Ostatnio mam wrażenie że auto mi nieco zamuliło, nie jest już takie żwawe jak kiedyś
Stąd pytanie , czy można coś zaradzić żeby podnieść trochę osiągi aby przyjemność była nieco większa ?
Wiem że to moc daremna przy tej pojemności , ale może da się coś więcej wystroić
Są filtry sportowe (czy coś dają?) , robi się jakieś modyfikacje gaźnika czy zapłonu
Podpowiedzcie coś koledzy
Może chłopaki z 4turbo coś wykombinują - tylko jeszcze pytanie - samochód gorzej jeździ, czy może Twoje wymagania i oczekiwania wzrosły...
Re: Justynka muli
: 4 mar 2008, o 20:32
autor: gimof
Jeżeli jest dobrze eksploatowana (czyt. filtry, olej, świece, kable w.n. itd) to na początek proponuje podjechać do mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach i obejrzenia wydechu.
Re: Justynka muli
: 15 mar 2008, o 17:20
autor: Ywone
muliło muliło i zdechło w końcu
autko mi zaczęło przerywać i gasnąć , silnik klepie jak stary diesel , nie chce odpalać
po dzisiejszej wizycie u mechanika diagnoza - gaźnik
niestety nie podjął się naprawy , ponieważ twierdzi że się nie zna i nie ma części
no i powiedzcie co robić ?
są jakieś zestawy naprawcze do gaźników? kupić cały, jakąś używkę ? może jakiś inny pomysł ?
no i może podpowiecie jakiś warsztat w okolicy sosnowca , byle niedaleko bo może nie dojechać
Re: Justynka muli
: 15 mar 2008, o 17:55
autor: Grzesiek_67
Ywone,
ja z geografii zawsze słabieńki byłem, czy Katowice są bardzo daleko od Sosnowca ?
Grzegorz
Re: Justynka muli
: 15 mar 2008, o 19:02
autor: gimof
Grzesiek_67 pisze:Ywone,
ja z geografii zawsze słabieńki byłem, czy Katowice są bardzo daleko od Sosnowca ?
Grzegorz
Z tego co się orientuje to blisko
PS. Iwona, do tych gaźnik nie ma czegoś takiego jak zestaw naprawczy.
Re: Justynka muli
: 16 mar 2008, o 10:15
autor: 5qra
Ywone pisze:
autko mi zaczęło przerywać i gasnąć , silnik klepie jak stary diesel , nie chce odpalać
po dzisiejszej wizycie u mechanika diagnoza - gaźnik
niestety nie podjął się naprawy
To tak samo jak ostatnio u mnie - zasyfiona dysza/czujnik wolnych obrotów - tak to sie chyba nazywało
Czasami wystarczy przedmuchac a czasami jest taki syf, że się zaklinuje i dupa zbita
Re: Justynka muli
: 16 mar 2008, o 10:44
autor: gimof
Spróbuj sama starą metodą, ściągnij filtr pow, wprowadź auto na obroty i zatkaj szmatem dolot powietrza, gdy zacznie zdychać to odblokuj dopływ.
Wytworzone podciśnienie może wyssać syf z gaźnika
Zobacz czy wszystkie wężyki od podciśnień są na swoim miejscu.
Jeżeli nie pomoze to tylko pan szpec z analizatorem spalin pomoże...
Re: Justynka muli
: 16 mar 2008, o 19:28
autor: Ywone
gimof pisze:
ściągnij filtr pow, wprowadź auto na obroty i zatkaj szmatem dolot powietrza, gdy zacznie zdychać to odblokuj dopływ.
tak zrobiłam, ale nic nie pomogło auto momentalnie zgasło pełno tam różnych kabelków, dźwigienek, śrubek :shock: strach się dotykać skomplikowane jak stacja kosmiczna mir
wszystkie wężyki też są na swoim miejscu
a co to są za latające talerze poprzykręcane do gaźnika
Re: Justynka muli
: 16 mar 2008, o 22:37
autor: gimof
Ywone pisze:
a co to są za latające talerze poprzykręcane do gaźnika
Zaworki sterowane podciśnieniem.
Re: Justynka muli
: 17 mar 2008, o 18:47
autor: kuzi4
Na początek daj jakiemuś specowi gaźnik do totalnego czyszczenia - zazwyczaj pomaga.
Re: Justynka muli
: 17 mar 2008, o 20:04
autor: gimof
kuzi4 pisze:Na początek daj jakiemuś specowi gaźnik do totalnego czyszczenia - zazwyczaj pomaga.
Jeżeli gaźnik będzie już ściągnięty, to można powymieniać ew. zużyte elementy.
Iwonka i co z Twoją justynką?
Re: Justynka muli
: 17 mar 2008, o 20:07
autor: kuzi4
gimof pisze:
kuzi4 pisze:Na początek daj jakiemuś specowi gaźnik do totalnego czyszczenia - zazwyczaj pomaga.
Jeżeli gaźnik będzie już ściągnięty, to można powymieniać ew. zużyte elementy.
Iwonka i co z Twoją justynką?
Dokładnie tak - jeszcze warto na początek zmierzyć kompresję.
Re: Justynka muli
: 18 mar 2008, o 00:27
autor: Ywone
znalazłam jeden warsztat z sieci Perfect Serwis który się podjął regulacji
justyna zawieziona ale wszystko będzie wiadomo dopiero koło czwartku bo jest kolejka
dzięki wszystkim za pomoc , będę raportowała jak się już coś dowiem
Re: Justynka muli
: 24 mar 2008, o 00:01
autor: Ywone
Justynka już hula na drodze
po zmierzeniu kompresji na cylindrach okazało się, że na dwóch z nich jest 4, a na trzecim 11
przepalona uszczelka na głowicy pomiędzy dwoma cylindrami
a więc głowica została splanowana uszczelka wymieniona i jest git tylko o kilka stówek jestem lżejsza