Strona 1 z 1
czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 18:31
autor: wolan
zastanawia mnie wygląd spawów, a właściwie mazidła na spawy, w komorze silnika w moim GTku.. może ktoś wypowie się, czy to tak powinno wyglądać?
pierwsze zdjęcie spod airboxa, a drugie w rogu przy błotniku i podszybiu (przy prawym i lewym błotniku wyglądają podobnie)
http://picasaweb.google.com/wolan16/Sub ... 9042008306
wygląda to jakby to pan Zenek pędzlem nakładał, a nie robot spod góry Fuji......
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 18:37
autor: Azrael
Jaki robot, to robi jakiś Yamamoto-san pędzlem właśnie
Wyglądają OK.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 18:44
autor: wolan
uff, to dobrze, dzięki... nieźle mnie to spietrało.. myślałem, że mam jakiś egzemplarz składany z kilku.. tak samo wyglądają na tunelu pod kanapą :)
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 19:45
autor: jarmaj
wolan pisze:zastanawia mnie wygląd spawów, a właściwie mazidła na spawy, w komorze silnika w moim GTku.. może ktoś wypowie się, czy to tak powinno wyglądać?
Ehmm, to może tak gwoli ścisłości....
Elementy karoserii w 99% nie są spawane, więc nie ma tam spawów, tylko zgrzewane (większości punktowo), więc należy mówić o zgrzeinach.
Zresztą przy połączeniach spawanych też nie ma żadnych „spawów”, tylko są spoiny. To tak w kwestii spawalniczej nomenklatury.
„Mazidło” to nie jest „na spawy” ani też na spoiny czy zgrzeiny (już będąc poprawnym z nazewnictwem), tylko w tych przypadkach służy do uszczelnienia miejsc łączenia elementów karoserii, zakrycia zakładek itp (surowa karoseria, przed malowaniem i nakładaniem tego uszczelniacza, jest dziurawa jak sito).
Nakładanie większości, albo nawet i 100% uszczelniacza (w zależności od stopnia automatyzacji zakładu) oczywiście wykonywane jest przez roboty, ale potem wiele miejsc musi zostać rozpędzelkowanych i to już są ręczne operacje. I powinny wyglądać jak na pierwszym zdjęciu.
Natomiast drugie jest trochę niepokojące. Uszczelniacz jest w tym miejscu cały zdrapany przez kogoś, a miejsce wygląda na rzeźbione podczas jakiejś naprawy. Coś tam się działo.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 20:20
autor: Azrael
jarmaj pisze:
Natomiast drugie jest trochę niepokojące. Uszczelniacz jest w tym miejscu cały zdrapany przez kogoś, a miejsce wygląda na rzeźbione podczas jakiejś naprawy. Coś tam się działo.
Może ja na to źle patrzę ale w wielu GTekach takie białe coś wyłazi.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 20:24
autor: jarmaj
Azrael, tam są dwa zdjęcia, przewiń sobie na następne. Cały sealer jest zeskrobany i coś w blasze rzeźbione.
: 7 paź 2009, o 22:21
autor: marcel 08
to fakt to drugie jest nieciekawe

Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 22:50
autor: Piter 35
Podobne zapędzlowane miejsca są w bagażniku obok koła zapasowego .
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 22:54
autor: jarmaj
Piter 35 pisze:Podobne zapędzlowane miejsca są w bagażniku obok koła zapasowego .
Jest ich bardzo wiele. Mogą być też w nadkolach, mogą wewnątrz kabiny.
A tak poglądowo wyglądają uszczelniacze na karoserii przed malowaniem:
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 22:58
autor: Piter 35
Ciekawe ,ze z tego co pamiętam to np: w bagażniku w GT te mazidła są często w innym kolorze niż reszta. To jakoś poprawiane po malowaniu

Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 23:09
autor: jarmaj
Powodów może być parę, a zapewne też się nakłada kilka na siebie:
1. Uszczelniacze prześwituję (a mogą być szare, białe, kremowe, różne), bo bagażnik pewnie nie jest specjalnie malowany, osiada na nim tylko tzw overspray (czyli powiedzmy taka przypadkowa mgiełka farby) z malowania z zewnątrz i przebija kolor uszczelniacza.
2. Wnętrze mogą być tylko malowane podkładem, który nie koniecznie jest w kolorze lakieru właściwego (podkłady mogą być np tylko jasny i ciemny), a potem z malowania lakierem siada trochę overspray'u i podkład przebija.
3. Może być taka technologia, że część uszczelnień robi się już po podkładzie (te na fotce powyżej są przed) i też będą widoczne.
4. Uszczelniacz przebija, ponieważ lakiery są nakładane są elektrostatycznie i w miejscu uszczelniacza cząsteczki farby są słabiej przyciągane do podłoża i jest tam jej mniej.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 7 paź 2009, o 23:13
autor: Piter 35
A widzisz , mądrego to zawsze miło posłuchać

Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 00:35
autor: Azrael
jarmaj, w GTekach rzeczywiście to wygląda tak jakby zamazywali na koniec ręcznie. GTeki miały problemy ze szczelnością bagażnika i w co drugim jest jezioro więc może to była taka ad hoc metoda na poprawianie tego bez poprawiania procesu produkcji?
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 00:40
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pisze:
GTeki miały problemy ze szczelnością bagażnika i w co drugim jest jezioro więc może to była taka ad hoc metoda na poprawianie tego bez poprawiania procesu produkcji?
a to nie bylo przez te dwie gumy ktore zatykaja odplywy(?).
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 00:41
autor: Azrael
remek, nie wiem czemu tak jest szczerze mówiąc. Te gumy są albo ich nie ma a jezioro i tak jest. Często te gumy tylko zatrzymują wodę w środku.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 05:12
autor: Żemol
Czy te uszczelniacze to nie przypadkiem jakies silikony ? Hmmm konsystencja podobna...
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 08:26
autor: wolan
jarmaj pisze:
Natomiast drugie jest trochę niepokojące. Uszczelniacz jest w tym miejscu cały zdrapany przez kogoś, a miejsce wygląda na rzeźbione podczas jakiejś naprawy. Coś tam się działo.
w sumie, to tam jest sporo syfu, cięzko było mi się dostać.. wyczyszczę to jakąś szczotą i pokażę.
Re: czy tak powinny wyglądać spawy w GT -ku (foto)
: 8 paź 2009, o 08:41
autor: jarmaj
Żemol pisze:Czy te uszczelniacze to nie przypadkiem jakies silikony ? Hmmm konsystencja podobna...
Kompletnie nie mają nic wspólnego z silikonem.
Zresztą silikon jest substancją absolutnie zakazaną na lakierni, nawet jego najmniejsza ilość (np na palcach, którymi dotykano wcześniej silikon) powoduje kraterowanie lakieru.