Strona 1 z 1

Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 17 sty 2010, o 19:42
autor: edi.cooore
Witam,

Przydarzyła mi się przykra rzecz, po 2 dniach postoju w mrozie ok -5 mój forester nie chce odpalić. Dokładnie wyglądało to tak, uruchomił się, przejechał ok 10m i zgasł, ponownie odpalił przejechał 3m i znowu zgasł, od tego momentu już więcej razy nie udało się go uruchomić, akumulator był bardzo mocny, więc próbowałem jeszcze długo, ale niestety żadnych oznak życia (rozrusznik kręcił, ale tak jakby nie miał paliwa).
Co zrobiłem:
1. Sprawdziłem stan paliwa (jest ok 3/4 zbiornika)
2. Odczepiłem filtr paliwa, sprawdziłem czy pompka daje paliwo, przeczyściłem filtr, ponownie założyłem
i nic, nadal tak samo, zero oznak, że dostał paliwo.
Podejrzewałem, że to woda w paliwie zamarzła, ostatnie tankowanie wyjątkowo na innej (BP Ultimate 98) stacji jak zawsze (Shell V-Power), ale pompka na pewno działa, filtr na pewno nie jest zapchany. Aktualnie ładuje akumulator, bo już go wymęczyłem.

Proszę o jakieś rady.
(Bardzo lubię jeździć swoim foresterkiem, tym bardziej teraz jak tyle śniegu ;()

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 08:35
autor: edi.cooore
Sprawdziłem kolejną rzecz, nie ma błędów w ECU.

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 10:41
autor: miszozon
Nie wydaje mi się aby to była wina paliwa.
Ja latam na zwykłej 95, często z BP i przy -18 palił bez zająknięcia.
W klekotach jest problem, bo wydziela się parafina i zapycha filtr ale przy benzynie :?: Chyba, że wcześniej miałeś wodę w baku.

Coś mi się kojarzy, że ktoś miał podobny problem tutaj, poszukaj.

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 11:04
autor: Azrael
A działa Ci pompa paliwa w ogóle (słychać ją)? Najpopularniejsza przyczyna padnięcia to całkowicie zatarta pompa.

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 11:34
autor: edi.cooore
Azrael pisze:A działa Ci pompa paliwa w ogóle (słychać ją)? Najpopularniejsza przyczyna padnięcia to całkowicie zatarta pompa.
Myślę że tak, ze schematu znalezionego w sieci wywnioskowałem że pompa znajduje się w zbiorniku, więc słaby dostęp do niej, ale jak wyjąłem filtr paliwa, aby go przeczyścić zrobiłem test, próbowałem odpalić bez filtra i było widać że pompa podaje paliwo ;)

Czy zakładając filtr paliwa powinienem go przedtem napełnić paliwem ?

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 15:50
autor: citan
edi.cooore, przyłóż ucho do pokrywy, pod którą jest pompa, powinieneś słyszeć jak pracuje - może tak się da sprawdzić.

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 15:58
autor: Azrael
jeżeli auto w ogóle nie zaskakuje to bym sprawdził czy jest w ogóle sygnał czujnika położenia wałka i wału, widać go na każdym urządzeniu działającym w protokole SSM. Generalnie potrzebujesz fachowca, jesteś z Poznania więc nie powinno być problemu. W historię z zamarzniętą wodą w paliwie nie wierzę w ogóle.

Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r

: 19 sty 2010, o 19:31
autor: edi.cooore
Azrael pisze:jeżeli auto w ogóle nie zaskakuje to bym sprawdził czy jest w ogóle sygnał czujnika położenia wałka i wału, widać go na każdym urządzeniu działającym w protokole SSM. Generalnie potrzebujesz fachowca, jesteś z Poznania więc nie powinno być problemu. W historię z zamarzniętą wodą w paliwie nie wierzę w ogóle.
OK, ale czy test który przeprowadziłem według instrukcji http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949 nie powinien wykazać błędu jeśli czujnik nie działa ? Fakt jedno z założeń było trudne do zrealizowania w moim przypadku tj. rozgrzanie silnika :(