Strona 1 z 2

silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 00:24
autor: Panek
Witam was koledzy. Mam wrx 2004 r i bylem zmuszony do wymiany 4 tloka . Powiedzcie mi ile trzeba kilometrow zrobic by dotrzeć silnik?

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 00:56
autor: Azrael
Dobrze rozumiem ze wymieniłeś jeden tłok?

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 01:08
autor: leon
Jak się zepsuje jedno koło to wymieniasz cztery ?



;-)

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 01:14
autor: źuf
Wymiana kola jest nieco mniej upierdliwa i kasochlonna niz tloka.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 02:50
autor: Azrael
leon, koła wymienia sie na takie same, tłoki nie bardzo, a takie rzeczy jak równa pojemnośc cylidrów czy stopień sprężania, o ciśnieniu sprężania nie mówiąc mają spore znaczenie. Wymiana jednego tłoka to rzadkiej klasy druciarstwo. Można oczywiście darować sobie docieranie, i tak może paść w każdej chwili (może nie, mechanika zna takie przypadki).

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 07:55
autor: Konto usunięte
Czy przy takiej operacji zmienia się pojemność tego jednego cylindra? Bo jeśli tak, to faktycznie niezbyt mądry pomysł...

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 11:01
autor: Azrael
Konto usunięte, jeżeli tłok został zniszczony to szansa ze tuleja nadal trzyma takie wymiary i uda się trafićna taki nominalny tłok zeby pasowania sięz gadząły jest żadna a każdy szlif zmienia parametry silnika

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 12:52
autor: Panek
zadalem chyba logiczne pytanie? Ile kM musze zrobic by to dotrzec.?P.S tlok byl dobierany pod nr silnika wiec prawdopodobienstwo zlego dopasowania jest znikome!!!

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 13:10
autor: vibowit
Panek, Twoje zabawki, Twoja sprawa i zmartwienie.
Co do docierania, to mi tłumaczyli, że ok. 1500 km spokojnie. Zmiana oliwy i do 3000 km bez szaleństw.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 13:18
autor: Konto usunięte
Panek pisze:zadalem chyba logiczne pytanie? Ile kM musze zrobic by to dotrzec.?P.S tlok byl dobierany pod nr silnika wiec prawdopodobienstwo zlego dopasowania jest znikome!!!
No to pozwolisz, że sobie kulturalnie podyskutujemy, bo temat jest dość ciekawy?

Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym

:?: :?:

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 13:24
autor: Panek
Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym

1:Nie wiem
2: Nie wiem

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 14:23
autor: ky
Panek pisze: tlok byl dobierany pod nr silnika
No bomba. Ja bym dobierał pod rzeczywisty wymiar cylindra, o ile jeszcze takowy mieści się w tolerancjach fabrycznych, nie idziemy w szlif i reszta jest w stanie nienagannym i też w granicach tolerancji fabrycznych, ale ja to truskawki cukrem...
Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych

Ja wiem! Ja wiem! Wybierz mnie!

Ja bym się bardziej bał niewyrównoważenia silnika (wbrew pozorom między kolejnymi szlifami trochę tych gramów różnicy może być, a powinno być ich jak najmniej). Ale generalnie obstawiam większą nierównomierność pracy silnika, zwiększony poziom drgań, również skrętnych wału. Następne będą panewki? ;)

r.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 15:36
autor: Konto usunięte
Panek pisze:
Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym

1:Nie wiem
2: Nie wiem
Ja też nie wiem, cholera nie dałem znaku zapytania ;-) W silniku turbo będzie pewnie mniejsze ciśnienie w tym tłoku, w silniku wolnossącym pewnie bardziej uboga mieszanka. Ale za cholerę nie wiem czy taka różnica objętości będzie miała wpływ na spalanie. Pewnie bardziej trzeba się obawiać tego co mówi ky, czyli minimalnie większych wibracji i obciążeń na wale korbowym.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 16:52
autor: ky
Konto usunięte pisze: minimalnie większych wibracji i obciążeń na wale korbowym.
Niekonieniecznie minimalnie. Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku, ale niewyważenie w granicach 10g to co najmniej dużo.

r.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 18:40
autor: Alan, Alan, Alan!
ky pisze: Niekonieniecznie minimalnie. Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku, ale niewyważenie w granicach 10g to co najmniej dużo.
no, ale jakby na przeciwległy tłok przylepić 10g ołowiu od wulkanizatora to chyba wszystko ok? :?








:mrgreen:

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 18:43
autor: źuf
remek pisze: no, ale jakby na przeciwległy tłok przylepić 10g ołowiu od wulkanizatora to chyba wszystko ok? :?
OŁOWIU? I w pizdu caly Twoj ekologiczny biznesplan :-p

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 21:29
autor: leon
Konto usunięte pisze:... W silniku turbo będzie pewnie mniejsze ciśnienie w tym tłoku, w silniku wolnossącym pewnie bardziej uboga mieszanka....
Średnica tłoka pi*drzwi to 92mm. Nawet jeżeli nadwymiar to 0,1 mm, to wychodzi różnica w powierzchni (a co za tym idzie objętości) ok. 0,2 %. Dość pomijalna wartość.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 21:33
autor: Azrael
leon, nadwymiary są 92,5 i 93mm, spotyka się też tłoki 92,25, ale naprawdę nie sądze żeby ktos robił szlifa na jednym cylindrze, po prostu władował nowego nominalnego tłoka nie kłopocząc sie za bardzo.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 21:40
autor: leon
OK, 0,5 mm daje 1 %.
Zgadza się, że to druciarstwo.
Nie sądzę jednak, żeby w N/A nie zostało to skorygowane przez ECU. Jakie są różnice między cylindrami (sprawność napełniania, różnice wydajności wtryskiwaczy) ? Sądzisz, że mniej niż 1% ? To ciągle jest mało.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 22:33
autor: Azrael
leon pisze: Nie sądzę jednak, żeby w N/A nie zostało to skorygowane przez ECU.

Co ma ECU do tego? Ono niewiele tu moze zrobić, na pewno niewiele poradzić na niewyważnie układu korbowotłokowego na które wskazał KY.

BTW: Mowa o WRX 04.

Ogólnie szkoda dyskusji, to nie jest silnik po remoncie.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 22:46
autor: owoc666
W ogóle nie wiedziałem, że da się kupić jeden tłok :o

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 22:57
autor: ky
ky pisze: Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku
W starym poldolonezie, przed modernizacją układu korbowo-tłokowego, (tylko do takiego cudaka mam takie dane) różnica wagi między nominałem, a nawymiarem 0.6mm wynosiła 7g przy tolerancji +/-5g dla każdego wymiaru, czyli maksymalnie mogłoby być 17g różnicy. Na pewno w nowoczesnych silnikach różnica wagi między nadwymiarem, a nominałem może być mniejsza, ale i dopuszczalna różnica pomiędzy tłokami wynosi zapewne mniej niż dopuszczalne w 115C/AB 10g.

r.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 23:16
autor: leon
ky, tylko 0,6 to był III nadwymiar. A to już trochę hardkor. I do tego technologia z lat 50-tych.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 19 paź 2009, o 23:52
autor: ky
Ale:

1) na pierwszy praktycznie nigdy nie wychodziło,
2) Subarak ma kolejne nadwymiary co 0.5, a nie co 0.2,
3) różnice wagowe mogą być mniejsze ale i tolerancje niewyważenia też.

r.

Re: silnik swiezo po remoncie

: 20 paź 2009, o 00:09
autor: leon
ky pisze:Ale:

...
3) różnice wagowe mogą być mniejsze ale i tolerancje niewyważenia też.

r.
Tyż fakt, ale ciągle nie wiadomo jak jest. Bo "być może" to mało.