Strona 1 z 2
Ksenony
: 17 sty 2010, o 21:50
autor: esilon
a założe se kawiorowy wątek
lampy ksenonowe maja system samopoziomowania i teoretycznie są ustawione optymalnie zarówno pod względem przepisów jak i względów użytkowych, ale czy jednak da sie przestawić "poziom" podstawowy na inny niz fabryczny ?
: 17 sty 2010, o 21:52
autor: pmlody
tak
poziom jak to nazwales podstawowy jest regulowany jak w kazdej lampie ze zrodlem swiatla halogenowym o czym jak widac na drogach 90% uzytkownikow halogenow nie ma pojecia...
Re: Ksenony
: 17 sty 2010, o 22:05
autor: rrosiak
Tak jak napisał
pmlody, mi dopiero podczas badania technicznego diagnosta uświadomił, ze mam ustawione zbyt nisko. Przez 3 lata jeżdziłem, zastanawiając się dlaczego świecą tak krótko

Re: Ksenony
: 17 sty 2010, o 22:08
autor: esilon
rrosiak pisze:
Tak jak napisał pmlody, mi dopiero podczas badania technicznego diagnosta uświadomił, ze mam ustawione zbyt nisko. Przez 3 lata jeżdziłem, zastanawiając się dlaczego świecą tak krótko
to dzieki za info, przy wymianie oleum regulację zamówię

bo w moim tez jakby za blisko kończy się jasnośc , fajne jest natomiast, że nie ma takiego "odcięcia" jak we Forkowych lampkach tylko ładnie sie rozpływa światłość
Re: Ksenony
: 17 sty 2010, o 22:24
autor: j33mbo
uuu ale jaja,
mi coś wydawało się , że mam za wysoko, nawet czasami ktoś mi mrugnął, ale myślałem że to jacyś wyjątkowo wrażliwi na światło
ASO to ustawi?
: 18 sty 2010, o 07:56
autor: pmlody
a skad... trzeba sztab specjalistow z japonii sciagac
kazda stacja kontroli pojazdow ci to ustawi... koszt na stacji ok. 20pln

Re: Ksenony
: 20 sty 2010, o 16:42
autor: picjaa
witam,
czy jest mozliwosc montazu xenonów do wrx 2002 wersja usa ?
jak wyłączyc te swiatła automatyczne tzn po zwolnieniu kotwicy ?
pozdro
Re: Ksenony
: 29 sty 2010, o 21:25
autor: esilon
czy ktos sie orientuje czy mozna zmienić czas przytrzymania włącznika spryskiwacza potrzebny do uruchomienia spłukiwania reflektorów ?
konkretnie chodzi mi o to czy da sie wydłużyćna do 2 sekund bo fabrycznie jest 1 sekunda i pyk odpalaja sie spryskiwacze lamp, a to zbyt krótko
Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 00:11
autor: rrosiak
esilon pisze:
1 sekunda i pyk odpalaja sie spryskiwacze lamp, a to zbyt krótko
Trochę poćwiczysz i się przyzwyczaisz.
Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 03:22
autor: danikl
faktycznie trzeba potrenowac i dasz radę

Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 12:17
autor: esilon
jak nie będzie wyjścia to sie przyzwyczaję ale może da się to przeprogramować ?
Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 15:08
autor: rrosiak
esilon pisze:jak nie będzie wyjścia to sie przyzwyczaję ale może da się to przeprogramować ?
Zapewne steruje tym jakaś elektronika, więć wymiana jakiegoś kondensatora lub rezystora powinna załatwić sprawę. Trzeba tylko znaleźć w samochodzie tę elektronikę

Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 15:26
autor: esilon
rrosiak pisze:
Zapewne steruje tym jakaś elektronika
nawet nie sądziłem że mogłoby byc inaczej, we Forku i owszem podejrzewałbym jakąs linkę która pod wpływem obciążenia lub ciśnienia w układzie "puszcza" ale w tym to elektronika na bank
musze zapytac na kropce chyba
Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 15:43
autor: rrosiak
esilon pisze:
nawet nie sądziłem że mogłoby byc inaczej
Opóźnienie może wynikać z czasu potrzebnego na wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie, a wtedy to już tylko hydraulika
Przeczytaj PW

Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 15:50
autor: esilon
rrosiak pisze:
Przeczytaj PW
dzieki
ale siara, pozdrawiam

Re: Ksenony
: 30 sty 2010, o 23:13
autor: carfit
Nie ma tam żadnej elektroniki

, to przecież na szczescie SUBARU
siln. sprysk. wlaczaja sie jednoczesnie, ale rzeczywiscie działają tylko po pewnej chwili zanim zrobi cisnienie i wysunie spryskiwacze. Jedynie co mi sie nasuwa żeby to opoznić to wyeliminować zawór zwrotny, wtedy beda potrzebowały wiecej czasu aby sie wysuneły
Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 08:46
autor: FUX
esilon, dwa szybkie-czytaj bardzo krotkie naciśnięcia, przerwa, znowu to samo, itd.
Przytrzymanie dlużej, włącza także spryskiwacze reflektorów. W każdym razie w Forku tak mam.
Kwestia wyczucia. Przy zagranicznej i dluższej podróży zimą, zwlaszcza autostradami, sugeruję z pełnym baniakiem z Polski i 5 w bagażniku. Mi kilka lat temu na dystansie 800km łyknął 10l po pyle wodnym zmieszanym w solą.
Po wyschnięciu auto miało kolor biały.
O czystości lusterek i bocznych szyb milościwie nie będę się wypowiadal. Tych Japońców od aerodynamiki powinni na lusterkacj powieścić, aby je w czasie jazdy czyścili....

.
Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 09:14
autor: Konto usunięte
FUX pisze:
O czystości lusterek i bocznych szyb milościwie nie będę się wypowiadal. Tych Japońców od aerodynamiki powinni na lusterkacj powieścić, aby je w czasie jazdy czyścili....
Dobrym patentem, który stosuję od dawna jest posiadanie w aucie płynu do szyb w rozpylaczu. Wystarczy obficie spryskać całe lusterko bez żadnego wycierania. Płyn spływa zabierając ze sobą większość brudu i załatwia temat widoczności na kolejny długi odcinek.
Duże lusterka to duże zawirowania powietrza. Obawiam się, że nie ma dobrej metody na to. Nawet lusterka z ambicjami "aerodynamicznymi" się brudzą jak cholera przy mokrej, zasolonej jezdni.
Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 09:48
autor: esilon
aerodynamika Forestera to dla mnie przeszłość

, zreszta w MY05 nie było takich tirowych lusterek, jedyna przewaga nad legasiowymi to końcówka szkła panoramiczna dzięki czemu "martwy" punkt był minimalny, teraz musze bardziej uważać ,
FUX pisze:
dwa szybkie-czytaj bardzo krotkie naciśnięcia, przerwa, znowu to samo, itd.
tak robię ale chyba musze dysze jakoś inaczej ustawić
carfit pisze:
Nie ma tam żadnej elektroniki , to przecież na szczescie SUBARU
no to jestem spokojniejszy

Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 10:18
autor: rrosiak
carfit pisze:
Nie ma tam żadnej elektroniki
Zawsze można coś dołożyć

i wbrew pozorom będzie to na pewno bezpieczniejsze od grzebania w hydraulice i pozwoli na regulację opóźnienia. Prosty układ opóźniający sterujący pompką spryskiwaczy załatwi sprawę. Pytanie czy warto, jeśli można się przyzwyczaić, do tego co jest.
carfit pisze:
to przecież na szczescie SUBARU
Taaaaaaaaaaa, w nowych modelach elektroniki nie brakuje, ale np. w przypadku sterowania klimatyzacją jest ona bardzo kulawa

Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 11:14
autor: esilon
rrosiak pisze:
Zawsze można coś dołożyć
gwarancję na silnik i skrzynie biegów bym pewnie stracił

, czyli się przyzwyczajam

Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 13:20
autor: ky
Jakbyś zrobił układzik wpinany między oryginalne kostki i go wyjmował na przeglądy? A może ktoś już coś takiego zrobił?
r.
Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 13:22
autor: FUX
Głowy nie dam, ale to nie jest tak, że jest tylko jedna pompka spryskiwacza?
Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 14:08
autor: rrosiak
FUX pisze:Głowy nie dam, ale to nie jest tak, że jest tylko jedna pompka spryskiwacza?
Być może, ale wówczas trudno byłoby wytworzyć odpowiednie ciśnienie w trakcie, gdy spryskujesz szyby. carfit, jak to jest zrobione

Re: Ksenony
: 31 sty 2010, o 14:11
autor: FUX
Tu nie ma co Edwina pytać, tylko na śnieg sie rzucuc i nadkola demontować...
