Szpera do ośki...?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 6 wrz 2009, o 15:39

A jaka byłaby różnica w seryjnie nieszperowanym Subaraku? Gdyby tak na tył dać takiego Torsena?


Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 11:19

WiS pisze: 1) na ile szpera zwiększy skuteczność trakcji w zakręcie podczas okazjonalnego upalania (zakładajac wersję: a - z utwardzeniem i ew. obniżeniem zawiasu, b - bez tejże operacji, czyli zostaje relatywnie miękko);

Różnica jest w każdym przypadku przepastna. W niektóych autach ktroe mają tendencję do podnoszenia przedniego koła na wyjściu z zakrętu może być nawet ogromna, chociaz szpera do uzytku ulicznego typu torsen lub podobna nie da tutaj tak dużo.
WiS pisze: 2) na ile szpera wpłynie na trakcję w jeździe cywilnej - np. na zdolność wykopania się w zimie z pułapek oraz przyspieszenia na śliskim.
Poprzedniej zimy miałem okazję sprawdzić Torsena w Alfie 147, i miałem wrażenie że jest sporo lepiej w zastosowaniu cywilnym, niż w wersji z dyfrem otwartym. Na torze - nie wiem.


Na torze być może różnica będzie ciut mniejsza, natomiast w jeździe "rajdowej" ogromna i auto dużo łatwiej prowadzić gazem i ratować z opresji, można bardziej nadsterowne ustawienia zastosowac bez obawy że się nie wyratuje w sytuacji kryzysowej.

WiS pisze: Wobec powyższego, jeśli tak, to co i gdzie? Oczywiście, nie żadne wyczynowe płytkowe hardkorstwo - jakieś inne rozwiązania? Quaife, KAAZ, coś innego? Kto to dobrze założy i za ile? Oczywiście, przy założeniu że całość instalacji i tuningu ma nie być droższa od reszty auta 8-)

Quiafe, ew. jedyna płtyka ktora bym sie pokusił założyc to Carbonetic. Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.



WiS pisze: No i jeszcze: jakieś wady zeszperowania auta, o których nie pomyślałem, a ktoś zna z autopsji lub ze słyszenia?
Mogą szybciej zużywać się półosie. I trzeba trzymac kierownicę solidnie. (jak to mawia AL - krzepko ster dzierż ;) )







Podsumowując zakładać o ile coś "cywilnego" do danego modelu jest.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 12:19

Azrael pisze: Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.
Dokładnie to Yaris T-Sport w wesji JDM zwał się Vitz RS ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 12:24

WRC fan, mi chodziło o tego z turbo.... jak to się zwało?

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 12:32

Vitz RS (to był ten N/A taki jak WiSa), a wersja turbo to Vitz RS TRD.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:26

Azrael pisze: Trzeba by porównac numery OEM dyfra z Toyoty Echo (ASO Toyoty powinno móc) bo tam chyba szpera w serii a to jest JDM Yaris.
Przy czym może być potrzebna cała skrzynia.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:28

ky, jakby się okazało ze łożyska dyfra, koło talerzowe i półosie są te same to bym zaryzykował że będzie pasował.

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:30

Ale po co tak kombinować, skoro jest napisane, że pasuje określony model... :roll:
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:34

owoc666, ?

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:49

Azrael, thanks :-)

Owoc zapewne mówi o tym:
owoc666 pisze: Szybki rekonesans pozwolił uzyskać informację, że to:

http://www.quaife.co.uk/Toyota-Corolla- ... fferential

... jest to, czego potrzebujesz
Ale zanim kupię, jeszcze chętnie sprawdę dokładniej, czy to aby na pewno pasi. Jak będę miał chwilę, podjadę do swojego ASO, są tam bystre chłopaki, zobaczę, co oni na to.

PS. WRC Fan, czy z tego co piszesz wynika, że wersje turbo Yarka były seryjnie szperowane? IMHO - nie.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 13:52

W jp mogły być, tam jest inny świat. Co powoduje również, że różnice, w pozornie tych samych modelach, potrafią być znaczne.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 15:25

WiS pisze: WRC Fan, czy z tego co piszesz wynika, że wersje turbo Yarka były seryjnie szperowane?
Tego nie wiem. Na pewno była taka opcja z Toyota Racing Development:

Helikalna:
http://trdparts.jp/english/parts_lsd_helical.html

Mechaniczna:
http://trdparts.jp/english/parts_lsd_mechanical.html

Reszta gratów TRD:
http://trdparts.jp/english/list_vitz.html

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 15:27

Ta szpera TRD może być fajną opcją.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 15:41


WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 23:54

Zapowiada się atrakcyjnie, pytanie, jak będzie z kosztami. Zacznę pytać w ASO, ale jeśli ktoś z tutejszych pomarańczowych by się podjął rzeźby, to jestem zainteresowany... :cofee:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 8 wrz 2009, o 23:58

WiS pisze:jak będzie z kosztami.
Najtańsza jest elektroszpera. Nie licząc demontażu/montażu to góra kilkadziesiąt zł. :mrgreen:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 00:00

W ośce? ;>

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 00:04

No co? Hardkor to hardkor. Może jakoś w końcu skręci. :mrgreen:

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 00:18

WiS pisze: Zapowiada się atrakcyjnie, pytanie, jak będzie z kosztami. Zacznę pytać w ASO, ale jeśli ktoś z tutejszych pomarańczowych by się podjął rzeźby, to jestem zainteresowany... :cofee:


Licz ~5000 PLN ze wszystkim.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 00:19

jarmaj pisze: Najtańsza jest elektroszpera.
Sugerujesz mi starty na ćwiartkę...? ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 00:24

WiS pisze:Sugerujesz mi starty na ćwiartkę...? ;-)
Ależ skąd!

Ćwiartka jest dla początkujących.
My to już w ogóle nie powinniśmy startować poniżej połówki. A najlepiej jak jest 0,7. :mrgreen:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 9 wrz 2009, o 12:04

jarmaj pisze: Hardkor to hardkor.
A jak urwie od półosi? ;>

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

seiken
2 gwiazdki
Auto: impreza sti
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szpera do ośki...?

Post 10 wrz 2009, o 23:44

Ja w swoim civicu 1.8vti mam fabryczną szperę. Moim zdaniem daje dużo, szczególnie przy ostrym starcie. Jak robiliśmy jakieś nielegalne :) wyścigi, to przy fwd nawet jak przegrywałem mocniejszym autam, to sam moment ruszenia z 6 tys. obrotów pozwalal zawsze urwać kilka metrów podczas gdy przeciwnik mielil kołami (kołem:) )
Z tego co wiem taka skrzynia lsd z 1.8vti często idzie na tuning do innych modeli, m.i. uturbionych, lub 1.6vti.
pozdro:)

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 10 wrz 2009, o 23:50

seiken pisze: Ja w swoim civicu 1.8vti mam fabryczną szperę.
Jaka to jest szpera ?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Szpera do ośki...?

Post 10 wrz 2009, o 23:53

seiken pisze:to sam moment ruszenia
To jest akurat najmniej istotne.
Rusza się raz, a potem jedzie jakiś czas. Szpera znacznie poprawia prowadzenie na zakrętach, start w sumie jest mało ważny.

ODPOWIEDZ