Strona 1 z 1

Hopki przy poslizgu...

: 16 lut 2008, o 23:43
autor: mizoo
Jak po zakupie przyjechalem do chlopakow na Bajecznej dostalem info, ze mam gwint w WRX-ie. Milo, ale jak pojechalem zrobic kilka testowych nawrotow okazalo sie, ze przy wyjsciu po recznym i wduszeniu gazu auto zamiast ladnie sie slizgac zaczyna po prostu przeskakiwac (tak bec bec bec :lol: ) i o 360 wokol pacholka nie ma juz mowy.
Nie spotkalem sie z czyms takim nigdy w zyciu, nie wiem czy to wina moze malego cisnienia w oponach (dosc swiezych zimowkach), czy wina zbyt twardego ustawienia zawiasu, a moze cos jest po prostu nie tak...
Czy mial ktos moze stycznosc z takim zachowaniem? :shock:

: 17 lut 2008, o 12:44
autor: LouCyphre
mizoo, A co to za gwint to powiedzieli na bajecznej ?

: 17 lut 2008, o 13:17
autor: mizoo
Louis Cyphre pisze:mizoo, A co to za gwint to powiedzieli na bajecznej ?
Samochod przybral na wadze przez blotko tu i owdzie wiec nie dalo sie rozszyfrowac ;)
Podjade dzisiaj na samoobslugowa oplukac nadkola to moze sie znajdzie jakies oznaczenie.

: 17 lut 2008, o 23:54
autor: ky
Równo było? Może masz jakieś luzy w zawieszeniu?

r.

: 17 lut 2008, o 23:58
autor: LouCyphre
A może ten gwint po prostu zamordowany jest ? Znaczy amory nic już nie 3mają stąd te skoki (oderwania kół od podłoża)

: 18 lut 2008, o 10:06
autor: mizoo
ky pisze:Równo było? Może masz jakieś luzy w zawieszeniu?
Louis Cyphre pisze:A może ten gwint po prostu zamordowany jest ?
Auto przed kupnem przeszlo sciezke zdrowia, szarpaki itp. Nic nie wyszlo, amorki podobno ok. Slyszalem jednak, ze test sprawnosci amortyzatorow potrafi byc nieadekwatny do tego jak jest z nimi naprawde. Trzeba bedzie przejrzec ten tyl dokladnie... :roll:

: 18 lut 2008, o 10:56
autor: vibowit
mizoo pisze:Nic nie wyszlo, amorki podobno ok. Slyszalem jednak, ze test sprawnosci amortyzatorow potrafi byc nieadekwatny do tego jak jest z nimi naprawde. Trzeba bedzie przejrzec ten tyl dokladnie... :roll:
Właśnie. Testem z "komputera" bym się nie sugerował.

: 18 lut 2008, o 12:48
autor: LouCyphre
mizoo, Kiedyś urwany amortyzator w wrxie pokazywał mi na ścieżce 65 % sprawności :lol:

Re: Hopki przy poslizgu...

: 18 lut 2008, o 14:33
autor: carfit
mizoo pisze:Jak po zakupie przyjechalem do chlopakow na Bajecznej dostalem info, ze mam gwint w WRX-ie. Milo, ale jak pojechalem zrobic kilka testowych nawrotow okazalo sie, ze przy wyjsciu po recznym i wduszeniu gazu auto zamiast ladnie sie slizgac zaczyna po prostu przeskakiwac (tak bec bec bec :lol: ) i o 360 wokol pacholka nie ma juz mowy.
Nie spotkalem sie z czyms takim nigdy w zyciu, nie wiem czy to wina moze malego cisnienia w oponach (dosc swiezych zimowkach), czy wina zbyt twardego ustawienia zawiasu, a moze cos jest po prostu nie tak...
Czy mial ktos moze stycznosc z takim zachowaniem? :shock:
tak wieczorem jak znajde chwile to napisze co to jest, teraz wyjezdzam i nie mam czasu

[ Dodano: 2008-02-18, 22:30 ]
1. Zawieszenie jest nieodpowiednio wyregulowane , przeważnie za twardo, spróbuj poluzowac siłe odpicia amortyzatorów ( musisz pewnie ściagnąć tylną kanapę ) i siłe nprężenia spręzyny
2. podpora wału ma za duzy luz i wprowadza w wibracje dyfer , a to przenosi na półosie ( zdjąć wał dokładnie wymyć beznzyną ekstrakcyjną podporę (część gumowa) "napchac" kleju do szyb, poczekac 12 godzin aż wyschnie zamontowac z powrotem,i/ lub kupic tuleje poliuteranowe i wymienić (utwardzić)mocowanie dyfra i tylnej belki
3.wybite mocowania dyfra lub "samolotu"
4. za duże luzy na przegubach półosi
5. nierównomierne zużyte opony
6. walnięty tylny dyfer
_________________

: 19 lut 2008, o 09:52
autor: mizoo
carfit pisze:1. Zawieszenie jest nieodpowiednio wyregulowane , przeważnie za twardo, spróbuj poluzowac siłe odpicia amortyzatorów ( musisz pewnie ściagnąć tylną kanapę ) i siłe nprężenia spręzyny
Carfit, dzieki wielkie za wszystkie wskazowki. Wierze gleboko, ze to pkt pierwszy. Tyl auta jest tak twardy, ze na nic zdaja sie proby recznego docisniecia tylnej osi, zabetonowane. :mrgreen: W piatek bedzie juz inaczej i dam znac po pierwszych probach jak sie sprawuje auto na zawrotkach. ;)

P.S. Fotki hamulcow podesle wkrotce, nie zrobilem jeszcze.