With power transfer to all four vehicles at any given time, the vehicle maintains amazing traction and road grip.
to jest drugie zdanie z linki powyżej. nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale mi wychodzi, że GM oferuje 4 samochody w jednym
Re: Subaru Forester
: 3 wrz 2010, o 22:25
autor: ewcia
Trochę z innej beczki i...nie smiejcie się z tego pytania.Czy Forester to auto osobowe z napędem na 4 czy mozna go zaliczyc do aut terenowych
Re: Subaru Forester
: 3 wrz 2010, o 22:40
autor: So What!
ewcia, zakwalifikowałbym Forka raczej jako SUV'a, choć wyglądem przypomina podniesione kombi.
Re: Subaru Forester
: 3 wrz 2010, o 23:52
autor: deLux
ewcia pisze:Trochę z innej beczki i...nie smiejcie się z tego pytania.Czy Forester to auto osobowe z napędem na 4 czy mozna go zaliczyc do aut terenowych
zależy który ubezpieczyciel
Re: Subaru Forester
: 4 wrz 2010, o 08:04
autor: FUX
Na myjniach ręcznych także nie policzą Ci jak za osobówkę...
Re: Subaru Forester
: 4 wrz 2010, o 21:54
autor: ewcia
No forciu jest taki z lekka nieokreslony.Dla mnie to taki wyższy passat i bardziej kanciasty.Przy doborze opon nie wiem jak mam dobierać, stąd takie pytanie.
Re: Subaru Forester
: 4 wrz 2010, o 23:18
autor: So What!
ewcia pisze:
Przy doborze opon nie wiem jak mam dobierać, stąd takie pytanie.
Jeko jedyny domyśliłem się, że nie chodzi o ubezpieczenie Kup takie, jak zaleca producent. Nie ma sensu kombinować. Jeżeli mieszkasz w górach i dużo po śniegu jeździsz, to możesz rozważyć o rozmiar węższe.
Re: Subaru Forester
: 4 wrz 2010, o 23:24
autor: pamejudd
ewcia pisze:No forciu jest taki z lekka nieokreslony.Dla mnie to taki wyższy passat i bardziej kanciasty.Przy doborze opon nie wiem jak mam dobierać, stąd takie pytanie.
To taki Passat, co te wszystkie Touaregi i inne badziewia zostawia w terenie z tylu... Co do opon doradzam jedne - Bridgestone Dueler. Zaoszczedzisz na lancuchach sniegowych :)
damaz pisze:
a jeśli auto naprawdę w teren, to żadne z powyższych.
E tam. Forkiewicz da rade w 80 % zastosowan terenowych. Kwestia przygotowania auta i kierowcy.
żółwik pisze:wiem że zjazd z góry na sprzęgle w podłodze to samobójstwo
Zolwiku, uwierz ze to nie tylko o sprzeglo chodzi... W instrukcji Forka bedziesz mial taki dzial "Jazda w terenie" (czy jakos tak). Przeczytaj i naum sie na pamiec, nim sobie zakatujesz auto.
FUX pisze:
Uwierz, że są auta, ktore dają bardziej radę.
Również na oponach pierwszego montażu...
Forester jest i tak swietny jako "entry level" w offroadzie. Pozniej wybierajac wyprawowkie/terenowkie wie sie, na co uwage zwrocic :)
damaz pisze:
RAV 4 to porażka pod każdym względem.
Nie przesadzaj. Takiej klamki na tylnych drzwiach nie ma zadne inne auto.
Re: Subaru Forester
: 5 wrz 2010, o 11:28
autor: ewcia
pamejudd pisze:To taki Passat, co te wszystkie Touaregi i inne badziewia zostawia w terenie z tylu...
Oj racja.Mam niewielkie doświadczenie z Forciem bo dopiero jedną zimę jeździłam...ale na moją górkę wjeżdzałam mimo byle jakich opon.Troche się ślizgał ale do domu mnie odstawił. Dobry Forciu. Niestety , wybaczcie, szału wyglądem nie robi ale jak dla mnie jest bardzo przydatny więc wszystko mu wybaczam
: 5 wrz 2010, o 13:37
autor: pamejudd
ewcia: Pamietaj, ze opony to podstawa i np. na sliskim nawet AWD Ci nie pomoze, jesli bedziesz jezdzic na zdartych chinskich gumach. Ostatnio kolega sie przekonal ze czasem sie mozna niebezpiecznie "przejechac"...
Re: Subaru Forester
: 5 wrz 2010, o 15:35
autor: damaz
ewcia pisze:szału wyglądem nie robi
ewcia, ty nie bądź taka oszczędna w słowach. dawno temu na którymś forumie już napisano, że Forestery do MY07 włącznie są tak brzydkie, że aż ładne. dlatego, że skala brzydoty się kończy i wskakują na "ładne" od drugiej strony.
pamejudd pisze:ewcia: Pamietaj, ze opony to podstawa
nic tylko wszystkimi czterema się pod tym zdaniem podpisać.
pamejudd pisze:Forkiewicz da rade w 80 % zastosowan terenowych. Kwestia przygotowania auta
mógłbym napisać, że zastosowania terenowe to głównie "przygotowanie auta", jakie ono by nie było, ale nie będę się wymądrzał
pamejudd pisze:Takiej klamki na tylnych drzwiach nie ma zadne inne auto.
a tak... klamka...
no ok. ta klamka to nie porażka. cała reszta już tak.
Re: Subaru Forester
: 5 wrz 2010, o 19:09
autor: ewcia
Wiem wiem że opony to podstawa.Ale w grudniu kupiłam forcia z takimi byle jakimi i...a zakup był nie zaplanowany. Jak ze dwa razy nie mogłam dojechać do domu i w ciemną noc wędrowałam do domu pieszo...szybciutko nabyłam Forcia.I całe szczęście.Zaprzyjaźniłam się z nim
: 5 wrz 2010, o 19:34
autor: pamejudd
ewcia: to teraz kup mu opony w nagrode za to ze jest taki kochany i slodki :)
damaz: przygotowanie kierowcy jest chyba nawet wazniejsze niz auta :) Na YT jest pelno filmikow na ktorych zmotane do cna offroadery maja rozne dziwne wypadki z powodu nierozgarnietego kierownictwa.
Czołem.
No właśnie człowiek zawinił ?
Obejrzałem właśnie taki filmik
Przy podjeździe pod górkę, w Forku buksują tylne koła, w Suzuki - przednie.
A ten Forek to taki jak zamierzam zanabyć drogą kupna - 2.0 158KM A/T
eror
: 7 wrz 2010, o 22:20
autor: pamejudd
Uwielbiam te rosyjskie filmiki na ktorych ludzie jezdza w teren na miejskich (czesto letnich i cieniutkich) oponach a pozniej pala sprzeglo na byle podjezdzie.
Ale spoko - ich stac a ja zazdroszcze...
(to byla zakamuflowana odpowiedz na Twoje pytanie eror )
W kwestii buksowania kol nie jestem pewien, ale wydaje mi sie to kwestia trakcji pod kazdym z nich i przod/tyl raczej nie gra roli. Inna sprawa ze Grand Vitara ma domyslnie napedzana tylna os, a forek w automacie 90% mocy na przod, wiec moze jednak jest zwiazek... ale to juz moze ktos kto sie zna na autach wytlumaczy
Re: Subaru Forester
: 9 wrz 2010, o 19:50
autor: Konto usunięte
pamejudd pisze:
forek w automacie 90% mocy na przod
Totalna bzdura, ja już nie mam siły tłumaczyć po raz enty
Raporty o przekazywaniu 90% mocy na przód w Forkach z automatem pochodzą wyłącznie z rynku amerykańskiego, co być może jest związane z instalowaniem innego oprogramowania w skrzyniach biegów.
Buksowanie kół jest niewątpliwie związane z tym, że zanim skrzyniowy Windows załapie, że koła się ślizgają i trzeba zwiększyć dawkę mocy na tył, no i zanim ten transfer załapie, jakiś czas musi minąć. Ale ponieważ w Forkowych A/T moc na 4 łapy przekazywana jest przez taki ulepszony Haldex, i tak na tył nie pójdzie więcej niż 50%. Najlepiej na takich podjazdach zapinać w automacie jedynkę, bo wtedy na obie osie idzie po 50%.
eror pisze:
A ten Forek to taki jak zamierzam zanabyć drogą kupna - 2.0 158KM A/T
Mam i polecam
Re: Subaru Forester
: 9 wrz 2010, o 20:21
autor: FUX
Konto usunięte pisze:
Mam i polecam
Kapeluszowóz...
: 9 wrz 2010, o 20:25
autor: pamejudd
Funky - to jak wyglada "domyslny" rozdizal mocy w AT w takim razie? Te 90% raz po raz pojawia sie na forach (w tym na kresce:P )...
Re: Subaru Forester
: 9 wrz 2010, o 20:32
autor: Konto usunięte
FUX pisze:
Kapeluszowóz...
Do rajdów kupię sobie Imprezę
pamejudd pisze:
Funky - to jak wyglada "domyslny" rozdizal mocy w AT w takim razie?
Wg Dyrekcji 67 przód/33 tył, i w to jestem w stanie uwierzyć.
Re: Subaru Forester
: 9 wrz 2010, o 20:33
autor: Konto usunięte
pamejudd pisze:
Te 90% raz po raz pojawia sie na forach
A bo to taka legenda urbanistyczna, która żyje własnym życiem jako samopowielająca się plotka.