Przeróbka na GT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
dominik_bb
2 gwiazdki
Auto: Impreza WRX EJ20G
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 13:54

Witam mam pytanie posiadam impreze GC8 rocznik 96 2.0 115KM chce do niego włozyc silnik od GT co potrzebuje oprocz kompletnego silnika ?? czy wiazka moze zostac seryjna czy ECU od GT podejdzie do tej wiazki i czy szukac z modelu GT przed liftu 211Km do 96r czy z nowszego 218 konnego z czym bedzie łatwij ??



shorty
2 gwiazdki
Lokalizacja: kurcze Belfast
Auto: full Prodrive
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 13:59

kupic gt-eka bedzie taniej

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 14:18

temat wielokrotnie poruszany i powiem tyle,że nie tylko silnik ale cały układ napędowy , zawieszenie praktycznie wszystko musisz przenieść z GT i to już się nie opłaca poszukaj dobrze było to poruszane i chłopaki znający sie na rzeczy wyjaśniali dokładnie wszystko , niestety to nie BMW(z całym moim szacunkiem do tej marki) i nie wystarczy przenieść tylko silnika :-(
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

marcel 08
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: R5GTE/MY00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 20 wrz 2009, o 14:23

kup anglika GT i bedziesz miał wszystko na przekładkę ze swojego 8-)
Wyjazdy integracyjne dla firm ----> http://www.ENJOYIT.pl
http://WWW.08PSS.PL zapraszamy również http://www.08PSS.fora.pl
w ofercie m.in. AUTO DETALING, SAMCO, FUJITA, P2R, MAGNAFLOW, CAT CAMS
Obrazek

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 20 wrz 2009, o 14:27

marcel 08 pisze:kup anglika GT i bedziesz miał wszystko na przekładkę ze swojego 8-)
Albo japońca z angli :D
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 14:33

Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 17:18

dominik_bb, przede wszystkim pamiętaj żeby kurnik na masce był.

dominik_bb
2 gwiazdki
Auto: Impreza WRX EJ20G
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 18:17

Z tego co wiem napedy sa te same wiadomo maske trzeba włozyc z wlotami chodzi mi głownie o to co trzeba zmienic pod maska i pod deską rozdzielcza

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 18:31

dominik_bb pisze:Z tego co wiem napedy sa te same wiadomo maske trzeba włozyc z wlotami chodzi mi głownie o to co trzeba zmienic pod maska i pod deską rozdzielcza
raczej ci nikt nie powie co trzeba zmienić bo każdy kto to próbował odpuścił w połowie. samo przerobienie wiązki sobie wyobraź.
Kup GT nawet anglika i przełóż swoje graty do niego, wyjdzie cię to taniej. Będziesz miał prawdziwego GT z buda od GT.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

szczur75
3 gwiazdki
Lokalizacja: wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 20:38

dominik_bb pisze: Z tego co wiem napedy sa te same


Nie za bardzo....

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 20:42

Te auta mają wspolną deskę, lewarek, budę i wał napedowy, poza tym nawet pedały sa inne,

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 22:39

Azrael pisze:Te auta mają wspolną deskę, lewarek, budę i wał napedowy, poza tym nawet pedały sa inne,
Kuba to starczy. Zmieniasz maskę, wkładasz silnik, odpalasz...i wciąż nie masz GTka :-)
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 20 wrz 2009, o 23:26

No i ukręcasz skrzynię przy próbie ruszenia :D




Jedno z większych nieszczęść starszych Subaru to masa ludzi którzy marzyli o Subaru ale ich nie było stać i nadal ich nie stać, ale zaczeło im się wydawać że ich stać kiedy auta w zakupie staniały. Dopiero starcie zbolesną rzeczywistością po zakupie/próbie zbudowania sprowadzana ziemię, a zdrutowanych śmietników jeździ coraz więcej. W Anglii to mają od kilku lat u nas się dopiero rozkręca.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:13

A tak przy okazji, to zawsze rozkłada mnie na łopatki ta kompletna ignorancja w temacie, że niby wystarczy silnik z czegoś tam przełożyć i zaraz będzie to samo, co w tamtej wersji.

Jakby wersje tego samego modelu, niczym innym jak silnikiem, się nie różniły. I nie chodzi mi tu tylko o Subaru, bo to jest nagminne we wszytkich markach przy starszych modelach ("a jak do Clio 1,2 wsadzę silnik z Clio 16v to będzie OK, nie", albo "do Astry 1,4 8v włoże c20xe to będzie to już GSI...?")

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:20

bo w niektórych autach z grubsza tek bywa :whistle: ale niestety nie w Subaru
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:23

burat pisze:bo w niektórych autach z grubsza tek bywa :whistle: ale niestety nie w Subaru
Nie, nie bywa.

Topowe wersje różnią z reguły prawie wszystkim, poza elementami karoserii.

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:26

no fakt może sam silnik to przegiąłem ale na pewno dużo mnie zachodu niż w Subaru , o to mi chodziło
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:31

burat pisze:no fakt może sam silnik to przegiąłem ale na pewno dużo mnie zachodu niż w Subaru , o to mi chodziło
Fiat Bravo HGT nie ma prawie wcale mechanicznych elementów wspólnych z innymi wersjami Bravo.

Renault Clio Sport nie ma wiele wspólnego mechanicznie z innymi Clio.

Renault Clio 1.8 16v nie ma wiele wspólnego mechanicznie......

Astra GSI nie ma .....


itd
itp



Tylko parę przykładów. Tak jest ZAWSZE. Subaru nie jest tu żadnym wyjątkiem.
Inne hamulce, inny układ przeniesienia napędu, inne zawieszenia. Wspólne zostają rzeczy typu silniczki wycieraczek, czy inne bzdety.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 00:44

jarmaj pisze: Wspólne zostają rzeczy typu silniczki wycieraczek, czy inne bzdety.

A i to nie zawsze...

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 08:10

W starszych Hondach te swapy pasują prawie plug&play.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 10:34

Czasami nie trzeba przekładać silniczka od wycieraczek żeby mieć fun :-p , wystarczy fantazja i do tego jeszcze jakie ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo :thumb
Link: http://www.youtube.com/watch?v=auniIlD_ ... re=related
i do tego duuuuże cochones, albo brak mózgu , wybór odpowiedzi zostawiam oglądającym :whistle:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 11:49

owoc666 pisze: W starszych Hondach te swapy pasują prawie plug&play.
Nawet jeśli masz cały przód i przekładasz cały zespół napędowy z półosiami, zawieszeniem, piastami i hamulcami, to nie znaczy, że te auta nie różnią się np. hamulcami, nastawami amortyzatorów czy geometrią i twardością silenblocków -- diabeł tkwi w szczegółach. Po prostu będziesz miał kundla, przód z tego, tył z tamtego, który jeszcze będzie wymagał wymiany paru innych pierdów (silentblocki, tylne hamulce, amortyzatory, być może wypadałoby wymienić też korektor hamowania), a które zwyczajowo po prostu się robi.

Tak samo, jak wsadzenie S50B32 do E36 328 coupe z Mpasztetem i full wypasem nie zrobi nagle z tego samochodu M3. Ba, włożenie M52B28 do 323 nie robi zeń 328, choć tu różnice są już dużo mniejsze...

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 11:55

ky pisze: Tak samo, jak wsadzenie S50B32 do E36 328 coupe z Mpasztetem i full wypasem nie zrobi nagle z tego samochodu M3. Ba, włożenie M52B28 do 323 nie robi zeń 328, choć tu różnice są już dużo mniejsze...

A ja myslałem że wystarczy przykleić znaczek M3....



Ostatnio widziałem takie emczy e46 na stacji i jak odpalił przed odjazdem to usłyszałem znajomy klekot grzechotnika... bleee

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 12:20

To ta prostsza droga :P
Azrael pisze: Ostatnio widziałem takie emczy e46 na stacji i jak odpalił przed odjazdem to usłyszałem znajomy klekot grzechotnika... bleee
Akurat M3 E46 jest całkiem jadowita z wyglądu w porównaniu do innych, więc ją łatwiej rozpoznać. W takim E36, gdzie występowała również w sedanie i różniła się szczegółami w porównaniu do innych wersji, łatwiej udawać prawdziwe em.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przeróbka na GT

Post 22 wrz 2009, o 15:58

Azrael pisze: Ostatnio widziałem takie emczy e46 na stacji i jak odpalił przed odjazdem to usłyszałem znajomy klekot grzechotnika... bleee
Mieliśmy juz tu na forum osobnika z M3d :giggle:


jarmaj pisze: Renault Clio Sport nie ma wiele wspólnego mechanicznie z innymi Clio.
Nieee, to niemożliwe... :o

No dobra, ale przynajmniej ma skrzynie ze Scenica :giggle:




:mrgreen:

ODPOWIEDZ