Strona 1 z 4

AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:11
autor: matzerath
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak kształtuje się prawidłowy AFR dla Impreza STi? Czy powinna być to wartość stała w całym zakresie obrotów czy zmienna? Pytam jak powinno być optymalnie, do czego dążyć.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:14
autor: Azrael
To jest bardzo skomplikowane zależy od obciążenia, zapłonu, stuku, tego co się chce uzyskać, strategii generowania mocy w danym zastosowaniu, nie ma na to pytanie odpowiedzi.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:21
autor: owoc666
Stała, na Twoich kutych tłokach spokojnie 14-15:1.






:mrgreen:

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:37
autor: matzerath
No tego się obawiałem, że nie ma na to prostej odpowiedzi. Wydaje mi się jednak coraz bardziej, że mój komp ma taką opcję, że mu wpisuje stałe AFR i on je trzyma (lub się stara). Możliwe to?
Owoc poważnie czy żartujesz? Bo ja nie wiem - uwierzę nastawię i będzie śmiszno :? . W zasadzie jak tak jeźdżę i obserwuję to komp pokazuje mi od 11.cośtam do 15.cośtam. To chyba OK?

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:41
autor: Chloru
matzerath, znaczy, ze przelewa jak ma 11 ;) Ta no lambada ma byc od 0,85 do 1,15 ;-)

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:44
autor: Azrael
Chloru pisze: Ta no lambada ma byc od 0,85 do 1,15 ;-)
ale netto czy brutto?

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:45
autor: Chloru
Azrael pisze: ale netto czy brutto?

To zależy czy tych koniów ma być 400 netto czy brutto ;)

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:50
autor: jako
owoc666 pisze: Stała, na Twoich kutych tłokach spokojnie 14-15:1.

Owoc, ale głowice chyba nie zakute.
matzerath pisze: No tego się obawiałem, że nie ma na to prostej odpowiedzi. Wydaje mi się jednak coraz bardziej, że mój komp ma taką opcję, że mu wpisuje stałe AFR i on je trzyma (lub się stara). Możliwe to?
Owoc poważnie czy żartujesz? Bo ja nie wiem - uwierzę nastawię i będzie śmiszno . W zasadzie jak tak jeźdżę i obserwuję to komp pokazuje mi od 11.cośtam do 15.cośtam. To chyba OK?
No i zaczęło się.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:51
autor: matzerath
eeeE? No miło, że pamiętacie moją furę ale wytłumaczcie jeszcze tak, żebym był w stanie pojąć poproszę. Wiem, że przelewa bo mi strzela z wydechu ale czy to nie jest bezpieczniejsze dla silnika niż zbyt uboga mieszanka?

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:52
autor: matzerath
głowice seria.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:53
autor: Azrael
matzerath pisze: Wiem, że przelewa bo mi strzela z wydechu

To akurat nie musi mieć nic wspólnego, do mierzenia składu mieszanki służy coś takiego:


http://www.motec.com/plm/plmoverview/
matzerath pisze: ale czy to nie jest bezpieczniejsze dla silnika niż zbyt uboga mieszanka?

Jedna i druga uszkadza silnik, zbyt bogata może trochę wolniej i mniej spektakularnie, za to odbiera chyba więcej mocy.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:54
autor: Azrael
jako pisze: Owoc, ale głowice chyba nie zakute.


Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem. :giggle:

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 21:59
autor: matzerath
OK zapytam inaczej. Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika? Jeśli nie to na jakie skrajne wartości mogę sobie pozwolić?

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:00
autor: ky
Azrael pisze: To akurat nie musi mieć nic wspólnego, do mierzenia składu mieszanki służy coś takiego:
http://www.motec.com/plm/plmoverview/
Można jeszcze tak: http://www.carbtune.co.uk/colortune.html ;))))

r.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:01
autor: jarmaj
Azrael pisze:
jako pisze: Owoc, ale głowice chyba nie zakute.


Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem. :giggle:
Tu nie ma co się powstrzymywać, tu trzeba do schronu uciekać. :mrgreen:



No, może do Gliwic nic nie doleci. :whistle:

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:02
autor: Azrael
matzerath pisze: Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika?

Nie

matzerath pisze: Jeśli nie to na jakie skrajne wartości mogę sobie pozwolić?

Już Ci wyżej odpisałem żenie da się odpisać na tak postawione pytanie. Kup sobie jakąś książkę - High Performance Engine Tuning czy coś....

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:02
autor: Azrael
ky pisze: Można jeszcze tak: http://www.carbtune.co.uk/colortune.html ;))))


O kurde...szok, padłem...

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:05
autor: jako
Azrael pisze:
jako pisze: Owoc, ale głowice chyba nie zakute.


Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem. :giggle:
Dawaj, będzie wesoło.

Pozdrawiam,

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:12
autor: ky
Azrael pisze:
ky pisze: Można jeszcze tak: http://www.carbtune.co.uk/colortune.html ;))))
O kurde...szok, padłem...
Czemu? Jak się umie z tego korzystać, to można całkiem ładnie ustawić wielogaźnikowy silnik :)

r.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:14
autor: ky
Azrael pisze:
matzerath pisze: Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika?
Nie
Kłamiesz Kuba. Przecie wiadomo że można poruszać się w zakresie 11-15, tylko trzeba wiedzieć, w jakim zakresie obrotów ma być dany AFR. :PP

r.

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:15
autor: Azrael
ky, i nie tylko obrotów ;-)

ky pisze: Czemu? Jak się umie z tego korzystać, to można całkiem ładnie ustawić wielogaźnikowy silnik :)


Na pewno ale są dzisiaj trochę łatwiejsze narzędzia :D

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:15
autor: Alan, Alan, Alan!
ky pisze: tylko trzeba wiedzieć, w jakim zakresie obrotów ma być dany AFR. :PP
ky, jak wiesz to pomóż a nie 'wiem ale nie powiem'.'

AFR od 11 do 15 ma być w zakresie od 1-6800rpm :mrgreen:

zmieniłem 0-6800 na 1- bo bez sensu zeby palił przez noc :mrgreen:

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:18
autor: jarmaj
remek pisze:AFR od 11 do 15 ma być w zakresie od 1-6800rpm :mrgreen:
A wyżej? STIjaj kręci się powyżej 7k. Jakie tam ma być AFR, drogie bravo?


:mrgreen:

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:20
autor: matzerath
Mam nieco powyżej 11 na dole obrotów a powyżej 15 na wysokich. W zasadzie "na ucho" wszystko chodzi cacy i pali znacznie mniej, niż palił. Problem mam z temperaturą spalin... ale to potem. Nie komp nie wykazuje spalania stukowego. Tak jest prawidłowo czy mi się wydaje?

Re: AFR w Impreza STi

: 26 lis 2009, o 22:20
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj pisze:

A wyżej? STIjaj kręci się powyżej 7k. Jakie tam ma być AFR, drogie bravo?
coś koło tego :mrgreen: