Strona 1 z 6
Forester S
: 27 lis 2009, o 10:02
autor: mcx
Witam
Jako że jestem nowy chciałbym się przywitać :) Forum przeglądam od dłuższego czasu a dopiero teraz coś napiszę.
Zakupiłem Forka '00 S turbo, parę KM zrobiłem i kilka pytań się nasunęło z resztą znanych pewnie... Hamowanie....Jakie zaciski lepsze dobrać? Czy z GT 4 tłoczkowe na przód podejdą pod min 16: felgę?
Moc...lekko zamulone to auto:D Czy najpierw zrobić wydech - czy wystarczy końcowy tłumik czy cały wydech wymienić czy sam downpipe i dopiero potem remap?
Aha miałem problem z szarpaniem co już czytałem na forum, przestało szarpać 0 tak mi się wydaję po wymianie ori przewodów wysokiego...na BERU :) ori miały takie przebicia że jasno pod maską się robiło :D
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 10:50
autor: Piter 35
Sporo ludzi montuje hamulunek z WRX-a . Zdaje się Grzesiek 67 ma takie cus . Napisz do niego jak to sie sprawuje . Esilon ma też ale w forku '05 .
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:05
autor: Grzesiek_67
mcx pisze:Witam
Jako że jestem nowy chciałbym się przywitać :) Forum przeglądam od dłuższego czasu a dopiero teraz coś napiszę.
Zakupiłem Forka '00 S turbo, parę KM zrobiłem i kilka pytań się nasunęło z resztą znanych pewnie... Hamowanie....Jakie zaciski lepsze dobrać? Czy z GT 4 tłoczkowe na przód podejdą pod min 16: felgę?
Moc...lekko zamulone to auto:D Czy najpierw zrobić wydech - czy wystarczy końcowy tłumik czy cały wydech wymienić czy sam downpipe i dopiero potem remap?
Aha miałem problem z szarpaniem co już czytałem na forum, przestało szarpać 0 tak mi się wydaję po wymianie ori przewodów wysokiego...na BERU :) ori miały takie przebicia że jasno pod maską się robiło :D
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Witaj.
4 tłoczkowe z GT/WRX na przodzie sprawdzają się bardzo fajnie. Warunek : nie oszczędzasz na klockach i tarczach. Polecam zestaw DBA4000 plus Ferrodo DS2500, a jak nie przeszkadza Ci "tramwajowe" piszczenie klocków to Hawki HP+, ewentualnie Hawk HPS (te nie piszczą ale są mniej skuteczne). Co do felgi 16' - ja zmieniłem na 17' ale i plany były jakby ambitniejsze. Felga 16' ori od starego GT będzie w porządku. Ori 16' od Forka - nie zmieszczą się. Zmień od razu i tył na dwutłoczkowy. Wbrew temu co się czyta dobry tył również robi różnicę - tarcza ori 260mm szybciutko się grzeje w porównaniu do 290mm p zmianie.
Moc. Auto ma prawie 10 lat więc pewnie i stado kucyków poszło w siną dal

Powody główne - przytkany wydech. Wydech+remap to pierwsze co bym zrobił. Pełny wydech. Sam backbox to tylko dźwięk, sam DP i tak napotka wąskie gardło rury środkowej. Zrób pełny wydech i zmapuj w dobrym miejscu (MAPTEK).
Ja jeżdzę na oryginalnych przewodach WN - bez problemów, cena akcpetowalna jak najbardziej (ok. 370 PLN).
Jak gdzieś będziesz miał jakieś wątpliwości to daj znać, może coś poradzimy. Gratuluję zakupu, Forek to ultra przyjazne auto
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:13
autor: mcx
Dzięki za super odpowiedźi, rzeczywiście zrobię tak jak myślałem i tak jak czytałem czyli pełny wydech. Heble spoko - zdziwiło mnie że felga od forka nie podejdzie...ale te mam na zimę więc na lato wpadnie 17":) Rzeczywiscie Forek to super przyjemne auto.
A czy koniki uciekają hmmm miałem poprzednio Nissana i po 12 latach użytkowania na hamce widać było że koniki nie uciekły:)
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:16
autor: miszozon
Podepnę się pod temat.
Grzesiek_67 pisze:
Forek to ultra przyjazne auto
Jasna sprawa. Poczciwa maszyna.
Gratuluje zakupu
Jak mój przetrwa bez zająknięcia zimę i jak starczy $ to też coś zacznę kombinować.
Poza silnikiem i heblami mam pytanie co do zawiasu.
Grzesiek_67 da się zrobić aby nie szorował klamkami o asfalt na zakrętach ale stał tak wysoko jak w serii ?
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:32
autor: Grzesiek_67
miszozon pisze:
Grzesiek_67 da się zrobić aby nie szorował klamkami o asfalt na zakrętach ale stał tak wysoko jak w serii ?
Trochę godzenie ognia z wodą ale oczywiście, zmniejszenie przechyłów, bez obniżenia zawiechy, można zrealizować poprzez sztywniejszy (zazwyczaj również grubszy - 20mm, 22mm) stabilizator (tył) oraz twardsze gumy silentbloków (powerflex albo te do STi Nkowe). Acha, gdybyś montował takiego grubasa 22mm, to pamiętaj i koniecznie zmień mocowanie stabilzatora (whiteline). Inaczej wyrwie ori mocowanie Forka i będzie kłopot.
Ja jednak z uporem maniaka polecać będę całkowitą wymianę zawiechy w Forku na Teina. Jeżdzę już ponad rok i uważam, że była to jedna z mądrzejszych moich decyzji. Można oczywiście spróbować nie obniżać aż o 80, 70 mm, tylko na przykład o 50mm, jak komuś zależy na jak największym prześwicie.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:34
autor: Grzesiek_67
mcx pisze:
hamce widać było że koniki nie uciekły:)
Wiesz, jak to jest z hamowniami - ile sobie klient życzy tyle będzie
Ale jeżeli rzeczywiście odczuwałeś brak spadku dynamiki wraz z latami to tylko dobrze świadczy o Nissanie. OK.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:42
autor: mcx
Własnie zawiecha....to będzie kolejny mod do zastanowienia. Zastanawia mnie tylko fakt czy jak amory powiedzmy Teina padną to co dalej? Gwarancja 24mce a potem? Regeneracja? Jaki koszt orientacyjny ? Rozumiem że to amory i sprężyny tylko tak? Z drugiej strony miałem zawias H&R w nissanie i jazda po mieście to maskara nie mówiąc już o wyjeździe na ryby

i o to mi w Forku chodziło wjedzie wszędzie:) niekoniecznie wyjedzie:P
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:53
autor: Grzesiek_67
mcx,
wiesz, 24 miesięcy jazdy po naszych rewelacyjnych polskich drogach to dla zawiechy 24 miesiące pracy w ekstremalnych warunkach, porównywalnych z pracą w warunkach wypadku, kolizji

.
Liczę się z tym, że trzeba będzie po prostu kupić nowego Teina SS, choć na razie nic na to nie wskazuje. Nie ma rzeczy wiecznych. Prędzej czy później "cza" wymieniać
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 11:54
autor: Grzesiek_67
mcx pisze:
już o wyjeździe na ryby
Jeżdzisz na ryby ? Polubimy się

Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 12:01
autor: mcx
Grzesiek_67 pisze:mcx pisze:
już o wyjeździe na ryby
Jeżdzisz na ryby ? Polubimy się

heheheeh
Dlatego między innymi kupiłem Forka :) btw były wersje Forestera nawet z miejscem na wędkę :) Nie wiem czy nie wersja Hubertus
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 12:16
autor: Grzesiek_67
mcx pisze:
Nie wiem czy nie wersja Hubertus
A w tych "martekingowych" nazwach się nie wyznaję. Sprzęt elegancko i starannie składam i równie elegancko pakuję
Po czym odpalam rydwan.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 15:03
autor: mcx
A jaki BOV polecacie:)
jakiś dedykowany czy coś z HKS SSQV
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 15:07
autor: Grzesiek_67
mcx,
żadnego BOVa !!!
Na cholerkę Ci to ? Przelewka, muł, głupiejący pomiar powietrza w układzie ???
Odpuść, na naszym poziomie mocy jest to kompletnie irracjonalny mod.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 15:12
autor: mcx
hmmmmm może i racja
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 15:15
autor: Grzesiek_67
mcx,
odpuść, nie ma sensu.Naprawdę. Kasy kupa a uzysk żaden, wręcz ujemny.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 27 lis 2009, o 15:16
autor: hogi
Ja mam hamelunek z przodu od wolnossaka 2.5 US.
Też daje radę, lepiej niż stare tarcze 277 mm.
Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 11:26
autor: Niedźwiedź
Grzesiek_67 pisze:
można zrealizować poprzez sztywniejszy (zazwyczaj również grubszy - 20mm, 22mm) stabilizator (tył) oraz twardsze gumy silentbloków (powerflex albo te do STi Nkowe).
Za mam grubszego staba z tyłu - od seryjnego GTeka - nie mam pojęcia jaka tam średnica- + nowe gumy (oem) i jest odczuwalna różnica. To podstawowa i chyba najtańsza "przeróbka" forka - używany stab ~100PLN , nowe OEM gumy -60PLN.
Jeżdżę na klockach ds2500 - rewelka, ale do tanich nie należą ok 800pln przód. Oprócz tych, które polecał
Grzesiek_67, wziął bym pod uwagę EBC Red stuff.
Uwaga - pytanie z zestawu "Niedźwiedź pyta o rzeczy oczywiste, o których wszyscy na forum wiedzą, i wystarczy wpisać w szukajkę":
Grzesiek_67 pisze:
Moc. Auto ma prawie 10 lat więc pewnie i stado kucyków poszło w siną dal

Powody główne - przytkany wydech.
Można odetkać wydech i nie robić remapu?

Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 14:11
autor: Grzesiek_67
Niedźwiedź pisze:
Można odetkać wydech i nie robić remapu?
U nas (w starych trupeksach

) można. Warto mieć tylko jakiś budzik Boost, coby sprawdzić, czy przypadkiem nie przeładowuje, po odetkaniu.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 14:17
autor: Niedźwiedź
Grzesiek_67,

mnie się podoba się

a czy odetkanie oznacza wymianę wydechu czy to "se jakimś drutem mogę przepchać"?

Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 14:20
autor: Grzesiek_67
Niedźwiedź,
drutem to se nie przepychaj, to mogłoby być bardzo traumatyczne przeżycie skądinąd
Wymiana. Są głośne, są ciche, są bez katów, są na katach sportowych (vide SS), są bardzo różne. Świadomie dobrać wydech i wymienić. Ja zrobiłem nieświadomie i łeb mi odpada. Jak się wygrzebię z szamba finansowego to zmienię.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 14:21
autor: Niedźwiedź
jaka to kasa?
Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 14:24
autor: Grzesiek_67
Niedźwiedź,
a różnie, sądzę, że granicach 3.000 PLN, powinno się zamknąć.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 18:46
autor: mcx
A propos wydechu t w Wawie jest sklep - na allegro też jest kompletny wydech z downpipe 2k PLN, w El-tecu 2.7k PLN ale właśnie z głośnością nie wiadomo jak:(
Jesli chodzi o stabilizator to czy tylko tył od GT i seryjne gumy od forka ?? Na zdrowy rozum jeśli grubszy będzie stabilizator to gumy chyba też większe? Z przodem nic nie robić?
Niedźwiedż niestety po zmianie przewodów dalej jest to szarpanie....podjade do Józefowa w przyszłym tyg zobaczymy co zdiagnozują

Re: Forester S
: 28 lis 2009, o 19:18
autor: Niedźwiedź
mcx, stab od GTeka + gumy od GTeka. Chociaż Hogi wcisnął stab od GTeka w gumy od Forka
Przedni stab z tego co słyszałem to nie ma sensu wymieniać bo jest gruby. Nie słyszałem też żeby ktoś wymieniał.
Ja w poniedziałek zostawiam auto w Jóżefowie na duży przegląd więc też coś poszukają. Tak teraz myślę , że to może też być coś z cewką. Do tego może być zabrudzona przepustnica, pompa paliwowa i dużo innych pierdół.
mcx pisze:
A propos wydechu t w Wawie jest sklep - na allegro też jest kompletny wydech z downpipe 2k PLN,
podaj namiary.