Strona 1 z 1

Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 09:57
autor: CZEX
Wczoraj nabyłem mojego wymarzonego WRX'a MY'05 EU i po załozeniu dolotu (krótka rura z miejscem na przepływke+stożek) zaczął się świecić check. Jak można rozwiązać ten problem ?

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 10:36
autor: Alan, Alan, Alan!
CZEX, sciągnąć ten stożek, spalić i rozsypać popiół. ;-)

Stożek nic nie daje, a może napsuć (np. przepływkę)

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 11:21
autor: deLux
nic dodać nić ująć, popsułeś samochód :wall:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 11:36
autor: CZEX
Wiem, że dolot nie doda mi mocy, chodzi mi tylko o ładny dźwięk zasysającego powietrza. Można jakoś przestroić tą przepływke żeby pasowała do stożka ?

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 11:47
autor: jarmaj
Mało nie doda mocy, zmniejszy ją ciągnąc gorące powietrze z komory silnika.

Wszystkie konieczne rady już padły. Wywal to dziadostwo, wsadź seryjny dolot i nie psuj porządnego auta. ;-)

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 12:20
autor: AMI
Przeplywki w new age tak latwo chyba juz nie padaja, ale tak czy inaczej modyfikacja we w miare seryjnym samochodzie pozbawiona sensu, jak juz wiele osob powiedzialo - zwlaszcza, jesli zasysa sie powietrze z komory silnika.
Chcesz slyszec odglosy zasysanego powietrza lepiej to wyjmij tlumik szmerow.

Pozdrawiam

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 12:23
autor: Azrael
Stawiam że to że sie pali check oznacza że coś jest źle poskladane, albo to jest dolot typu "big maf" i wtedy winny jest po prostu zły dolot do seryjnego programu.

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 12:35
autor: CZEX
ok i tak planowałem wgranie programu, więc może problem sam zniknie. Czy jest to jakiś problem dla silnika jazda na seryjnej mapie ze stożkiem i świecącym się czekiem ? Będzie więcej palił czy będą jakieś inne skutki ?

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 12:40
autor: Azrael
To jest podstawowy czujnik sterujący pracą silnika, big MAF stosuje sie przy mocach powyzej 400KM jak brakuje skali w seryjnej przepływce, wymaga przeskalowanie przepływomierza a nie prostej mapki. Może jednak przemyśl swoje blędy i przestań podchodzic od tzw. d... strony do modyfikacji samochodu. Seryjny dolot jest dobry do 400KM. Jak chcesz szuy to wywal tłumik szmerów ssania z błotnika (profi - bo nieprofi mod moze skonczyc sie wysadzeniem silnika w 1. kałuzy).

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 17:55
autor: BURi
Co do montowania dolotow to one gow... daja .... tuning psychiczny ... jeszcze naklejki remus albo hks i pincet koni jak nic ... a tak powaznie wywal dolot ... zbieraj na up pipe i wydech ... zrob program i przestac cudowac bo jeszcze sobie przeplywke rozsypisz ... co do checka to wroc do seryjnego dolotu ... zdejmij klemy na troche z akumulatora i jak check juz zgasnie to nie dlub :lol:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 17:59
autor: BURi
Odpowiadajac Ci na pytanie ... zapodales stozek ... duzo wiecej powietrza ciagnie niz seryjny ... pytanie jaki jest to ten dolot bo jak zaciaga Ci cieple powietrze z silnika to napewno pogorszyles osiagi ... ECU ma to do Siebie ze bedzie Cie ratowal jak bedziesz mial za uboga mieszanke to bede Ci lał paliwem więc już masz odpowiedź na pytanie - TAK będzie więcej palił. To co napisał Azrael większa woda i masz darmowe wewnetrzne mycie silnika + niepotrzebne wydatki . Wedlug mnie sam dzwiek silnika w Subaru jest sliczny i nie trzeba mu stozkow ... to nie CIVIC czy Stare BMW ze ma ryczec z odeglosci kilometra. A jak chcesz zwiększyć walory słuchowe to zmień tłumik i dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo :thumb:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 18:03
autor: Azrael
BURi pisze: dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo :thumb:
i też będzie wolniej jeździł...

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 18:09
autor: BURi
No ale wiesz będzie Panie czapki przechodniów rwało :mrgreen:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 18:18
autor: Azrael
BURi, do tego lepiej mieć ALS :D

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 18:54
autor: jarmaj
Tylko do ALS-u trzeba mieć własną hurtownię z turbinami ;-)

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 18:58
autor: Azrael
jarmaj, oj bez przesady, zależy jak szybko jeździsz - im szybciej tym mniej dostaje :D

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 20 lis 2009, o 22:04
autor: zofija
No, i daje fajne efekty :mrgreen:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 21 lis 2009, o 00:19
autor: jarmaj
zofija pisze:No, i daje fajne efekty :mrgreen:
Pewnie, gdyby tylko to nie była taka autodemolka, to poważnie bym nad tym pomyślał. Niezły byłby lans, postrzelać tak sobie na dohamowaniu czasem :evilgrin:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 21 lis 2009, o 01:26
autor: LouCyphre
jarmaj, No nie bądź żyła, kup se ALS,będzie Fun...i promise :mrgreen:

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 21 lis 2009, o 01:27
autor: Azrael

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 22 lis 2009, o 18:34
autor: CZEX
zmieniłem dolot na serie, skasowałem błąd i auto zaczęło normalnie jeździć. Na stożku i ze świecącym się Check Engine wynik na hamowni był powalający 198KM i 237Nm :-d

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 24 lis 2009, o 10:54
autor: CZEX
Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 24 lis 2009, o 11:41
autor: LouCyphre
CZEX pisze: Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką

Może, jak najbardziej.

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 24 lis 2009, o 11:57
autor: deLux
CZEX, na diagnostykę albo zabierz się za logowanie i dużo czytania. szybciej na diagnostykę, może nawet taniej bo wiedzę ciężko wycenić ;-)

Re: Check Engine po zmianie dolotu

: 24 lis 2009, o 22:38
autor: tomekc
CZEX pisze: Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?
Jeżeli się nie myle to w serii w tym modelu doładowanie spada od 5600obr/min i do tych obrotów może być 0.9bar. W okolicy 6000 obr już tylko 0.75bar; 6400obr 0,63 i maleje cały czas wraz ze wzrostem obrotów. Generalnie pełne doładowanie powinno występować w przedziele 2400-5600 obr.