Strona 1 z 1
Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 14 paź 2009, o 00:05
autor: Boogie69
Witam wszystkich,
Zastanawiam się nad zakupem Subaru Legacy - konkretny model z 1996 roku, kombi, 2.2l. , przebieg ponad 350tys.
Cena 5000 zł. do negocjacji...
Samochód z podtlenkiem gazu.
Mam kilka pytań:
- 1. Czy możecie doradzić na co szczególnie zwrócić uwagę - ewentualne słabe strony tego modelu??
2. Jak jest z kosztem:
a) elementów zawieszenia w tym modelu?
b) rozrządu
c) ogólne koszty
3. Doradzono mi sprawdzenie sprzęgła. Czy to jest słaby element tego modelu??
4. Kwestia rdzy... Większość oglądanych Legacy miała mniejsze bądź większe ogniska korozji.
Czy da się to opanować??
5. Jakie przebiegi znosi ten silnik? Czy 350 tys. to dla niego dużo??
Jestem świadom, że samochód w takim wieku będzie potrzebował wymiany pewnych elementów.
Samochód ma być dla studenta

, więc nie chciałbym, aby koszt ewentualnych wymian przekroczył wartość samochodu.
W nawiązaniu do Waszego doświadczenia, czy możecie polecić bądź nie ten model. Porównując do innych samochodów...
pozdrawiam
B'69

Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 14 paź 2009, o 00:59
autor: Alan, Alan, Alan!
Boogie69, zerknij na tego
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=3016 . To forumowe auto. Myślę, że Inquiz Ci wszystko o nim opowie.
350kkm to nie mało dla każdego auta i cały czas będą jakieś pierdółki się sypać, co potrafi skutecznie zniechęcić do auta.
Boogie69 pisze:
1. Czy możecie doradzić na co szczególnie zwrócić uwagę - ewentualne słabe strony tego modelu??
nie słyszałem o słabych stronach. Prócz tego, że takie auto jest już wiekowe.
Boogie69 pisze:
2. Jak jest z kosztem:
Podobnie jak w innych autach japońskich. Trochę drożej niż w popularnych europejskich. Części bez problemu, nie koniecznie od ręki.
Boogie69 pisze:
3. Doradzono mi sprawdzenie sprzęgła. Czy to jest słaby element tego modelu??
Nie tego modelu. Ogólnie w autach AWD sprzęgło dostaje bardziej w tyłek. W tym konkretnym pewno i tak już jest któreś tam z kolei. Do Imprezy N/A w podobnym wieku OEM sprzęgło kosztowało coś koło 1.2k zł kompletne.
Boogie69 pisze:
5. Jakie przebiegi znosi ten silnik? Czy 350 tys. to dla niego dużo??
Dla każdego dużo. Wszystko zależy od eksploatacji. Inst. gazowa niekoniecznie wpływa na przedłużenie trwałości.
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 14 paź 2009, o 08:24
autor: huzar105
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 14 paź 2009, o 10:04
autor: leon
Boogie69 pisze:...1. Czy możecie doradzić na co szczególnie zwrócić uwagę - ewentualne słabe strony tego modelu??
Standardowo jak przy każdym. Na właściciela.
Boogie69 pisze:
2. Jak jest z kosztem:
a) elementów zawieszenia w tym modelu?
b) rozrządu
c) ogólne koszty
Z zawieszenia po 300kkm wymieniłem łącznik stabilizatora tylni, norma w Subru. Amortyzatorów jako cześć eksploatacyjną nie liczę. Rozrząd boli (1,2kPLN na gotowo). Koszty ogólne pomijalne, mniejsze niż do Poldka
Boogie69 pisze:
3. Doradzono mi sprawdzenie sprzęgła. Czy to jest słaby element tego modelu??
Sprzęgło zawsze dobrze sprawdzić. Patrz Ad.1.
Boogie69 pisze:
5. Jakie przebiegi znosi ten silnik? Czy 350 tys. to dla niego dużo??
...
Mój dochodzi do 310kkm i śmiga jak złoto.
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 16 paź 2009, o 19:05
autor: yotmal
Mam 2.2 z 1995. Obecnie 330 kkm. Jeździ. Z poważniejszych rzeczy: wymieniłem łożyska w skrzyni biegów przy 310 kkm. Rozrząd to koszt ok. 1000 zł (z robocizną). Sprzęgło kompletne ok. 600 zł + robota. Filtry itp.: kilkanaście-kilkadziesiąt zł. Tarcze hamulcowe przód: przyzwoity Zimmermann ok. 300 zł/szt. Można też kupić tańsze (typu Japan Cars), ale w większości g... warte. Klocki: brembo, ferodo, lucas... generalnie kto co lubi. Jest obecnie sporo używanych gratów na rynku, więc dość często idzie znaleźć części zamienne w znośnej cenie (wymieniałem pompę wspomagania, czujnik wałka rozrządu, pompę wody, chłodnicę, dwa razy rozbite lampy i kierunkowskazy, maglownicę, tylny dyfer, łapę sprzęgła, przeguby zewnętrzne przednie...).
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 16 paź 2009, o 23:47
autor: Alan, Alan, Alan!
huzar105, ale ze co? ja kupilem do GT za 900 OEM japońskie. Rzuciłem cene 1.2k pln bo IMHO jest srednia. Arti tyle chyba płacił do wolnego ssaka.
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 17 paź 2009, o 12:52
autor: Boogie69
Dziękuję wszystkim za Wasze odpowiedzi. Wyjaśniły moje wątpliwości.
Nie miałem wcześniej styczności z samochodem z reduktorem

, dlatego ciekaw jestem, czy bywają z nim jakieś problemy ?
Czy można go używać jedynie do ruszania, czy do jazdy na wszystkich biegach?
Czy może ktoś z Was jest z Białegostoku lub okolic i mógłby doradzić przy tym samochodzie. Chodzi o obejrzenie i ew. ocenę czy warto...
pozdrawiam
B69

Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 17 paź 2009, o 14:36
autor: leon
Reduktor przydaje się też w korkach, pozwala oszczędzać sprzęgło.
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 18 paź 2009, o 18:00
autor: Konto usunięte
Boogie69 pisze:
Nie miałem wcześniej styczności z samochodem z reduktorem

, dlatego ciekaw jestem, czy bywają z nim jakieś problemy ?
Czy można go używać jedynie do ruszania, czy do jazdy na wszystkich biegach?
Nie słyszałem, żeby ktokolwiek miał problemy z samym reduktorem.
Można go używać do jazdy na wszystkich biegach, on po prostu skraca wszystkie przełożenia.
Re: Legacy '96 - słabe i mocne strony
: 18 paź 2009, o 19:53
autor: huzar105
remek pisze:huzar105, ale ze co? ja kupilem do GT za 900 OEM japońskie. Rzuciłem cene 1.2k pln bo IMHO jest srednia. Arti tyle chyba płacił do wolnego ssaka.
Chodziło mi o to, że można taniej wyrwać dobrej jakości części. Pytając się na mieście losowo wybranych osób dlaczego nie kupią subaru to odp że części są drogie, a za przeproszeniem g... prawda
Pozdrawiam