Strona 1 z 4
AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:11
autor: matzerath
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak kształtuje się prawidłowy AFR dla Impreza STi? Czy powinna być to wartość stała w całym zakresie obrotów czy zmienna? Pytam jak powinno być optymalnie, do czego dążyć.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:14
autor: Azrael
To jest bardzo skomplikowane zależy od obciążenia, zapłonu, stuku, tego co się chce uzyskać, strategii generowania mocy w danym zastosowaniu, nie ma na to pytanie odpowiedzi.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:21
autor: owoc666
Stała, na Twoich kutych tłokach spokojnie 14-15:1.

Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:37
autor: matzerath
No tego się obawiałem, że nie ma na to prostej odpowiedzi. Wydaje mi się jednak coraz bardziej, że mój komp ma taką opcję, że mu wpisuje stałe AFR i on je trzyma (lub się stara). Możliwe to?
Owoc poważnie czy żartujesz? Bo ja nie wiem - uwierzę nastawię i będzie śmiszno

. W zasadzie jak tak jeźdżę i obserwuję to komp pokazuje mi od 11.cośtam do 15.cośtam. To chyba OK?
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:41
autor: Chloru
matzerath, znaczy, ze przelewa jak ma 11 ;) Ta no lambada ma byc od 0,85 do 1,15

Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:44
autor: Azrael
Chloru pisze:
Ta no lambada ma byc od 0,85 do 1,15
ale netto czy brutto?
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:45
autor: Chloru
Azrael pisze:
ale netto czy brutto?
To zależy czy tych koniów ma być 400 netto czy brutto ;)
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:50
autor: jako
owoc666 pisze:
Stała, na Twoich kutych tłokach spokojnie 14-15:1.
Owoc, ale głowice chyba nie zakute.
matzerath pisze:
No tego się obawiałem, że nie ma na to prostej odpowiedzi. Wydaje mi się jednak coraz bardziej, że mój komp ma taką opcję, że mu wpisuje stałe AFR i on je trzyma (lub się stara). Możliwe to?
Owoc poważnie czy żartujesz? Bo ja nie wiem - uwierzę nastawię i będzie śmiszno . W zasadzie jak tak jeźdżę i obserwuję to komp pokazuje mi od 11.cośtam do 15.cośtam. To chyba OK?
No i zaczęło się.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:51
autor: matzerath
eeeE? No miło, że pamiętacie moją furę ale wytłumaczcie jeszcze tak, żebym był w stanie pojąć poproszę. Wiem, że przelewa bo mi strzela z wydechu ale czy to nie jest bezpieczniejsze dla silnika niż zbyt uboga mieszanka?
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:52
autor: matzerath
głowice seria.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:53
autor: Azrael
matzerath pisze:
Wiem, że przelewa bo mi strzela z wydechu
To akurat nie musi mieć nic wspólnego, do mierzenia składu mieszanki służy coś takiego:
http://www.motec.com/plm/plmoverview/
matzerath pisze:
ale czy to nie jest bezpieczniejsze dla silnika niż zbyt uboga mieszanka?
Jedna i druga uszkadza silnik, zbyt bogata może trochę wolniej i mniej spektakularnie, za to odbiera chyba więcej mocy.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:54
autor: Azrael
jako pisze:
Owoc, ale głowice chyba nie zakute.
Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem.

Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 21:59
autor: matzerath
OK zapytam inaczej. Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika? Jeśli nie to na jakie skrajne wartości mogę sobie pozwolić?
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:00
autor: ky
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:01
autor: jarmaj
Azrael pisze:jako pisze:
Owoc, ale głowice chyba nie zakute.
Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem.

Tu nie ma co się powstrzymywać, tu trzeba do schronu uciekać.
No, może do Gliwic nic nie doleci.

Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:02
autor: Azrael
matzerath pisze:
Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika?
Nie
matzerath pisze:
Jeśli nie to na jakie skrajne wartości mogę sobie pozwolić?
Już Ci wyżej odpisałem żenie da się odpisać na tak postawione pytanie. Kup sobie jakąś książkę - High Performance Engine Tuning czy coś....
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:02
autor: Azrael
O kurde...szok, padłem...
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:05
autor: jako
Azrael pisze:jako pisze:
Owoc, ale głowice chyba nie zakute.
Miałem coś napisać...ale się powstrzymałem.

Dawaj, będzie wesoło.
Pozdrawiam,
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:12
autor: ky
Azrael pisze:
O kurde...szok, padłem...
Czemu? Jak się umie z tego korzystać, to można całkiem ładnie ustawić wielogaźnikowy silnik :)
r.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:14
autor: ky
Azrael pisze:matzerath pisze:
Czy jeżeli będę się poruszał w zakresie 11-15 w całym zakresie obrotów to jest to bezpieczne dla silnika?
Nie
Kłamiesz Kuba. Przecie wiadomo że można poruszać się w zakresie 11-15, tylko trzeba wiedzieć, w jakim zakresie obrotów ma być dany AFR. :PP
r.
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:15
autor: Azrael
ky, i nie tylko obrotów
ky pisze:
Czemu? Jak się umie z tego korzystać, to można całkiem ładnie ustawić wielogaźnikowy silnik :)
Na pewno ale są dzisiaj trochę łatwiejsze narzędzia :D
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:15
autor: Alan, Alan, Alan!
ky pisze:
tylko trzeba wiedzieć, w jakim zakresie obrotów ma być dany AFR. :PP
ky, jak wiesz to pomóż a nie 'wiem ale nie powiem'.'
AFR od 11 do 15 ma być w zakresie od 1-6800rpm
zmieniłem 0-6800 na 1- bo bez sensu zeby palił przez noc 
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:18
autor: jarmaj
remek pisze:AFR od 11 do 15 ma być w zakresie od 1-6800rpm

A wyżej? STIjaj kręci się powyżej 7k. Jakie tam ma być AFR, drogie bravo?

Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:20
autor: matzerath
Mam nieco powyżej 11 na dole obrotów a powyżej 15 na wysokich. W zasadzie "na ucho" wszystko chodzi cacy i pali znacznie mniej, niż palił. Problem mam z temperaturą spalin... ale to potem. Nie komp nie wykazuje spalania stukowego. Tak jest prawidłowo czy mi się wydaje?
Re: AFR w Impreza STi
: 26 lis 2009, o 22:20
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj pisze:
A wyżej? STIjaj kręci się powyżej 7k. Jakie tam ma być AFR, drogie bravo?
coś koło tego
