Strona 1 z 2
UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 10:51
autor: freediver
Witam Szanownych Sub-maniaków,
Czy ktoś z Was zakładał Up-Pipe i down-pipe do WRXa?
1. Jakie są efekty (moc, głośność)?
2. czy nie ma to złego wpływu np na turbinę lub inne części?
3. ile zapłaciliście za rury + robocizna?
4. Co się dzieje z Lambdami, wpuszcza w rury czy likwiduje?
5. czy nie będzie problemów na stacji diagnostycznej???
Dodam że rozważam możliwość montażu takiego zestawu ponieważ moje katalizatory dobiły kresu swojego żywota (przebieg 160tys), za katami jest zamontowany kompletny wydech Remusa więc można by z niego wydusić nieco więcej basu a poza tym liczę na delikatny wzrost mocy auta.
Chyba ktoś się jakiś czas temu reklamował że robi takie rzeczy tylko nie udało mi się znaleźć wątku..
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:08
autor: Alan, Alan, Alan!
Up/Down pipe spowoduja, ze turbinka bedzie duzo lepiej ladowac (oczywiscie po remapie).
1. zalezy co masz teraz, ale bedzie na pewno glosniej.
2. tylko na sasiadow
3. uppipe kosztuje cos kolo 800 pln w MG, down nie wiem, bo caly wydech zakladalem
4. lambdy sie zaklada, tylko montuje sie w specjalny sposob
5. PR

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:12
autor: jarmaj
remek pisze:3. uppipe kosztuje cos kolo 800 pln w MG
A za drobną część tej kwoty mogę sprzedać seryjny up-pipe estijajowy, też bez pre-cata.

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:13
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj, biore. Ajlowju znaczy sie z nieba mi spadles

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:18
autor: vibowit
remek, że tak zapytam. A po co Ci to?
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:21
autor: Alan, Alan, Alan!
vibowit pisze:
remek, że tak zapytam. A po co Ci to?
lans bejbe, lans
Lukasz z 4T kazal wywalic seryjnego dziada, bo cos tam moge popsuc jak bede jezdzic po remapie zbyt dlugo. No i turbinke troche skorygujemy wtedy, zeby pompowala wiecej niz seryjnie - teraz jest bezpieczna mapa, ale kto powiedzial, ze mi na dlugo wystarczy

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:36
autor: freediver
Samochodu mapować nie zamierzam, przynajmniej w najbliższym czasie ale te rury ze starymi katami chcę wywalić bo już mi tam nieźle żelastwo popalone dzwoni.
Czyli reasumując: nic nie uszkodzę, byle warsztat tego nie zrobi jeśli kupię pipe'y bo ktoś musi się znać jak podłączyć sondy, będzie głośniej, tak?
A co z mocą? Czy to prawda ze pełen przelot uwolni kilka dodatkowych koni?
Zamawiał ktoś coś w tej firmie?
http://el-tec.pl/
dostałem oferte na komplet Up&Down + montaż za 1800zł. To mało , średnio czy dużo?
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:44
autor: AMI
freediver pisze:
te rury ze starymi katami chcę wywalić bo już mi tam nieźle żelastwo popalone dzwoni.
Odnosze wrazenie, ze dzwoni Ci zupelnie co innego niz katalizatory - metalowe oslony wydechu.
Jak nie planujesz robic remapu to troche bez sensu wydawac ta kase na nowe rurki moim skromnym zdaniem.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:45
autor: Grzesiek_67
AMI pisze:
Jak nie planujesz robic remapu to troche bez sensu wydawac ta kase na nowe rurki moim skromnym zdaniem.
Jacek, nie znasz się. BOV jest ważny, BOV powtarzam

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 15:47
autor: freediver
Czyli zacząć od zdjęcia osłon i sprawdzić czy nadal brzęczy?
No i rozumiem że sam przelotowy wydech nic nie zmieni jeśli chodzi o moc?

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 17:15
autor: deLux
zmieni, będziesz miał deko więcej doładowania.
potrafi pikować po odetkaniu rur.
nie zniechęcam, ale wymiana up/down rurek to wstęp do remapu.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 18:22
autor: ky
freediver pisze:
Czyli zacząć od zdjęcia osłon i sprawdzić czy nadal brzęczy?
Można zacząć od pospawania ich, bo jednak trochę ciepła katalizator wypromieniowywuje do otoczenia.
deLux pisze:
zmieni, będziesz miał deko więcej doładowania.
Ale akurat to zjawisko (boost creep) nie jest do końca porządane i powinno się dążyć do jego usunięcia (chodzi o to, żeby to sterowanie wastegate decydowało o doładowaniu, a nie jego zbyt mała przepustowość). Więc, jak sam piszesz, powinno się zrobić remap (po usunięciu przyczyny boost creepa).
r,
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 19:29
autor: Alan, Alan, Alan!
freediver, jezeli bez remapu to jest szansa ze cos sie popsuje. Przedzie przeladowywac, check enginy etc.
Jak koniecznie chcesz wymienic rurki to po piwnicach leza setki seryjnych wydechow za czapke gruszek. Ja mam, mozemy sie dogadac za pare zlotych.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 20:46
autor: vibowit
Pociągnę temat.
Jak to jest z tym uppipe? Wymieniać, nie wymieniać, kiedy wymieniać, dlaczego?
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 20:56
autor: jarmaj
vibowit pisze:Pociągnę temat.
Jak to jest z tym uppipe? Wymieniać, nie wymieniać, kiedy wymieniać, dlaczego?
A czy GT-ki miały, jak potem WRX-y, korek w postaci precata na uppipie?
Bo ten precat jest właśnie strasznym zatorem na wydechu i można dużo zyskać wywalając go. Tyle, że trzeba wtedy trochę się z mapą pobawić, bo może przeładować.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 24 wrz 2009, o 21:15
autor: vibowit
jarmaj pisze:A czy GT-ki miały, jak potem WRX-y, korek w postaci precata na uppipie?
I wszystko jasne. Byłem przekonany, że bug ma identyczny układ wydechowy jak GTek.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 25 wrz 2009, o 02:50
autor: deLux
nie wymieniać uprurki, patroszyć!
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 25 wrz 2009, o 08:30
autor: freediver
remek pisze:freediver, jezeli bez remapu to jest szansa ze cos sie popsuje. Przedzie przeladowywac, check enginy etc.
Jak koniecznie chcesz wymienic rurki to po piwnicach leza setki seryjnych wydechow za czapke gruszek. Ja mam, mozemy sie dogadac za pare zlotych.
Remek, chodzi właśnie o to że nie chcę serii i dlatego szukam jakiegoś rozwiązania. Chciał bym żeby to ładnie grało i dało trochę kopa ale skoro trzeba się jeszcze bawić w mapowanie, co niesie za sobą dodatkowe koszty to na razie takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.
To jest tak że jak włączę radyjko lub uchylę okno to tego brzęczenia nie słychać więc tragedii nie ma ale często jeżdżę i nasłuchuje (takie zboczenie

) to wtedy trochę mnie to irytuje. W ogóle to dziwna sprawa jest bo ten brzęk to słyszę przy hamowaniu silnikiem z dużych obrotów, jak dodaje gazu, jadę ze stałą prędkością lub wrzucam luz to tego w ogóle nie słychać. Widocznie ta osłona dostaje wibracji przy określonej pracy silnika.
Co do samych katów to jeden na 100% ma wyprute bebechy bo mam zdiagnozowany Check - błąd katalizatora. Jak z pre-katem to nie wiem..
Mogę bez obawy pozdejmować te osłony w cholere??
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 25 wrz 2009, o 10:44
autor: Azrael
vibowit, GTeki nie mająkorka, mają pusty uppipe, nie ma sensu jakoś szarpać się na jego wymienianie chyba że pęknie co się zdarza dość często.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 25 wrz 2009, o 11:34
autor: vibowit
Azrael pisze:vibowit, GTeki nie mająkorka, mają pusty uppipe
Dzięki. Teraz już wszystko jasne.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 25 wrz 2009, o 11:36
autor: Azrael
freediver pisze:
Mogę bez obawy pozdejmować te osłony w cholere??
Nic sięnie powinno stać ale lepiej je pospawać żeb nie brzęczały, chyba że coś popękane pod nimi i nie brzęczy tylko dziura jest.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 30 wrz 2009, o 08:27
autor: BURi
Witam.
Mam wlasnie takiego WRX 2001 na calym zmienionym wydechu - up pipe i downpipe i precaty itd.
Chodzi to wysmienicie i samochodu tak jakby sie oddetkal porownujac do serii jaka byla.
Dodatkowo oczywiscie tak jak radza inni warto trzasnac jakis remapik zeby pozbierac wszystkie ustawienia do kupy.
Generalnie nie jest to tuning psychiczny - tymbardziej ze jak wywalisz te katy ktore masz w serii to napewno sie odetka

tyle ze koniecznie zrob remap bo jak nie to bede rozne akcje z Check engine , bledy sondy lambda itd
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 30 wrz 2009, o 09:30
autor: jarmaj
BURi pisze:Mam wlasnie takiego WRX 2001 na calym zmienionym wydechu - up pipe i downpipe i precaty itd.
Jeżdżenie ze zmienionym uppipem bez przynajmniej sprawdzenia ładowania jest bardzo ryzykowne. Możesz mieć za chwilę małe bum.
Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 30 wrz 2009, o 14:56
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj, na kropce kiedys wyczytalem ze WRX '00 - '01 sobie jakos radza ze zeminionym uppipem - pozniejsze juz niekoniecznie.
Ja u siebie i tak zrobie nowa mapke jak zaloze Twoja-moja uppipe

Re: UP&DOWN-PIPE w WRX'01 ZA i PRZECIW
: 30 wrz 2009, o 15:34
autor: ky
remek pisze:
Twoja-moja uppipe
To Wy macie wspólną pipę? A co z Chlorem? ;)
r.