Szpera do ośki...?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Szpera do ośki...?
A jaka byłaby różnica w seryjnie nieszperowanym Subaraku? Gdyby tak na tył dać takiego Torsena?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Szpera do ośki...?
WiS pisze: 1) na ile szpera zwiększy skuteczność trakcji w zakręcie podczas okazjonalnego upalania (zakładajac wersję: a - z utwardzeniem i ew. obniżeniem zawiasu, b - bez tejże operacji, czyli zostaje relatywnie miękko);
Różnica jest w każdym przypadku przepastna. W niektóych autach ktroe mają tendencję do podnoszenia przedniego koła na wyjściu z zakrętu może być nawet ogromna, chociaz szpera do uzytku ulicznego typu torsen lub podobna nie da tutaj tak dużo.
WiS pisze: 2) na ile szpera wpłynie na trakcję w jeździe cywilnej - np. na zdolność wykopania się w zimie z pułapek oraz przyspieszenia na śliskim.
Poprzedniej zimy miałem okazję sprawdzić Torsena w Alfie 147, i miałem wrażenie że jest sporo lepiej w zastosowaniu cywilnym, niż w wersji z dyfrem otwartym. Na torze - nie wiem.
Na torze być może różnica będzie ciut mniejsza, natomiast w jeździe "rajdowej" ogromna i auto dużo łatwiej prowadzić gazem i ratować z opresji, można bardziej nadsterowne ustawienia zastosowac bez obawy że się nie wyratuje w sytuacji kryzysowej.
WiS pisze: Wobec powyższego, jeśli tak, to co i gdzie? Oczywiście, nie żadne wyczynowe płytkowe hardkorstwo - jakieś inne rozwiązania? Quaife, KAAZ, coś innego? Kto to dobrze założy i za ile? Oczywiście, przy założeniu że całość instalacji i tuningu ma nie być droższa od reszty auta
Quiafe, ew. jedyna płtyka ktora bym sie pokusił założyc to Carbonetic. Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.
Mogą szybciej zużywać się półosie. I trzeba trzymac kierownicę solidnie. (jak to mawia AL - krzepko ster dzierż ;) )WiS pisze: No i jeszcze: jakieś wady zeszperowania auta, o których nie pomyślałem, a ktoś zna z autopsji lub ze słyszenia?
Podsumowując zakładać o ile coś "cywilnego" do danego modelu jest.
Re: Szpera do ośki...?
Dokładnie to Yaris T-Sport w wesji JDM zwał się Vitz RSAzrael pisze: Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.
Re: Szpera do ośki...?
Przy czym może być potrzebna cała skrzynia.Azrael pisze: Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Szpera do ośki...?
ky, jakby się okazało ze łożyska dyfra, koło talerzowe i półosie są te same to bym zaryzykował że będzie pasował.
Re: Szpera do ośki...?
Ale po co tak kombinować, skoro jest napisane, że pasuje określony model...
411KM @ 575Nm
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Szpera do ośki...?
Azrael, thanks
Owoc zapewne mówi o tym:
PS. WRC Fan, czy z tego co piszesz wynika, że wersje turbo Yarka były seryjnie szperowane? IMHO - nie.
Owoc zapewne mówi o tym:
Ale zanim kupię, jeszcze chętnie sprawdę dokładniej, czy to aby na pewno pasi. Jak będę miał chwilę, podjadę do swojego ASO, są tam bystre chłopaki, zobaczę, co oni na to.owoc666 pisze: Szybki rekonesans pozwolił uzyskać informację, że to:
http://www.quaife.co.uk/Toyota-Corolla- ... fferential
... jest to, czego potrzebujesz
PS. WRC Fan, czy z tego co piszesz wynika, że wersje turbo Yarka były seryjnie szperowane? IMHO - nie.
Re: Szpera do ośki...?
W jp mogły być, tam jest inny świat. Co powoduje również, że różnice, w pozornie tych samych modelach, potrafią być znaczne.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Szpera do ośki...?
Tego nie wiem. Na pewno była taka opcja z Toyota Racing Development:WiS pisze: WRC Fan, czy z tego co piszesz wynika, że wersje turbo Yarka były seryjnie szperowane?
Helikalna:
http://trdparts.jp/english/parts_lsd_helical.html
Mechaniczna:
http://trdparts.jp/english/parts_lsd_mechanical.html
Reszta gratów TRD:
http://trdparts.jp/english/list_vitz.html
Re: Szpera do ośki...?
Na japanparts są jeszcze Cusco:
http://www.japanparts.com/db/partslist. ... r=&volkey=
http://www.japanparts.com/db/partslist. ... r=&volkey=
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Szpera do ośki...?
Zapowiada się atrakcyjnie, pytanie, jak będzie z kosztami. Zacznę pytać w ASO, ale jeśli ktoś z tutejszych pomarańczowych by się podjął rzeźby, to jestem zainteresowany...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Szpera do ośki...?
Najtańsza jest elektroszpera. Nie licząc demontażu/montażu to góra kilkadziesiąt zł.WiS pisze:jak będzie z kosztami.
Re: Szpera do ośki...?
WiS pisze: Zapowiada się atrakcyjnie, pytanie, jak będzie z kosztami. Zacznę pytać w ASO, ale jeśli ktoś z tutejszych pomarańczowych by się podjął rzeźby, to jestem zainteresowany...
Licz ~5000 PLN ze wszystkim.
411KM @ 575Nm
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Szpera do ośki...?
Sugerujesz mi starty na ćwiartkę...?jarmaj pisze: Najtańsza jest elektroszpera.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Szpera do ośki...?
Ależ skąd!WiS pisze:Sugerujesz mi starty na ćwiartkę...?
Ćwiartka jest dla początkujących.
My to już w ogóle nie powinniśmy startować poniżej połówki. A najlepiej jak jest 0,7.
Re: Szpera do ośki...?
A jak urwie od półosi? ;>jarmaj pisze: Hardkor to hardkor.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Szpera do ośki...?
Ja w swoim civicu 1.8vti mam fabryczną szperę. Moim zdaniem daje dużo, szczególnie przy ostrym starcie. Jak robiliśmy jakieś nielegalne :) wyścigi, to przy fwd nawet jak przegrywałem mocniejszym autam, to sam moment ruszenia z 6 tys. obrotów pozwalal zawsze urwać kilka metrów podczas gdy przeciwnik mielil kołami (kołem:) )
Z tego co wiem taka skrzynia lsd z 1.8vti często idzie na tuning do innych modeli, m.i. uturbionych, lub 1.6vti.
pozdro:)
Z tego co wiem taka skrzynia lsd z 1.8vti często idzie na tuning do innych modeli, m.i. uturbionych, lub 1.6vti.
pozdro:)
Re: Szpera do ośki...?
Jaka to jest szpera ?seiken pisze: Ja w swoim civicu 1.8vti mam fabryczną szperę.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Szpera do ośki...?
To jest akurat najmniej istotne.seiken pisze:to sam moment ruszenia
Rusza się raz, a potem jedzie jakiś czas. Szpera znacznie poprawia prowadzenie na zakrętach, start w sumie jest mało ważny.