Kalibracja czujnika połeżenia przepustnicy (TPS)
: 15 lis 2009, o 22:14
Witam,
Samochód: Impreza GX 2002
jako ze dzisiaj nieopatrznie wymontowałem TPS chciałbym go poprawnie skalibrować.
Z tego co czytałem jest to prostsze niż konstrukcja cepa ale... mi nie wyszło.
Znaczy się wyczytałem w ogólniedostępnych manualach jak to zrobić:
When using voltage meter;
(1) Take out the ECM.
(2) Turn the ignition switch to ON.
(3) Adjust the throttle position sensor to the proper position to allow the voltage signal to the ECM to be in specification.
Connector & terminal / Specified voltage
(8136) NO. 15 - (B136) NO. 17/0.45 - 0.55 V
[Fully closed.]
i dobrałem się do komputera sterującego pracą silnika (ECM).
Odpiąłem kosteczki. Wpiąłem się z voltomierzem we wskazane wtyczki i nie było odczytu (tak jakby nie kontaktowało, voltomierz ani drgnął)
Kombinowałem i nic nie wymyśliłem.
Czy ten parametr: napięcie na czujniku da się łatwo odczytać przez kabelki i programy ogólnodostępne (te służące do czytania błędów) czy to jest grubsza afera?
Chodzi o to, że nie chce mi się już znowu do komputera (ECM) dobierać więc wolałbym to ogarnąć przez gniazdo diagnostyczne. Da się przez laptopa i kabelek?
Pozdr
Samochód: Impreza GX 2002
jako ze dzisiaj nieopatrznie wymontowałem TPS chciałbym go poprawnie skalibrować.
Z tego co czytałem jest to prostsze niż konstrukcja cepa ale... mi nie wyszło.
Znaczy się wyczytałem w ogólniedostępnych manualach jak to zrobić:
When using voltage meter;
(1) Take out the ECM.
(2) Turn the ignition switch to ON.
(3) Adjust the throttle position sensor to the proper position to allow the voltage signal to the ECM to be in specification.
Connector & terminal / Specified voltage
(8136) NO. 15 - (B136) NO. 17/0.45 - 0.55 V
[Fully closed.]
i dobrałem się do komputera sterującego pracą silnika (ECM).
Odpiąłem kosteczki. Wpiąłem się z voltomierzem we wskazane wtyczki i nie było odczytu (tak jakby nie kontaktowało, voltomierz ani drgnął)
Kombinowałem i nic nie wymyśliłem.
Czy ten parametr: napięcie na czujniku da się łatwo odczytać przez kabelki i programy ogólnodostępne (te służące do czytania błędów) czy to jest grubsza afera?
Chodzi o to, że nie chce mi się już znowu do komputera (ECM) dobierać więc wolałbym to ogarnąć przez gniazdo diagnostyczne. Da się przez laptopa i kabelek?
Pozdr