Strona 1 z 2

Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 18:40
autor: bigban
Witam. Czy zalozone opony na przód zimowe 195/55/16 a na tył letnie 205/50/16 zepsują mi samochód ?? Bedzie po dyfrze?

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 18:59
autor: jarmaj
bigban pisze:Bedzie po dyfrze?
Prędzej niż zdążysz pomyśleć.

Na obu osiach mają być jednakowe opony jak idzie o rozmiar. W dodatku ten sam model tego samego producenta i z możliwie niewielką różnicą zużycia.

To co proponujesz (różne rozmiary) to wzięcie młotka i okładanie nim auta.


edit
Teraz doczytałem dopiero.
A zakładanie na jedną oś letnich, a na drugą zimowych wykracza daleko poza wszystko, co napisałem powyżej.....





Kup se normalny komplet opon....

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 19:14
autor: FUX
jarmaj, a jak to jest. Prosie zaklada rożne rozmiary laczkow na przód i tyl, bawara również.
Acha. O takim drobiazgu, że jest napęd 4x4 nie wspominam...

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 19:19
autor: jarmaj
A które z nich ma stały napęd?

To przecież w obu przypadkach elektronika, a nie porządne 4x4.


Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 19:20
autor: Chloru
FUX, napęd jest inaczej skonstruowany ? ;-) Wiskoza tego nie lubi.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 19:22
autor: jarmaj
Chloru, tu nie musisz mieć wiskozy. Otwarty mechaniczny dyfer też tak zabijesz, tylko ciut dłużej to potrwa. ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 19:38
autor: bigban
Przekonaliscie mnie. Jedyny słuszny wybór to nowe opony :) Moze ktos chce kupic dwie wintersporty ?? :D

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:00
autor: Azrael
jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.


Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:01
autor: Azrael
jarmaj pisze: Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem ;-)

997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....

;)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:14
autor: jarmaj
Azrael pisze:jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.


Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.
Jeżeli 993 tak ma, to zwracam honor. W 964 turbo jestem zapatrzony, a to RWD. ;-)




Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.

Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania? ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:17
autor: jarmaj
Azrael pisze:997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....

;)
No nie wiem, słabo siedzę w prosiakach i nie nadążam za nowościami.


Ale jeżeli miałoby chodzić o prezent, taki niesprzedawalny, jak to prezent, to wolałbym 964 turbo. ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:21
autor: FUX
jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...
Cienki WRX ma sie co zbierać... ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:23
autor: Alan, Alan, Alan!
FUX, chciałbyś się zmierzyć? :mrgreen: Możesz mieć Cayenne Sport czy jak ten gruchot się nazywa ;-) Żeby nie było (że jakiś mega driver) pojadę ja RXem Artiego :razz:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:23
autor: Azrael
jarmaj pisze:
Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.

Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania? ;-)

W elektronicznych rozwiązaniach tez muszą mieć uwzględnione rozmiary opon oczywiście. Tarczki sprzęgieł muszą stać w miejscu względem siebie podczas jazdy na wprost.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:36
autor: jarmaj
FUX pisze:
jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...
Cienki WRX ma sie co zbierać... ;-)
Czy wspominałem tu, jak wracałem po bodaj weekendzie wielkanocnym z Bukowiny T. i na zjeździe z Obidowej do Chabówki jakiś Cajen próbował mi uciekać jak go doszedłem?


Dobrze że droga tam dwujezdniowa z szerokim poboczem, bo jak na lewym zakręcie zaczęło go wypluwać (a lewym pasem jechał), to dopiero poza prawym pasem, na poboczu, ileś tam GHz, Gbajtów, i czym tam jeszcze sprawność tej elektroniki się mierzy, powstrzymało go przed wypadnięciem z drogi.

Chyba nie muszę dodawać, że ja przejechałem normalnie. Jadąc szybciej, bo go doganiałem ostro i w tym miejscu go wyprzedziłem.
Aż żałowałem że nie palę. Bo ostentacyjnie, przed ledwo żywym z przerażenie kierowcą Cajena, bym przejechał pociągając nieśpiesznie dymka... :mrgreen:

Bulwarówki na bulwary :razz:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:39
autor: Azrael
jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 20:47
autor: jarmaj
Azrael pisze:jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.
Jechałem blisko za nim, i było widać jak działa elektronika. Jak hamowała koła, jak stabilizowała zaczątki uślizgu tyłu. Genialne. Przyznaję.

Ale to już nie samochód. To play station. :-/

W dodatku w tempie znacznie szybszym od niego, ale tak między "spokojnym" a "trochę szybszym" (do upalania były tam lata świetlne), przejechał koło niego prawie 10 letni Subarak, z elektronika na poziomie samochodowej zapalniczki do papierosów. :mrgreen:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:08
autor: FUX
Jak ja lubie temperature w dysputach podnieść...
Jarek, wiem że lubisz Teściową; ja wolę Synową... ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:11
autor: Alan, Alan, Alan!
FUX, ale synowa jest na respiratorze i pod ciągłą diagnozą. Ważiwko taki bulwar jest :evilgrin:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:11
autor: FUX
jarmaj, a teraz tak poważnie.
Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
Do podniesienia efektywności.
Kupisz se prosie z tymi gadżetami i będziesz inaczej śpiewal, a ze swoimi umiejętnościami, objedziesz takich amatorów, jak ja...
Ot kwestia optyki i kanapy, na której siedzisz.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:12
autor: FUX
remek pisze: na respiratorze i pod ciągłą diagnozą
O to, to. ale za to jakiego liskacza dostaje... :razz:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:13
autor: Azrael
FUX, problem w tym że coraz częściej nawet w idei suwaki i krzywki z WRC nie mają nic wspólnego z tymi z cywila.


Poza tym Jarmajowi raczej chodziło o Cayenna jako wynaturzenie w ogóle. Nie sądzę żeby na przykład Panamere jako dupowóz pogonił.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:16
autor: Alan, Alan, Alan!
FUX, no przepraszam, że znowu na Ciebie trafiam. :mrgreen: Jarek objedzie nas obu, powożąc Citroenem AX, a my w turbodyszlakach z tym pesudo 4x4
, bo chłopu nie trzeba komputera tylko auta.

a
FUX pisze: Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
służą tylko temu, żeby zrobił to jeszcze szybciej i nie ma to nic wpsólnego z tym bullshitem, który się kupuje w salonie.

Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze :evilgrin: ;-)

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:21
autor: Chloru
remek pisze: Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze

Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ? :mrgreen:

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

: 22 gru 2009, o 22:23
autor: Alan, Alan, Alan!
Chloru pisze: Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ? :mrgreen:
bo jak koło miele to się laker obija żwirkiem :mrgreen: