Strona 1 z 2

Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:08
autor: Konto usunięte
Z okazji zbliżającego się przeglądu, gdzie zapewne trzeba będzie wymienić klocki, zacząłem się zastanawiać nad kompleksowym usprawnieniem układu hamowania. W wolnossącym Foresterze i tak z tyłu są bębny - więc można zastanawiać się nad usprawnieniem przodu. Klocki OEM są nie dość że słabe, to drogie. Mogę więc kupić lepsze klocki - jakie? Zastanawiam się też, czy nie wymienić też tarcz. Może wstawić cały układ od WRX?

No i najważniejsze pytanie, czy na gwarancji można w ogóle grzebać w hamulcach.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:16
autor: So What!
Konto usunięte pisze: Klocki OEM są nie dość że słabe, to drogie.
Obawiam się, że ciężko Ci będzie znaleźć lepsze klocki. Ja założyłem tarcze brembo i seryjne klocki (Ferodo Premier mi się rozsypały po kilkuset kilometrach).

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:18
autor: Azrael
So What!, nie dziwne ze CI się Premier rozsypały jak to jest klocek który ma byc TANI.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:20
autor: esilon
Konto usunięte pisze: Może wstawić cały układ od WRX?

to wtedy niestety dystanse pod Twoje felgi obowiązkowo (5mm)

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:27
autor: So What!
Azrael, ok. A co powiesz na pytanie Funky'ego.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:27
autor: Konto usunięte
esilon pisze: wtedy niestety dystanse

Hmmm. A czy to coś zmienia w prowadzeniu auta?

Chodzi mi o klocki, które są wytrzymałe - w A/T hamulca używa się często (pod każdymi światłami na przykład...)

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:29
autor: Azrael
Ja bym zmienił całe hamulce, zależnie od felg, na największe co wejdzie. Im więsze tym się wolneij zużywająi w długim terminie może być taniej.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:34
autor: jarmaj
Całkiem niedawno było tu gdzieś o hamulcach z WRX do Froka. No i wyszło, że felga 16” nie wejdzie w Forku na ten zacisk (z uwagi na inne ET niż w WRX). Trzeba dać 17”.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:39
autor: deLux
jak jest szansa to przymierzyć... różnie wychodzi, czasem nie tak strasznie ;-)

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:40
autor: Konto usunięte
Azrael, a tarcze też byś zmienił?
jarmaj pisze: felga 16” nie wejdzie w Forku na ten zacisk

Ech, felg już bym raczej nie chciał zmieniać. Bo większe felgi to niższy profil opony, a wolałbym jednak zostać przy tym, co mam.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 11:43
autor: esilon
deLux pisze: jak jest szansa to przymierzyć... różnie wychodzi, czasem nie tak strasznie

przymierzyłem i dystanse były potrzebne, Konto usunięte, mam takie felgi jak Twoje a zaciski z WRX i bez dystansów ni chu chu, no chyba,że stalowe 16 załozysz to wtedy inna bajka, wchodza idealnie :-)

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 12:29
autor: eddie_gt4
jarmaj pisze:Całkiem niedawno było tu gdzieś o hamulcach z WRX do Froka. No i wyszło, że felga 16” nie wejdzie w Forku na ten zacisk (z uwagi na inne ET niż w WRX). Trzeba dać 17”.
R-17?
niekoniecznie - to zalezy i od felg, i od zaciskow (bo zaciski w WRX'ie sa rozne - "gladkie" aka "czerwone" i "wypukle" aka "czarne" :-) )

R-16 felgi od XT MY'05 (6.5x16 ET48, 6 podwojnych ramion) wchodza bez zadnych dystansow na zacisk 4-tloczkowy od WRX (i na "wypukly", i na "gloadki" :idea: )
choc jest BARDZO blisko...

Obrazek

natomiast felgi o takich samych parametrach (szerokosc i ET) od MY'03-05 (5 pojedynczych ramion) - nie (inaczej wyprofilowane ramiona felgi od wewn.)

mialem u siebie takie felgi, wiec wiem :-)

Obrazek

skonczylo sie na tym, ze zalozylem przednie zaciski 4-tloczkowe oraz zapodalem felgi od GT (zimowe opony), o takie :lol:

Obrazek


Funky, jak sie skonczy gwarancja ( :giggle: ), zaloz se przednie hamulce od Forka XT albo USDM WRX'a MY'02-05 (tarcza 294mm + zacisk 2-tloczkowy) - kosztuja tanio, dadza odczuwalna poprawe, a i powinny podejsc pod te fele co masz (masz jakies R-16, hm?)

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 12:31
autor: eddie_gt4
esilon pisze:
deLux pisze: jak jest szansa to przymierzyć... różnie wychodzi, czasem nie tak strasznie

przymierzyłem i dystanse były potrzebne, Konto usunięte, mam takie felgi jak Twoje a zaciski z WRX i bez dystansów ni chu chu (...)
takie? :-)

Obrazek

jak gruby dystansik musiales zapodac :?:

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 12:33
autor: So What!
eddie_gt4 pisze: Funky, jak sie skonczy gwarancja ( :giggle: ), zaloz se przednie hamulce od Forka XT (...) - kosztuja tanio, dadza odczuwalna poprawe, a i powinny podejsc pod te fele co masz (masz jakies R-16, hm?)
Forek XT ma chyba takie same hamulce z przodu, jak Forek N/A (chodzi o MY'06-) :whistle:

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 12:34
autor: eddie_gt4
So What! pisze:
eddie_gt4 pisze: Funky, jak sie skonczy gwarancja ( :giggle: ), zaloz se przednie hamulce od Forka XT (...) - kosztuja tanio, dadza odczuwalna poprawe, a i powinny podejsc pod te fele co masz (masz jakies R-16, hm?)
Forek XT ma chyba takie same hamulce z przodu, jak Forek N/A (chodzi o MY'06-) :whistle:
chyba nie ;-)

z tego co wiem Forki n/a (MY'06-07) z przodu maja tarcze 277mm... ale moze sie myle :whistle:

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 12:35
autor: Konto usunięte
eddie_gt4, dobry pomysł :idea: felgi mam seryjne 16" i jestem z nich zadowolony.

Re: Hamulce do A/T

: 4 wrz 2009, o 21:25
autor: rrosiak
Azrael pisze:So What!, nie dziwne ze CI się Premier rozsypały jak to jest klocek który ma byc TANI.

Nie ma chyba reguły... OEMy nie wystarczały mi pomiędzy przeglądami, a na Premier przejechałem już 17tys. i powinny wytrzymać jeszcze drugie tyle.

Re: Hamulce do A/T

: 7 wrz 2009, o 21:16
autor: Piter 35
Przydało by się zapytać Dyrekcję :arrow: A co z gwarancją :?: :giggle:

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 10:31
autor: Konto usunięte
A czy nie lepiej założyć czterotłoczkowe? Nie będą lepsze niż dwutłoczkowe?

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 10:58
autor: Grzesiek_67
Konto usunięte,
ja zmieniłem. Miałem identyczny zacisk i identyczną tarczę, jak Ty (277mm). Włożenie większej tarczy plus lepszy zacisk (no bo jest lepszy od zwykłego dwutłoczkowego) plus dobre tarcze i klocki spowodowały naprawdę duuużo lepsze hamowania.
Ja po swoich doświadczeniach polecam ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Wciąż na Ciebie czekają klocki, gdybyś miał problemy z decyzją o zmianie zacisku.

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 11:44
autor: Konto usunięte
Grzesiek_67 pisze: Wciąż na Ciebie czekają klocki

No właśnie musimy się umówić :cofee:

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 18:42
autor: esilon
eddie_gt4 pisze:
esilon pisze:
deLux pisze: jak jest szansa to przymierzyć... różnie wychodzi, czasem nie tak strasznie

przymierzyłem i dystanse były potrzebne, Konto usunięte, mam takie felgi jak Twoje a zaciski z WRX i bez dystansów ni chu chu (...)
takie? :-)

Obrazek

jak gruby dystansik musiales zapodac :?:

dystansik musiał miec 5mm

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 19:51
autor: Grzesiek_67
esilon,
Esi, Ty dokręć wreszcie te fele, to kiedyś odpadnie :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Hamulce do A/T

: 8 wrz 2009, o 21:11
autor: Piter 35
Funky , Ty lepiej się dowiedz jak tam jest z gwarancją :idea: .
Bo może takie zmiany są niedopuszczalne w MartixSiPie :mrgreen:

Re: Hamulce do A/T

: 9 wrz 2009, o 08:08
autor: eddie_gt4
Konto usunięte pisze:A czy nie lepiej założyć czterotłoczkowe? Nie będą lepsze niż dwutłoczkowe?
sa lepsze (lesze wyczucie hamowania + wiekszy wybor sensow klockow), ale:
a) sa drozsze
b) wymagaja inych felg albo jakichs kombinacji (dystansiki, ew. dluzsze szpilki)