Strona 1 z 2

STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 13:27
autor: raven
Poproszę szanowne panstwo o pomoc!!!
Zauważyłem od pewnego czasu niepokojące objawy mojego STI....kiedy samochód ma już mało paliwa /ok 15 l/ w zbiorniku ,zaczyna zdecydowanie lepiej reagowac na pedał gazu,jest dużo bardziej dynamiczny i szybszy,kiedy zatankuję go do pełna wraca do stanu "normalnego"....nie byłem jeszcze z tym problemem w żadnej stacji diagnostycznej ,ale zanim pojadę chciałbym znac wasza opinię bo może ktoś sie z czymś takim spotkał...pozdrawiam
/Subaru STI 2006 /

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 13:28
autor: Azrael
Bardzo bardzo dziwny objaw. Nie umiem wyjaśnić tego poza wagą :-/

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 13:44
autor: ky
A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?

r.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 13:45
autor: jarmaj
No tak, ale kto odczuje w estijaju różnicę w przyspieszeniu przy tych -45kg przy masie auta w okolicy 1,5tony?

Musi być inny powód.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 14:07
autor: leon
Autosugestia ?

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 14:12
autor: Azrael
ky pisze: A może jest coś z pompą, lekko zubaża, a był do tej pory przelany? Miał jakiś remap, było coś kombinowane z regulatorem ciśnienia paliwa czy coś takiego?

Fabrycznie jest starznie przelany, jak tylko trochę zdjąć paliwa to mu przybywa mocy, ale to by było mało bezpieczne. Moze też paliwo się nagrzewa mocniej.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 15:10
autor: ky
No to na poczatek bym sprawdził ciśnienie na listwie na pełnym i bliskim pustego :)

r.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 16:58
autor: deLux
też mam takie wrażenie, że lepiej ciągnie jak prawie pusty bak.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 23:00
autor: jarmaj
ky pisze:A może jest coś z pompą, lekko zubaża
Pompa może zubażać, miałem taki objaw, na szczęście wykryty nim zdetonowałem następny silnik, ale nie bardzo wiem, czemu miałby się to dziać w funkcji ilości paliwa w baku. Jak już, to po prostu nie wydala na większym poborze.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 23:23
autor: ky
Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...

r.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 23:28
autor: Virus12
Ja też mam taki objaw, nie wiem jednak czy tak ma być czy nie.
Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 23:36
autor: ky
Generalnie pewne podciśnienie ma być (chodzi o to, żeby opary paliwa nie przedostawały się na zewnątrz), gorzej jak odpowietrzenie jest totalnie zawalone -- mojemu padre zdechły w AR dwie pompy paliwa (zawsze gdy jechał na wakacje, zawsze mniej więcej w tej samej odległości do domu), zanim doszedł, że to chodzi o brak odpowietrzenia zbiornika.

r.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 25 wrz 2009, o 23:52
autor: Alan, Alan, Alan!
Virus12 pisze: Fakt jest taki że za każdym razem jak odkręcam kurek paliwa to słychać mocny syk powietrza.
w Zabie zawsze tak mialem przy malej ilosci paliwa, w WRX nie wiem, bo sie moze przyzwyczailem i nie zwracam uwagi. Subarak glodny to go ssie ;-)

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 26 wrz 2009, o 00:01
autor: jarmaj
ky pisze:Bo np. masz słabe odpowietrzenie, a rośnie podciśnieine w zbiorniku...

r.

No o tym nie pomyślałem. Możliwe, ale wtedy powinna być też zależność: ciągła jazda, ubywanie paliwa, pompa pada jak jest mniej, ale jak paliwa ubywa powoli (codzienna jazda po parenaście km) kiedy ciśnienie ma czas się wyrównać, to efekt nie występuje.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 26 wrz 2009, o 00:02
autor: LouCyphre
w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 26 wrz 2009, o 00:03
autor: jarmaj
LouCyphre pisze:zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:

Chyba blaskiem beżowej tapicerki :razz:

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 26 wrz 2009, o 00:55
autor: Alan, Alan, Alan!
LouCyphre pisze: w niemickim dieslu tego nie ma. zawsze killuje japanckie padaki :mrgreen:
w niemieckim dieslu to wogle wiele brakuje. Przy okazji pozdrawiam Gootka i FUXa ;-)


Link: http://www.youtube.com/watch?v=m5jZluytOOo

PS ja wiem ze to WRC ale na sliskim da sie i zyklym pobawic jak nalezy. A jak ktos nie wierzy mi, to Jarek wytlumaczy, ze zwykly WRX nie ryje jak sie chce. :-p

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 26 wrz 2009, o 09:20
autor: LouCyphre
jarmaj pisze: Chyba blaskiem beżowej tapicerki


Dokładnie, można opalać się w blasku jego zajebistości :mrgreen:

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 27 wrz 2009, o 20:27
autor: gebolp
Przy niskim poziomie paliwa występuje ryzyko wypadania zapłonów, sterownik utrzymuje wtedy bogatszą mieszankę.
W innych markach jest podobnie. Nie każdy to zauważa - to inna sprawa.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 27 wrz 2009, o 22:06
autor: ky
Ale już ustaliliśmy, że STI z fabryki jest zdrowo przelane, a dalsze wzbogacanie wcale mocy nie musi dodawać.

r.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 27 wrz 2009, o 22:33
autor: deLux
gebolp, chcesz powiedzieć, że sterownik dolewa na podstawie poziomu paliwa ?

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 28 wrz 2009, o 06:48
autor: gebolp
Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 28 wrz 2009, o 20:30
autor: jarmaj
gebolp pisze:Odkąd jest OBDII stosowane są różne strategie unikania wypadania zapłonów. Jak samochód ma sieć CAN (lub coś podobnego) to tabl wsk. wysyła info o poziomie paliwa

Czy ktoś może to potwierdzić, ? Bo pierwsze słyszę.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 28 wrz 2009, o 21:34
autor: Azrael
Nic takiego nie ma w Subaru wedle naszej wiedzy. W każdym razie nie ma w dostępnym sofcie zdefiniowanej takiej mapy/tabeli w ECU.

Re: STI szybciej reaguje na pedał gazu kiedy spada ilośc paliwa

: 30 wrz 2009, o 17:55
autor: gebolp
Widzę, że trochę namieszałem.
Może parę wyjaśnień.
Jestem z branży samochodowej, zajmuję się diagnostyką usterek i naprawą elektroniki samochodowej. Firma wykonuje naprawy gwarancyjne dla jednej z marek, prowadzimy również warsztat, gdzie wykonujemy naprawy części elektrycznej samochodów. Firma wykonuje pomoce dydaktyczne dla szkół serwisowych oraz prowadzi szkolenia.
Mamy pewien dorobek w usuwaniu wrednych i trudnych usterek.
Nie reklamuję się, nie wymieniam nazwy firmy.
Sam od pół roku jestem posiadaczem Subaru Outback-a.
Teraz wracając do tematu. Wydaje mi się że dokładnie zgłębiłem EOBD i strategie z nim związane, dlatego pozwoliłem sobie zabrać głos w tej sprawie.
Faktycznie ilość paliwa jest brana pod uwagę podczas unikania wypadania zapłonów. Nie musi to polegać na wykorzystywaniu odrębnych map, wystarczy korekta dawki paliwa w górę, sterowanie na podstawie sondy lambda z przesunięciem składu "w górę". Można spróbować jeździć z max. 20 litrami paliwa w zbiorniku i sprawdzić średnie zużycie paliwa. Będzie wyższe.
Zjawisko poprawy dynamiki przetestowałem w kilku różnych markach i rzeczywiście występuje ono w mniejszym lub większym nasileniu.
Tyle, muślę, na ten temat.