Strona 1 z 5

Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 14:29
autor: pamejudd
Witam,


Czy ktos wie o istnieniu firmy produkujacej solidne oslony dla Forestera, zorientowanej na rynek europejski? Ten standardowy plastik to [ :whistle: ], o ktore sie boje zeby sie nie urwalo, wiec szukam czegos lepszego.



Dotychczas znalalem http://www.get-primitive.com/ gdzie sprzedaja solidny towar, niemniej koszt sprowadzenia dwoch kawalow metalu z USA jest tak wysoki, ze az smieszny.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 14:44
autor: deLux
w działach sprzedam na . i - oferował się człowiek, że zrobi.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 15:26
autor: michal
osłony metalowe pod silnik do forka miało chyba w swej ofercie kiedyś 4turbo.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 15:26
autor: Azrael
Nadal ma, z tego co pamiętam to są od ręki.

: 1 wrz 2009, o 15:40
autor: pamejudd
Azrael, zalinczysz?

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 15:48
autor: Azrael
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... X-STI.html wygląda mnhiej więcej tak, nie wiemy czemu znikła wersja do Forestera ze sklepu internetowego.

Do ssaka i 2.0 S-turbo widzę że są od reki, do nowszego Forka turbo czekamy na dostawę - ale szczegóły to z handlowcem.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 17:48
autor: deLux
nie wierzyłem, że tak drogie to może być ;-)

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 17:52
autor: Azrael
Ja też, dopóki nie musiałem znaleźć wykonawcy tego....

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 18:23
autor: damaz
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 53#p101053

w tamtym wątku temat płyt przewinął się kilka razy.
jednak Twoja decyzja o założeniu osobnego tematu jest jak najbardziej zrozumiała, w tym przypadku. :whistle:

:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

: 1 wrz 2009, o 19:07
autor: pamejudd
Ej, uzylem wczesniej wyszukiwarki :-P

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 1 wrz 2009, o 19:23
autor: damaz
pamejudd pisze:Ej, uzylem wczesniej wyszukiwarki :-P
"Off the beaten track" nie da się przeszukać, IMO. ;-)
rzuć okiem "statystycznie": daty, liczba postów, ilość stron... i wszystko w starej dobrej formule "zawsze na temat i tylko na temat".
:giggle:

: 1 wrz 2009, o 21:44
autor: pamejudd
Wiem... zaczytalem sie jak w tolkienowskiej "Trylogii" (nie zeby to byla aluzja do watkow pobocznych :) )

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 08:20
autor: eddie_gt4
deLux pisze:nie wierzyłem, że tak drogie to może być ;-)
drogie, bo DOBRE :-)

mam u siebie taka plyte (z 4T) i jestem zadowolony z wydanej kasy, bo plyta naprawde solidna... na SIP'owskich Plejadach spisala sie znakomicie :thumb:

Obrazek

glownym mankamentem (poza cena :lol: ) tej plyty jest to, ze trzeba uzywac dwoch tulejek (mocowanie blizej skrzyni), aby troche odsadzic plyte (btw, czy w takiej cenie nie powinny te tulejki byc w komplecie :?: :mrgreen: )

ja u siebie zamiast 2 tulejek zastosowalem jednolita plytke z alu i teraz jest naprawde git 8-)

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 08:22
autor: eddie_gt4
Konto usunięte pisze:Ostatnio będąc w serwisie moją uwagę przykuła płyta pod silnik do forka firmy sheriff. Niby żadna rewelacja, ale trochę inaczej rozwiązane jest mocowanie - nie ma tych newralgicznych tulei dystansowych i długich śrub. Ciekawe jak się sprawdza w praktyce... Znalazłem obrazek

Obrazek
"macalem" takie plyty, srednio mi sie spodobaly... wlasnie dlatego wybralem plyte z aluminium

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 08:30
autor: eddie_gt4
btw, fajna alternatywa dla OEM oslony (np. jak ktos ma polamana, etc.), jest oslona z odpornego na uderzenia plastiku (duzo trwalsza niz OEM)

Obrazek

Obrazek

:arrow: http://autotuning.rlm.lv/category_39.html

oczywiscie, nie sa tak mocne jak alu plyty (ale nei sa tez tak slabe jak OEM oslony :mrgreen: ), ale ich glownym atutem jest to, ze duzo lepiej niz alu plyty chronia przed roznym syfem

no i chyba raczej nie sa dostepne w PL :giggle:

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 11:14
autor: pamejudd
eddie_gt4 pisze:duzo lepiej niz alu plyty chronia przed roznym syfem

Niby czemu? :o

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 11:15
autor: Konto usunięte
eddie_gt4, dostąpne płyty z aluminium (ja mam wersję SIP, ale wydaje mi się, że 4turbo są/były podobne) mają niestety bardzo słabe mocowanie na długich śrubach i tulejach nasadzonych na nie. Jak walniesz płytą, to te śruby lubią się pogiąć i są najsłabszym elementem układanki. Dlatego zainteresowała mnie płyta j.w.
pamejudd pisze:
eddie_gt4 pisze:duzo lepiej niz alu plyty chronia przed roznym syfem

Niby czemu? :o
Płyty z alu są dużo mniejsze i nie chronią podwozia przed błotem i wodą tak dokładnie jak oryginalna, albo ta, co ją wkleił eddie_gt4

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 11:37
autor: pamejudd
Fido, a ja wlasnie myslalem, ze te plyty sa wieksze, niz standardowe plastiki... (i ze wiecej dzieki temu oslaniaja, bo np kolektor wydechowy).

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 12:13
autor: Konto usunięte
pamejudd, jak mi postawisz browarka/szklankę oranżady hellena, to mogę się wczołgać po południo pod auto i zrobić zdjęcie :-)

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 12:18
autor: ky
Konto usunięte pisze: mają niestety bardzo słabe mocowanie na długich śrubach i tulejach nasadzonych na nie. Jak walniesz płytą, to te śruby lubią się pogiąć i są najsłabszym elementem układanki. Dlatego zainteresowała mnie płyta j.w.
Ja bym wolał, żeby poddały się mocowania niż np. podłużnice :) (oczywiście tak długo, jak długo miska jest cała).

r.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 12:27
autor: eddie_gt4
Konto usunięte pisze:eddie_gt4, dostąpne płyty z aluminium (ja mam wersję SIP, ale wydaje mi się, że 4turbo są/były podobne) mają niestety bardzo słabe mocowanie na długich śrubach i tulejach nasadzonych na nie. Jak walniesz płytą, to te śruby lubią się pogiąć i są najsłabszym elementem układanki (...)
plyta z 4T z przodu jest mocowana bezposrednio do przedniej belki (nazwijmy to tak), nie ma tam zadnych tulejek... trudno mi wyobrazic lepsze miejsce i sposob zamocowania plyty

natomiast z tylu potrzebne sa tulejki (ale plyta jest wzmocniona w punkcie mocowania)

foto plyty od boku

Obrazek

na fotce widac tulejki, ale juz ich nie stosuje - zamiast nich dalem plytke z alu (ok. 1 cm grubosci), wiec teraz i tylne mocowanie jest b. solidne

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 2 wrz 2009, o 20:58
autor: Sławek
eddie_gt4 pisze: no i chyba raczej nie sa dostepne w PL
A jest jakaś możliwość ich kupna bez wyjazdu do Rygi? :wall:

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 3 wrz 2009, o 13:57
autor: damaz
cały problem płyty fabrycznej (i innych podobnie mocowanych) jest mała "baza" mocowania z tyłu (nieszczęsne tulejki) w efekcie płyta bardzo łatwo wygina się na boki (na lewo lub na prawo) i wchodzi w kontakt z elementami różnymi. właściwie, to ona się nie wygina tylko obraca wokół miejsca mocowania. poprzeczna (do osi wzdłużnej samochodu) płytka rzeczywiście może b. pomóc, ograniczając możliwość obrotu płyty. być może gumowe cosie doklejone do płyty gdzieś na brzegach (między płytę a podwozie) też załatwiłyby sprawę.

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 3 wrz 2009, o 18:15
autor: Azrael
Z naszych doświadczeń to jak "nasza" płyta ustepuje to juz auto i tak nie jest zdolne do dalszej jazdy i ma połamane podłużnice...

Re: Skidplate (oslona podwozia) dla Forestera

: 3 wrz 2009, o 18:42
autor: rrosiak
damaz pisze: cały problem płyty fabrycznej (i innych podobnie mocowanych) jest mała "baza" mocowania z tyłu (nieszczęsne tulejki) w efekcie płyta bardzo łatwo wygina się na boki (na lewo lub na prawo) i wchodzi w kontakt z elementami różnymi.

W OBK jest jeszzce gorzej, bo jest tylko jedna tuleja i niemal po każdym kontakcie z podłożem płytę trzeba zdejmowac i klepać. Poza tym płyta aluminiowa zdecydowanie zmniejsza prześwit w osi podłużnej pojazdu - ze standardową osłoną można wziąć wiele przeszkód "okrakiem" bez problemu, a płyta przeszkadza.