Strona 1 z 2
Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 9 gru 2009, o 19:17
autor: kalikart
Mam pytanie, czy zaciski od evo
http://allegro.pl/item839733777_mitsubi ... mplet.html będą pasować do WRX MY'05 US spec ? Wydaje mi się że wizualnie są bardzo podobne do zacisków od STI.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 9 gru 2009, o 19:21
autor: Piter 35
Ciekawe

Cena bardzo dobra , jak by podeszły to fajny patent .
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 9 gru 2009, o 19:30
autor: jarmaj
Rozstaw otworów mocowania do zwrotnicy jest inny, ale zdaje się różnica jest mała. To jak idzie o przód. Tył nie wiem.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 9 gru 2009, o 23:18
autor: Dyzio_d
Z góry wyglądają identycznie jak złote z STI.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 9 gru 2009, o 23:46
autor: carfit
Nie podejdzie, prawie bez szans żeby to było bezpieczne, niedość że rozstaw śrub nie pasuje , to jeszcze nie bedzie pasowała odległość od zwrotnicy do tarczy, trzeba by było podkładkami regulować
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 10 gru 2009, o 18:48
autor: kalikart
Szkoda że nie pasują, w takim razie trzeba wrzucać do skarbonki na jakieś hamowanko od sti...
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 10 gru 2009, o 19:08
autor: Azrael
Ja uważam że hamulce od STi to nie jest dobra droga do modeli ze słabymi hamulcami bo wmusza zmianę felg itp. Wole opcję z K-sport/d2/XYZ
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 10 gru 2009, o 19:54
autor: vibowit
Azrael, ale zdaje się, że na D2 też nie wejdą felgi 16, więc w zasadzie na jedno wychodzi. Oczywiście biorąc pod uwagę hamulce z STi z 5x100.
Czy nie mam racji?
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 10 gru 2009, o 20:09
autor: Azrael
vibowit, ale na hamulce Brembo nie wchodzi większośc 17''
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 10 gru 2009, o 22:40
autor: carfit
Azrael pisze:
Wole opcję z K-sport/d2/XYZ
też bym wolał jak by można było kupić same zaciski, bo tarcze i klocki w tych zestawach to zwykły Taiwański śmietnik. A jak sie doliczy dobre tarcze np. AP i dobre klocki to wychodzi tyle co zestaw AP Racing, więc chyba wogóle nie ma tematu

. Dlatego moim zdaniem lepszy jest niskobudzetowy BREMBO z STI , gdzie jest mega wybór klocków i tarcz i zapewniona skuteczność, albo AP RACING, ALCON, BREMBO SPORT KIT itp. dla bardziej wymagających i tyle

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 17:23
autor: Bilex
Azrael pisze:
Ja uważam że hamulce od STi to nie jest dobra droga do modeli ze słabymi hamulcami bo wmusza zmianę felg itp. Wole opcję z K-sport/d2/XYZ
No dobrze, a jak wygląda w takim razie różnica w hamowaniu tym:
http://www.sklep.subaru.pl/zestaw-bremb ... d-286.aspx
i tym:
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... iski-.html
bo w cenie zasadnicza...

(tyle tylko, że SIP dorzuca felgi, to może już nie taka duża wtedy...)
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 18:53
autor: jarmaj
Bilex pisze:bo w cenie zasadnicza...

(tyle tylko, że SIP dorzuca felgi, to może już nie taka duża wtedy...)
No nie taka duża.
Proponowałbym sprawdzić, ile potem kosztuje eksploatacja jednych i drugich - ile kosztują same tarcze i jakieś sensowne klocki (i jak z dostępnością).
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:03
autor: So What!
A które tarcze powinny być trwalsze - nacinane, czy wiercone

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:09
autor: Bilex
Brembo są czterotłoczkowe a K Sporty - ośmio... to ma jakieś większe znaczenie czy tak dla picu tylko i zwykły śmiertelnik nie zauważy?

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:13
autor: Grzesiek_67
Bilex pisze:
Brembo są czterotłoczkowe a K Sporty - ośmio.
Niby równomierniej dociska (8 tłoczkowy) ale sądzę, że główne znaczenie ma wielkość powierzchni styku klocek/tarcza i materiały (mieszanki) z jakich te trące elementy są wykonane. Zwykły śmiertelnik pozostanie niewidomym na niuans 4-, 8- tłoczków
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:16
autor: jarmaj
Bilex pisze:Brembo są czterotłoczkowe a K Sporty - ośmio... to ma jakieś większe znaczenie czy tak dla picu tylko i zwykły śmiertelnik nie zauważy?

To nie jest tak, że lepiej muszą hamować. Przy większym klocku więcej tłoczków powinno zapewnić bardziej równomierny docisk, ale to sprawa konstrukcji zacisku i nie wiązałbym tego na zasadzie: więcej to lepiej, albo odwrotnie.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:17
autor: Grzesiek_67
jarmaj,
no przecież napisałem
Lepiej byś napisał, jak mam oszukać selenoid i ECU i .... wszystko naraz, żeby mi ładował śmiało 7,0 br.

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:26
autor: jarmaj
Grzesiek_67 pisze:jarmaj,
no przecież napisałem

Pisząc nie widziałem.
A niestety tak wolno piszę, że nim skończę posta, to czasem wątek zdąży ze trzy razy już temat zmienić.
Grzesiek_67 pisze:Lepiej byś napisał, jak mam oszukać selenoid i ECU
No wiesz, ja bym je zwyczajnie spróbował naściemniać. Jak coś, to potwierdzimy wszystko.

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 19:33
autor: Grzesiek_67
jarmaj pisze:
Pisząc nie widziałem.
Ja mam tak w piątki-soboty po dwudziestej
jarmaj pisze:
No wiesz, ja bym je zwyczajnie spróbował naściemniać.
A jak ja bym te ECU w ogóle wziął i szarpnął ? I pyrgnął chet za siebie, to to mogłoby pomóc ? I wtedy 7,0 br droga Redakcjo zdjęło by mi gumy z felg. A jak
Chyba tak zrobię...
Idę...
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 21:29
autor: Azrael
So What! pisze:
A które tarcze powinny być trwalsze - nacinane, czy wiercone
Nacinane, wiercone na drogę to jakieś totalne nieporozumienie, są robione tylko ze względów estetycznych.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 21:51
autor: So What!
Azrael, dzięki. Czyli te SIPowskie są gorsze

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 21:53
autor: Azrael
So What!, Brembo to dobra firma. Nie mam za bardzo zdania o tych ich zestawach bo znam tylko wyczynowe, ale sądzę że nie będą złe. JA osobiście naprawdę wierzę tylko w Alcona i AP Racing, ale K-sport jest bardzo dobry jak na swoją niską cenę.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 22:33
autor: carfit
Azrael pisze:
wiercone na drogę to jakieś totalne nieporozumienie, są robione tylko ze względów estetycznych.
Jasne

Ferrari, Lambo , SLR, Porsche, nawet z ceramicznymi hamulcami mają otworki w tarczy dla ozdoby, wyczynowe motocykle , czy rowery, z wierconymi tarczami to pewnie tez nieporozumienie
Nieporozumieniem to może być Twoja wypowiedż, bo jakoś bardzo mi sie wiąże z tym ze SIP sprzedaje BREMBO wiercone ( i to w doskonałej cenie ), a Wy przypadkiem akurat nie

. Mam nadzieje że sie mylę .
BREMBO to z całą pewnością nr. 1 jeden na świecie , AP, czy Alcon , mogą jedynie im póki co zazdrościć

choć obydwie bardzo dobre.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 6 sty 2010, o 23:38
autor: jarmaj
carfit, walizkają mnie tam takie nieporozumienia, ale tylko tak gwoli ścisłości, to chciałem zauważyć, że
Az napisał i o nacinanych i wierconych.
Sami nacinanych mają (4t)sporo w ofercie, więc nie wiem, czy wniosek o celowym dyskryminowaniu konkurencji z powodu drugiej z wymienionych cech, jest tu właściwy.
No ale nic mi tam do tego....
A co kto uważa za dobre, najlepsze, chętnie poczytam. Byle poparte argumentami technicznymi i praktycznymi, nie personalnymi. Może kiedyś odwali mi zmienić hamulce i warto będzie wiedzieć jakie jest zdanie praktyków.
Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???
: 7 sty 2010, o 00:36
autor: ky
carfit pisze:
Jasne

Ferrari, Lambo , SLR, Porsche, nawet z ceramicznymi hamulcami mają otworki w tarczy dla ozdoby, wyczynowe motocykle , czy rowery, z wierconymi tarczami to pewnie tez nieporozumienie
Było już wstrząsane do u... śmierci (nawet z obrazkami). Otwory powodują spiętrzanie naprężeń i od nich zaczyna się pękanie tarcz. Przy czym jak kogoś stać jest na wypaśego Prosiaka czy Ferrari, to stać go też na częstą wymianę tarcz.
r.