Strona 1 z 1
Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 01:03
autor: Panek
strzelilem ze sprzegla z 5 tys inie pojechal jedynka nie wchodzi na 2 rusza wsteczny rowniez dziala co sadzicie naprawiac 1 bieg czy wymienic pelna skyrznie?
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 03:14
autor: Azrael
Sprawdzić co się zepsuło, prawdopodobnie choinka + koło 1 biegu. Pytanie ile masz mocy, jakie plany co do auta i czy jest sens wsadzać znowu to samo.
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 13:16
autor: Panek
Azrael pisze:
Pytanie ile masz mocy, jakie plany co do auta i czy jest sens wsadzać znowu to samo.
Wiec moc mam delikatnie wieksza niz seryjna, poniewaz jest on na przelocie i na programie ma moc ok 250 koni .Planow nie mam wiekszych ale martwi mnie te strzelanie ze sprzegła . Najwiekszym plusem jest start, a tu widze ze pojawia sie pewien problem .
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 13:35
autor: Azrael
Takie realia posiadania WRXa.
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 13:51
autor: Panek
Azrael pisze:
Takie realia posiadania WRXa.
Wiec co radzisz? Sa jakies optymalne opcje? Bo pierwsza to jest naprawienie skrzyni biegów,a kolejne...?
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 15:41
autor: jarmaj
Panek pisze:Azrael pisze:
Takie realia posiadania WRXa.
Wiec co radzisz? Sa jakies optymalne opcje? Bo pierwsza to jest naprawienie skrzyni biegów,a kolejne...?
Jeżeli zamierzasz częściej strzelać ze sprzęgła (ja w WRX zrobiłem to raz przez 4 lata, żeby zobaczyć jak to jest i więcej nie próbowałem), to zostaje Ci tylko albo wymiana skrzyni na 6MT (a wtedy też wał, dyfer, półosie i jeszcze trochę rzeczy

), albo zmiana całego auta na estijaja.
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 15:59
autor: BURi
Witam. Kilka sprawa na poczatek co do WRX i skrzyni. Tryby 1 szerokosc kola 12 mm - jest to naprawde niewiele na przeniesienie duzego obciazenia jakim jest strzal ze sprzegla + uderzenie juz wtedy wysokiego momentu obrotowego.
- Sa dedykowane zestawy naprawcze ( wzmacniane ) do skrzyn biegow do WRX, maja one przede wszystkim zeby nie proste jak w serii a zagiete do wewnatrz zeby sie lepiej zapinaly i nie bylo niespodzianek tybu upilowane zeby kola 1 biegu itd.
- W chwili obecnie mozesz zrobic dwie rzeczy , tansza wymiana kola biegu 1 na seryjny ( zakladam ze jak bedziesz strzelal ze sprzegla jak z bata to sie napewno zmieli, 2 mocniejszy zestaw 1 biegu , 3 nadrozsza skrzynia od STI6 New age + dyfer i reszta .... grubo ale przyszlosciowo. Decyzja nalezy do Ciebie..... w WRX z KJSow np lubia wycinac sie 3 niewiedziec czemu
- ja u Siebie mam w WRX 300 KM i skrzynia daje rade , trzeba ja na swoj sposob szanowac .... lubisz strzelac bedziesz musial polubic za to placic ....
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 17:36
autor: Azrael
Tak naprawdę to wszystkie inne obejmuja wymianę skrzyni na 6 biegów STI
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 17:38
autor: Azrael
BURi, głównym problemem skrzyni 5MT nie są koła biegów tylko konstrukcja obudowy która jest mało sztywna. Reszta to tylko pochodna. W ostrej eksploatacji ukręcają się nawet drogie wkłady na skośnych i na prostych zębach.
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 25 paź 2009, o 18:49
autor: BURi
Czyli chcial nie chcial chlopak ma biede ...
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 26 paź 2009, o 00:34
autor: Panek
Azrael pisze:
Tak naprawdę to wszystkie inne obejmuja wymianę skrzyni na 6 biegów STI
jaka sa to w przyblizeniu koszty?
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 26 paź 2009, o 01:19
autor: Azrael
10k+ może trochę taniej, zalezy skąd części i co się dokładnie wymienia
Re: Prawdopodobnie po skrzyni co dalej?
: 26 paź 2009, o 15:41
autor: BURi
Ja bym zrobil tak, poskladal seryjna skrzynie na seryjnych gratach i zaczal jezdzic lzej ...... albo sprzedal WRX i kupil STI napewno przyszlosciowo wyjdzie taniej niz remontowanie WRX ktore i tak do tanich nie nalezy .... WRX to takie Subaru do miasta a nie na pojezdzawki, upalanie itd. Duzo osob kupuje WRX bo tanszy a sumujac to co wydali na upgrade pod STI ( hamulce , program , amory , skrzynia itd) wychodzi STI juz by stal przed domem ....
