UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 10:51

Witam Szanownych Sub-maniaków, :-)

Czy ktoś z Was zakładał Up-Pipe i down-pipe do WRXa?
1. Jakie są efekty (moc, głośność)?
2. czy nie ma to złego wpływu np na turbinę lub inne części?
3. ile zapłaciliście za rury + robocizna?
4. Co się dzieje z Lambdami, wpuszcza w rury czy likwiduje?
5. czy nie będzie problemów na stacji diagnostycznej???

Dodam że rozważam możliwość montażu takiego zestawu ponieważ moje katalizatory dobiły kresu swojego żywota (przebieg 160tys), za katami jest zamontowany kompletny wydech Remusa więc można by z niego wydusić nieco więcej basu a poza tym liczę na delikatny wzrost mocy auta.

Chyba ktoś się jakiś czas temu reklamował że robi takie rzeczy tylko nie udało mi się znaleźć wątku..

Będę wdzięczny za odpowiedź.



Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:08

Up/Down pipe spowoduja, ze turbinka bedzie duzo lepiej ladowac (oczywiscie po remapie).

1. zalezy co masz teraz, ale bedzie na pewno glosniej.
2. tylko na sasiadow
3. uppipe kosztuje cos kolo 800 pln w MG, down nie wiem, bo caly wydech zakladalem
4. lambdy sie zaklada, tylko montuje sie w specjalny sposob
5. PR :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:12

remek pisze:3. uppipe kosztuje cos kolo 800 pln w MG
A za drobną część tej kwoty mogę sprzedać seryjny up-pipe estijajowy, też bez pre-cata. ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:13

jarmaj, biore. Ajlowju znaczy sie z nieba mi spadles :mrgreen:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:18

remek, że tak zapytam. A po co Ci to?
czarne jest piękne...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:21

vibowit pisze: remek, że tak zapytam. A po co Ci to?
lans bejbe, lans :mrgreen:


Lukasz z 4T kazal wywalic seryjnego dziada, bo cos tam moge popsuc jak bede jezdzic po remapie zbyt dlugo. No i turbinke troche skorygujemy wtedy, zeby pompowala wiecej niz seryjnie - teraz jest bezpieczna mapa, ale kto powiedzial, ze mi na dlugo wystarczy :mrgreen:

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:36

Samochodu mapować nie zamierzam, przynajmniej w najbliższym czasie ale te rury ze starymi katami chcę wywalić bo już mi tam nieźle żelastwo popalone dzwoni.
Czyli reasumując: nic nie uszkodzę, byle warsztat tego nie zrobi jeśli kupię pipe'y bo ktoś musi się znać jak podłączyć sondy, będzie głośniej, tak?
A co z mocą? Czy to prawda ze pełen przelot uwolni kilka dodatkowych koni?

Zamawiał ktoś coś w tej firmie? http://el-tec.pl/
dostałem oferte na komplet Up&Down + montaż za 1800zł. To mało , średnio czy dużo?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:44

freediver pisze: te rury ze starymi katami chcę wywalić bo już mi tam nieźle żelastwo popalone dzwoni.

Odnosze wrazenie, ze dzwoni Ci zupelnie co innego niz katalizatory - metalowe oslony wydechu.

Jak nie planujesz robic remapu to troche bez sensu wydawac ta kase na nowe rurki moim skromnym zdaniem.
Jacek "AMI" Rudowski

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:45

AMI pisze: Jak nie planujesz robic remapu to troche bez sensu wydawac ta kase na nowe rurki moim skromnym zdaniem.

Jacek, nie znasz się. BOV jest ważny, BOV powtarzam :-)
Brak podpisu.

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 15:47

Czyli zacząć od zdjęcia osłon i sprawdzić czy nadal brzęczy?
No i rozumiem że sam przelotowy wydech nic nie zmieni jeśli chodzi o moc?

;-(

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 17:15

zmieni, będziesz miał deko więcej doładowania.
potrafi pikować po odetkaniu rur.
nie zniechęcam, ale wymiana up/down rurek to wstęp do remapu.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 18:22

freediver pisze: Czyli zacząć od zdjęcia osłon i sprawdzić czy nadal brzęczy?
Można zacząć od pospawania ich, bo jednak trochę ciepła katalizator wypromieniowywuje do otoczenia.
deLux pisze: zmieni, będziesz miał deko więcej doładowania.
Ale akurat to zjawisko (boost creep) nie jest do końca porządane i powinno się dążyć do jego usunięcia (chodzi o to, żeby to sterowanie wastegate decydowało o doładowaniu, a nie jego zbyt mała przepustowość). Więc, jak sam piszesz, powinno się zrobić remap (po usunięciu przyczyny boost creepa).

r,
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 19:29

freediver, jezeli bez remapu to jest szansa ze cos sie popsuje. Przedzie przeladowywac, check enginy etc.

Jak koniecznie chcesz wymienic rurki to po piwnicach leza setki seryjnych wydechow za czapke gruszek. Ja mam, mozemy sie dogadac za pare zlotych.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 20:46

Pociągnę temat.
Jak to jest z tym uppipe? Wymieniać, nie wymieniać, kiedy wymieniać, dlaczego?
czarne jest piękne...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 20:56

vibowit pisze:Pociągnę temat.
Jak to jest z tym uppipe? Wymieniać, nie wymieniać, kiedy wymieniać, dlaczego?
A czy GT-ki miały, jak potem WRX-y, korek w postaci precata na uppipie?

Bo ten precat jest właśnie strasznym zatorem na wydechu i można dużo zyskać wywalając go. Tyle, że trzeba wtedy trochę się z mapą pobawić, bo może przeładować.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 24 wrz 2009, o 21:15

jarmaj pisze:A czy GT-ki miały, jak potem WRX-y, korek w postaci precata na uppipie?
I wszystko jasne. Byłem przekonany, że bug ma identyczny układ wydechowy jak GTek.
czarne jest piękne...

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 25 wrz 2009, o 02:50

nie wymieniać uprurki, patroszyć!

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 25 wrz 2009, o 08:30

remek pisze:freediver, jezeli bez remapu to jest szansa ze cos sie popsuje. Przedzie przeladowywac, check enginy etc.

Jak koniecznie chcesz wymienic rurki to po piwnicach leza setki seryjnych wydechow za czapke gruszek. Ja mam, mozemy sie dogadac za pare zlotych.

Remek, chodzi właśnie o to że nie chcę serii i dlatego szukam jakiegoś rozwiązania. Chciał bym żeby to ładnie grało i dało trochę kopa ale skoro trzeba się jeszcze bawić w mapowanie, co niesie za sobą dodatkowe koszty to na razie takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.

To jest tak że jak włączę radyjko lub uchylę okno to tego brzęczenia nie słychać więc tragedii nie ma ale często jeżdżę i nasłuchuje (takie zboczenie :lol: ) to wtedy trochę mnie to irytuje. W ogóle to dziwna sprawa jest bo ten brzęk to słyszę przy hamowaniu silnikiem z dużych obrotów, jak dodaje gazu, jadę ze stałą prędkością lub wrzucam luz to tego w ogóle nie słychać. Widocznie ta osłona dostaje wibracji przy określonej pracy silnika.

Co do samych katów to jeden na 100% ma wyprute bebechy bo mam zdiagnozowany Check - błąd katalizatora. Jak z pre-katem to nie wiem..

Mogę bez obawy pozdejmować te osłony w cholere??

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 25 wrz 2009, o 10:44

vibowit, GTeki nie mająkorka, mają pusty uppipe, nie ma sensu jakoś szarpać się na jego wymienianie chyba że pęknie co się zdarza dość często.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 25 wrz 2009, o 11:34

Azrael pisze:vibowit, GTeki nie mająkorka, mają pusty uppipe
Dzięki. Teraz już wszystko jasne.
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 25 wrz 2009, o 11:36

freediver pisze: Mogę bez obawy pozdejmować te osłony w cholere??

Nic sięnie powinno stać ale lepiej je pospawać żeb nie brzęczały, chyba że coś popękane pod nimi i nie brzęczy tylko dziura jest.

BURi
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza WRX BUGEYE
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 30 wrz 2009, o 08:27

Witam.
Mam wlasnie takiego WRX 2001 na calym zmienionym wydechu - up pipe i downpipe i precaty itd.
Chodzi to wysmienicie i samochodu tak jakby sie oddetkal porownujac do serii jaka byla.
Dodatkowo oczywiscie tak jak radza inni warto trzasnac jakis remapik zeby pozbierac wszystkie ustawienia do kupy.
Generalnie nie jest to tuning psychiczny - tymbardziej ze jak wywalisz te katy ktore masz w serii to napewno sie odetka ;-) tyle ze koniecznie zrob remap bo jak nie to bede rozne akcje z Check engine , bledy sondy lambda itd
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 30 wrz 2009, o 09:30

BURi pisze:Mam wlasnie takiego WRX 2001 na calym zmienionym wydechu - up pipe i downpipe i precaty itd.
Jeżdżenie ze zmienionym uppipem bez przynajmniej sprawdzenia ładowania jest bardzo ryzykowne. Możesz mieć za chwilę małe bum.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 30 wrz 2009, o 14:56

jarmaj, na kropce kiedys wyczytalem ze WRX '00 - '01 sobie jakos radza ze zeminionym uppipem - pozniejsze juz niekoniecznie.

Ja u siebie i tak zrobie nowa mapke jak zaloze Twoja-moja uppipe ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW

Post 30 wrz 2009, o 15:34

remek pisze: Twoja-moja uppipe ;-)
To Wy macie wspólną pipę? A co z Chlorem? ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

ODPOWIEDZ