Strona 1 z 2

1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 16:27
autor: sting
Witam mam w planach kupić sobie impreze 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r sedan albo kombi,na co zwracać uwage przy kupnie i czy te silniki są dobre niepsują sie?

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 16:30
autor: Chloru
sting, powinieneś zwrócić uwagę, żeby nie kupować 1.6 ;-)

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 16:33
autor: sting
Dlaczego nie?

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 16:40
autor: Chloru
Bo to będzie tępy, zabity, leniwy muł.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 16:49
autor: citan
sting, uwagę swoją powinieneś zwrocić raczej na 2.0. Zadbane silniki służą długo i dobrze.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 22:59
autor: sting
Czemu nie 2.0 tylko ile pali taki silnik przy napędzie 4x4 ? waszym zdaniem tak średnio przy spokojnej jeździe .

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 23:05
autor: rrosiak
sting pisze: tylko ile pali taki silnik przy napędzie 4x4

Zapewne podobnie do 1.6, którego trzeba stale dusić, żeby jechał.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 23:10
autor: sting
No dobra ale te silniki mają jakieś wady 1.6 1.8 2.0 bez turbo ?

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 23:12
autor: rrosiak
sting pisze:No dobra ale te silniki mają jakieś wady 1.6 1.8 2.0 bez turbo ?
Tego akurat nie wiem, ale z forum wynika, ze raczej nie...

...poza tym, że są bez turbo :mrgreen:

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 16 sty 2010, o 23:16
autor: sting
:-) dzięki.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 18 sty 2010, o 15:15
autor: freediver
Moje pierwsze Subaru to był właśnie GL 1,6 z 97roku. Cieszył bo AWD to było dla mnie coś nowego, po mokrym, po śniegu dawał radę ale żeby w trasie wyprzedzić to był koszmar. Tak samo start do setki, miał chyba ze 13sekund, masakra!! Poza tym to było super autko :) Co do spalania to palił dużo bo go cisnąłem na maxa żeby jako tako jechał - ok 8l w trasie, ok 11 w mieście. Nie wiem ile pali GL 2,0 ale pewnie porównywalnie.
W każdym razie jak już bez turbo to 2,0.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 19 sty 2010, o 00:05
autor: piter
silnik 1.6 wcale nie jest taki słaby, choć oczywiście słabszy od 2.0 (90 vs 125 KM)
Do "zwykłego" przemieszczania się po mieście wystarczy, ale z kpl. pasażerów i włączoną klimą - już taka szybka nie jest ...
pali poniżej 10 ... ale potrafi więcej ... :-)

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 19 sty 2010, o 11:50
autor: WRC fan
sting pisze: na co zwracać uwage przy kupnie
Jak już się uprzesz na 1.6, to zwróć uwagę czy czasem nie jest to FWD.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 19 sty 2010, o 12:35
autor: ky
piter pisze: silnik 1.6 wcale nie jest taki słaby
90KM w aucie, które waży około 1200kg i jest pędzone czterema łapami, to nawet nie jest zabity muł. To jest truchło muła w zaawansowanym stanie rozkładu.

r.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 19 sty 2010, o 13:26
autor: miszozon
Brać 2.0

Jaki jest sens kupować samochód ze słabszym silnikiem, przy porównywalnym spalaniu :?: :?

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 19 sty 2010, o 19:50
autor: WRC fan
ky pisze: to nawet nie jest zabity muł. To jest truchło muła w zaawansowanym stanie rozkładu.
Cudne :thumb:

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 20 sty 2010, o 00:00
autor: sherif
ky pisze: 90KM w aucie, które waży około 1200kg i jest pędzone czterema łapami, to nawet nie jest zabity muł. To jest truchło muła w zaawansowanym stanie rozkładu.


Bez przesady, Impreza to przeciez kompakt, jeszcze nie tak dawno, jezdzilo kupe aut segmentu C z silnikami nawet 1.2-1.3, jak chociazby Stilo, Megan, Fordy, itd. Byl to powiedzmy standard, a 1.6 byl extra. Rodzice mieli kiedys oriona 1.6 i dla mnei byla to rakieta, fakt, ze wtedy objezdzalo sie glownie Poldki i Lady, ale bylo to auto dynamiczne. W imprezie niech nawet odpadnie czesc mocy na 4x4, nadal ujdzie. To spokojnego przemieszczania sie z pkt a do B styknie :->

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 20 sty 2010, o 01:36
autor: citan
sherif pisze: Bez przesady
2.0 GL demonem prędkości nie jest, ale to samo tyczy się 2.5l N/A z automatyczną skrzynią biegów. :razz: Tylko jedna różnica - w obu tych autach - a już szczególnie w GLu - te 115 koni się czuje. Pamiętam jak przesiadłem się z GLa do Swifta - coś ok. 95 koni (nie, nie Joanna Brodzik edyszyn) - to w ogóle nie jechało i później wsiadłem do GLa - po prostu rakieta. Te konie w nowych autach jakieś takie papierowe som. :cofee:

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 20 sty 2010, o 02:00
autor: Artur
ky pisze: 90KM w aucie, które waży około 1200kg i jest pędzone czterema łapami, to nawet nie jest zabity muł. To jest truchło muła w zaawansowanym stanie rozkładu.
Czysta poezja :lol: Potraficie chłopaki pomóc w wyborze :mrgreen:

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 20 sty 2010, o 02:06
autor: Artur
sherif ma racje. Do jeżdżenia wystarczy i 1.6. Pewnie z czasem sting dojdzie do wniosku że przydałoby się więcej kucyków, puki co jednak na pewno wystarczy :cofee:

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 20 sty 2010, o 03:03
autor: azotoks
szukaj 2.0
ja się przesiadłem z opla 1,4 i spalanie mam takie samo, bo ten ecotec żeby cokolwiek jechał to musiał się kręcić 4-5krpm

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 21 lut 2010, o 03:16
autor: lucza
siema sting,mam 1.6 awd,moje pierwsze subaru,silnik "robiony", splanowane głowice,elektryczne turbo,świece z "najgórniejszej półki",oleje i płyny "na zamówienie"takie dobre!!!,i wszystko jeżdzi za......ie!!!! ale po 4m-cach użytkowania w mieście,naprawde wspaniałych 4 m-cach!!!,szukam dawcy z min.2.0 a najlepiej 2.0gt,ale jeśli nielubisz lub niepotrafisz ostro jeżdzić to do spokojnej,przyjemnej i bezpiecznej jazdy naprawdę wystarczy a jak podrobisz wygląd to i szpanersko będzie:),ale nielicz nato że 1.6 pali mniej niż min.2.0,czasami nawet więcej,przelicz ile kg musi uciągnąć 1KM? i masz wynik,pozdro.....jazda każdym subaru jest czymś niezwykłym,nawet 1.6!!!!!!!!baba nawet siedzenie w subaru jest przeżyciem;)

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 21 lut 2010, o 11:17
autor: ky
sherif pisze: Bez przesady, Impreza to przeciez kompakt, jeszcze nie tak dawno, jezdzilo kupe aut segmentu C z silnikami nawet 1.2-1.3, jak chociazby Stilo, Megan, Fordy, itd. Byl to powiedzmy standard, a 1.6 byl extra.
Żartujesz sobie? Z trzech wymienionych (Stilo, Megane MkI, Focus MkI) tylko Stilo miało 1.2, 80KM. Cała reszta minimum 1.4, a i to były silniki dla emeryta -- miłośnika szachów parowych, więc jako podstawę można przyjąć właśnie 1.6. Zresztą później nawet Fiat wycofał się z tego nieszczęsnego 1.2. Jest tylko jedno ale: wszystkie mieściły się w wadze około 1100-1150kg, podczas gdy Impreza zaczynała się, o ile dobrze widzę, jakieś 100kg dalej. Do tego straty w napędzie ośki są nieporównywalnie mniejsze od strat w napędzie AWD. Mówimy tu o różnicach rzędu parunastu-parudziesięciu procent.
sherif pisze: To spokojnego przemieszczania sie z pkt a do B styknie :->
Kapelutek, meliska, a może nawet jakieś święte ziele na uspokojnie skołatanych nerwów? ;)
citan pisze: Pamiętam jak przesiadłem się z GLa do Swifta - coś ok. 95 koni (nie, nie Joanna Brodzik edyszyn) - to w ogóle nie jechało i później wsiadłem do GLa - po prostu rakieta.

Trzeba było wsiąść do starego Swifta, co miał 100KM. :)
lucza pisze: mam 1.6 awd,moje pierwsze subaru,silnik "robiony", splanowane głowice,elektryczne turbo,świece z "najgórniejszej półki",oleje i płyny "na zamówienie"takie dobre!!!,i wszystko jeżdzi za......ie!!!!
Jarasz dużo zioła, masz taką powolną naturę, czy przetaktowałeś PlayStation? ;)

Wyjmij ,,e-turbo'' to zacznie jeździć jeszcze szybciej :>

r.

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 21 lut 2010, o 14:52
autor: lucza
:-) nie unoś się ky,ale ani ja ani nikt wcześniej nie twierdził że 1.6 jeżdzi szybko,bo nie jeżdzi,zanim mój subek dostanie nowe bebechy pobawiliśmy się troche i chcieliśmy się przekonać co da się wycisnąć z 1.6,i tyle,nie da się wycisnąć nic więcej niż się ma(oprócz większego spalania :-) ),1.6 AWD to spokojny,i bezpieczniejszy niż FWD samochód,zimą można nawet zarzucić tyłeczkiem na lodzie :roll: ,ale jeśli pytający ma chociarz malutką żyłeczke sportowych ambicji to 1.6 AWD NIE

Re: 1.6 4WD (90KM) 1992-2000r

: 21 lut 2010, o 14:56
autor: citan
Ej, co to jest ta e-turbina :?: :mrgreen: