Strona 1 z 1

Legacy 2,5 '99, AT OIL TEMP i gaśnie silnik

: 15 lis 2009, o 14:35
autor: pattryk
Witam.
Przeszukałem, nie znalazłem, więc chciałem zapytać...

W Legacy '99, 2,5l automat, Europa, jadąc (normalnie) co jakiś czas zaświeca się kontrolka AT OIL TEMP i samochód gaśnie, czy to na światłach czy w czasie jazdy. Po wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki normalnie uruchamiamy samochód i jedziemy dalej. Dzieje się tak co jakiś czas, można przejechać 500km ale czasem i co 10km się to dzieje.
Ktoś mi może powiedzieć co się dzieje? Jak to naprawić, co wymienić?

Może to jest z w/w związane...
W tej sprawie pojechałem ostatnio do zaprzyjaźnionego elektronika sam, podłączył komp pod OBD i szukał błędów wszędzie. Jak "wszedł" w skrzynię to znalazł błąd, który na jego kompie został określony następująco: "moment obr ster sygnal". Błąd skasował, powyższa sytuacja z AT OIL TEMP nie pojawiała się przez dwa dni, ale znów się to dzieje. Czy znaleziony błąd związany jest z AT OIL TEMP?

Proszę o sugestie lub rozwiązania.

Ps. Jutro, w poniedz, mam umówioną wizytę w ASO Rzeszów, ale już się dowiedziałem że nie mają komputera do mojej "starej" wersji i spróbują zajrzeć poprzez komp od modelu >'04.

Pomocy...

Patryk

Re: Legacy 2,5 '99, AT TEMP i gaśnie

: 15 lis 2009, o 16:02
autor: szczur75
AT OIL TEMP jeśli miga to pokazuje błąd TCU. Można to czytać SSM-em lub wymigać.

Sprawdź PW.

Re: Legacy 2,5 '99, AT TEMP i gaśnie

: 15 lis 2009, o 19:23
autor: pattryk
Zrobiłem jak w załączniku z PW, 2 razy, niestety nic nie wymigało - kontrola świeci się ciągle na zapłonie.
Ktoś ma jakieś wskazówki?

Patryk

Re: Legacy 2,5 '99, AT TEMP i gaśnie

: 15 lis 2009, o 19:35
autor: pattryk
nie wiem czy to ważne/istotne ale...
na włączony zapłonie, skrzynia w pozycji R, D, 1, 2, 3 czyli na biegu, coś pod samochodem w okolicach skrzyni bzyczy (tak jak jakaś większa mucha). Jak się zmieni na P lub N to nic takiego nie słychać.

Pomocy
Patryk

Re: Legacy 2,5 '99, AT TEMP i gaśnie

: 15 lis 2009, o 20:15
autor: szczur75
pattryk pisze: kontrola świeci się ciągle na zapłonie

Się mnie wydaje że to poważniejsza awaria. Przy błędzie TCU kontrolka miga.
pattryk pisze: na włączony zapłonie, skrzynia w pozycji R, D, 1, 2, 3 czyli na biegu, coś pod samochodem w okolicach skrzyni bzyczy (tak jak jakaś większa mucha)

To raczej pompa oleju podająca ciśnienie do układu.