Skrzynia WRX 01-problem z 1 biegiem
: 8 wrz 2009, o 12:16
Witajcie!
Mam problem z włączaniem jedynki. Przy szybkim ruchu lewarka w przód skrzynia zgrzyta. Przy wolnym, delikatnym ruchu (tak na dwa) zgrzytów nie ma, ale nie zawsze można wbić jedynkę. Pomaga wtedy lekkie (na pół centymetra) odchylenie gałki w kierunku biegu drugiego i wtedy wchodzi. Pozostałe biegi bez problemu. Myślałem, że jest to synchronizator pierwszego biegu. Samochodem jechał mechanik z ASO i stwierdził że winne jest jakieś małe łożysko igiełkowe na wałku. Jest już zużyte i nie zawsze sprzęgło zdąży wyhamować i stąd ten zgrzyt. Ponoć przy każdej naprawie skrzyni wymieniają to łożysko na nowe bo koszt znikomy a skoro mają wszystko rozebrane to dają nowe.
Jakie macie sugestie? Czy mechanik dobrze zdiagnozował usterkę? Nie wiem jakim olejem jest zalana skrzynia i na początek chciałbym wymienić na Shella. Jest sens ? Przelot 150 000, nie upalam.
Mam problem z włączaniem jedynki. Przy szybkim ruchu lewarka w przód skrzynia zgrzyta. Przy wolnym, delikatnym ruchu (tak na dwa) zgrzytów nie ma, ale nie zawsze można wbić jedynkę. Pomaga wtedy lekkie (na pół centymetra) odchylenie gałki w kierunku biegu drugiego i wtedy wchodzi. Pozostałe biegi bez problemu. Myślałem, że jest to synchronizator pierwszego biegu. Samochodem jechał mechanik z ASO i stwierdził że winne jest jakieś małe łożysko igiełkowe na wałku. Jest już zużyte i nie zawsze sprzęgło zdąży wyhamować i stąd ten zgrzyt. Ponoć przy każdej naprawie skrzyni wymieniają to łożysko na nowe bo koszt znikomy a skoro mają wszystko rozebrane to dają nowe.
Jakie macie sugestie? Czy mechanik dobrze zdiagnozował usterkę? Nie wiem jakim olejem jest zalana skrzynia i na początek chciałbym wymienić na Shella. Jest sens ? Przelot 150 000, nie upalam.