest drogie w zaleznosci od osiaganych predkosci- a jest to --- HWDP,
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 11:27
autor: cArLoS
...jak to kiedys, chyba jarmaj, powiedział - masz wrx-a z seryjnym hamulunkiem? - jesteś hardkorem!
nie wiem co się dzisiaj stało, sucha nawierzchnia, równa 3-pasmowa droga, nagła potrzeba hamowania - a ja jadę i jadę i jadę - dosłownie nie mogłem się zatrzymać ( V - w momencie rozpoczęcia manewru zatrzymania , nie większe jak 80 km/h) - abs wariuje, opony piszczą a ja widzę jak nieuchronnie zbliża się do mnie tył golfa mkIII - wydawało mi się że znam , słabe bo słabe, ale możliwości hamulcy w wrx-ie, ale czegoś takiego jeszcze nie przerabiałem...
finalnie, udało się znaleźć miejsce obok pana, ale najadłem się masę strachu - zapytam czy TTTM, optycznie sprawdziłem stan tarcz oraz klocków i daleko im jeszcze do stanu zużycia, ale coś jest nie tak...
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 11:38
autor: miszozon
ja wczoraj na konkretnym heblu wjechałem w Łodzi jednym kołem na torowisko tramwajowe (Pomorska) i też niespodzianka. Zamiast przewidywalnego uślizgu zaczęło się wariactwo. Moim zdaniem ABS wydłużył drogę hamowania, a przynajmniej spowodował niepotrzebne zaskoczenie i zamiast skupić się na odpuszczeniu w odpowiednim momencie i wykonanie manewru to człowiek się "zastanawia" co się k... dzieje.
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 11:40
autor: Grzesiek_67
cArLoS pisze:
zapytam czy TTTM, optycznie sprawdziłem stan tarcz oraz klocków i daleko im jeszcze do stanu zużycia, ale coś jest nie tak...
Sam zacisk tragiczny nie jest (oczywiście mowa o 4 tłoczkowym EU spec.), no może poza wagą i maksymalną średnicą tarczy, jaka się w nim mieści (294mm). Ważne jest natomiast jaka tarcza i jaki klocek siedzą w tym zacisku plus na jakiej oponie objeźdzasz ziemię.
Dobry klocek i dobra tarcza dają radę. Ja u siebie po wymianie na DBA4000 wraz Hawk HP+ nie poznaję hamulców. Jest po prostu luks.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 12:00
autor: citan
miszozon pisze:
ja wczoraj na konkretnym heblu wjechałem w Łodzi jednym kołem na torowisko tramwajowe (Pomorska) i też niespodzianka. Zamiast przewidywalnego uślizgu zaczęło się wariactwo.
ASO w Łodzi powinno pytać, czy auto będzie jeździło po torowiskach w tym mieście i deaktywować ABS zanim opuści salon. U mnie prawie każde (przy)hamowanie w okolicach torowisk kończy się załączeniem ABSu, ostatnio nawet dojazdy do skrzyżowań na czerwonym (przez koleiny - efekt chyba wzmocnił się po założeniu ALK).
Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 14:57
autor: cArLoS
wydarzenie dało mi do myślenia i zamówiłem dziś do swojego wrx-a tarcze ebc t.groove wraz z red stuffami , mam nadzieję iż efekt wciśnięcia pedału hamulca będzie bardziej zauważalny

Re: ABS forka vs ABS wrx
: 3 wrz 2009, o 15:18
autor: deLux
cArLoS pisze:wydarzenie dało mi do myślenia i zamówiłem dziś do swojego wrx-a tarcze ebc t.groove wraz z red stuffami , mam nadzieję iż efekt wciśnięcia pedału hamulca będzie bardziej zauważalny

zmieniłem ebc red na hawk hps + dba i jestem zadowolony, pieniądz podobny...
do skuteczności hamowania dolicza się jeszcze stan amorków i geometria