Strona 1 z 1

Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 13:27
autor: subydu
http://www.modified.com/features/modp-0 ... index.html

Chce przerobić czarnego wrx 2006 na Modern Muscle
zamowiłem felgi 18/8 koniga ale w rozstawie wrx 5X100 także potenzy re11
W przyszłości chce tez zalożyć brembo
Jak rozumiem aby je zainstalować muszę założyć całosć tarcze klocki i zaciski
Pytami e moje jest nastepujace jak to si ma do rozstawu szpilek i past ?
Z tego co wiem wrx ma 5X100
a sti 5X114,3
Trzeba tez zmieniać piasty?
Pytam bo jeżeli kupie felgi za 4 tysiace bedzie mi ich poźniej szkoda( po prostu nie będą pasować bo jest inny rozstaw)
kurcze mam te dwa auta w domu a nigdy nie sprawdzałem!
po drugie czy 18 do wrx to dobry pomysł ?
No i rozmiar opon jaki 225/40 r18 czy 225/45 r18?
a może kupić 17-stki?

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 13:36
autor: vibowit
Rozstaw śrub zmienił się w STi w 2005 roku. Wcześniej był 5x100, więc ew. możesz takich szukać.

Moim zdaniem 18 w WRX to zdecydowany przerost formy nad treścią, ale to kwestia podejścia i gustu.
Seryjnie jest 215/45R17 więc na 18 powinno być raczej 225/35R18 ew. 225/40R18. 45 będą za duże.

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 13:50
autor: subydu
Dzięki za odpowiedź!

Tak tez myślę zamówię 40-stki a zostawiam WRX-a dla siebie bo to chyba mój przerost realizmu nad marzeniami.
Za dużo jeżdżę by cieszyć się z STI.

Wracając do tematu wiec brembo od 2003,04 ma pasować tak?

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 13:51
autor: subydu
Kurcze a może siedemnastki?

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 16:49
autor: jarmaj
subydu pisze:Wracając do tematu wiec brembo od 2003,04 ma pasować tak?
2002, 2003 i 2004 tak.


Ja bym został na 17-kach i wsadził dobre opony, coś twardego co się dobrze prowadzi. Coś, co zrekompensuje wyższy profil 17-stki w stosunku do 18-stki.

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 16:58
autor: Dyzio_d
Zwróć jeszcze uwagę na ET! WRX ma ET55, nie wiem jakie ma STI, ale na pewno felga z ET55 nie wchodzi na Brembo, wystają bardziej na zewnątrz. Wiem po sobie. Dodatkowo będziesz musiał dokupić tylnie tarcze hybrydowe. To znaczy takie, które średnice tarczy mają z STI, a bębna z WRX. Koszt około 1500zł
Aha! Też bym został przy 17"nastkach. Nasze drogi nie pozwalają na zbyt niski profil (własne doświadczenia).

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 20:41
autor: subydu
Kurcze rzeczywiscie zapomnialem chodzi tutaj o reczny tak?


musze zabrac chya calosc i porownac z sti!

Coraz bardziej uswiadamiam sobie ze jestem ciagle laikiem

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 21:00
autor: jarmaj
Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.

Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 21:24
autor: Dyzio_d
jarmaj pisze:Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.

Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
Jak szaleć to szaleć! Trochę to będzie druciarsko wyglądało...

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 21:25
autor: Dyzio_d
subydu pisze: Kurcze rzeczywiscie zapomnialem chodzi tutaj o reczny tak?
Dokładnie!

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 22:08
autor: jarmaj
Dyzio_d pisze:
jarmaj pisze:Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.

Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
Jak szaleć to szaleć! Trochę to będzie druciarsko wyglądało...

Czemu?

Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę. Na śliskim udział tyłu jest większy, ale ogólnie siły hamowania znacznie mniejsze, więc tym bardziej daje radę.

Pewnie, można wymienić też tył, na pewno to nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Ale wg mnie zostawienie go bez zmian nie spowoduje żadnej różnicy w skuteczności hamowania. No może żadnej dla przeciętnie upalającego kierowcy. W sporcie to co innego.

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 23:20
autor: Dyzio_d
Przecież nie pisałem, że nie będzie działało. Pisałem, że będzie druciarsko wyglądało. 8-)

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 23:26
autor: jarmaj
Dyzio_d pisze:Przecież nie pisałem, że nie będzie działało. Pisałem, że będzie druciarsko wyglądało. 8-)
Hamulce są do hamowania.

Zestaw przedmiotów do wyglądania jest na przykład TU :mrgreen:

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 23:30
autor: ky
jarmaj pisze: Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę.
Ale czy przy zakłóceniu balansu nie wydłużysz drogi hamowania?

r.

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 23:38
autor: subydu
Fajny ten zestaw Francja elegancja ! Lekka pomyłka może raczej jakieś miecze samurajskie czy cos?

Re: Brembo do WRX

: 18 sty 2010, o 23:41
autor: jarmaj
ky pisze:
jarmaj pisze: Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę.
Ale czy przy zakłóceniu balansu nie wydłużysz drogi hamowania?

r.
Niewątpliwie, ale to można w dużym stopniu regulować rodzajem klocków - współczynnikiem tarcia klocków.
Zresztą na asfalcie to się wyrównuje, skuteczniejsze hamulce z przodu zmniejszają jeszcze bardziej udział tyłu w hamowaniu, więc ten dalej daje radę.
Problem jedynie się robi trochę na śliskim, bo przód już blokuje, nim tył zacznie hamować. Tak miałem na przykład jeżdżąc zimą na Carbon Lorraine z przodu (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi) - praktycznie nie miałem tylnego hamulca, ale wystarczyła zmiana przedniego klocka na nieco mniej agresywny i wszystko jest OK. Pewnie założenie to tyłu agresywniejszego tak samo rozwiązałoby problem.
Klockami można wiele ustawić.

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 00:29
autor: Dyzio_d
jarmaj pisze: (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi)
Aaaa! To wiele wyjaśnia! Sam chcesz się lansować i obawiasz się konkurencji! :-p :mrgreen:

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 01:08
autor: Azrael
Dyzio_d, obawiam się że bardzo źle trafiłeś z tym akurat....

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 01:09
autor: Dyzio_d
Z czym?

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 01:10
autor: ky
AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)

r.

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 01:11
autor: vibowit
ky pisze:AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)
i konkurencji oraz jej braku. ;-)

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 02:19
autor: Alan, Alan, Alan!
ky pisze: AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)
AlDzarmadz przeciez skreca hamulcami! Pomyliles ze Stigiem, Stig nie hamuje jak probuje dojsc AlDzarmadza. Ponoc w dniu w ktorym dojdzie przestanie wstydzic sie swojej twarzy :mrgreen:

Re: Brembo do WRX

: 19 sty 2010, o 05:57
autor: jarmaj
Dyzio_d pisze:
jarmaj pisze: (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi)
Aaaa! To wiele wyjaśnia! Sam chcesz się lansować i obawiasz się konkurencji! :-p :mrgreen:
No wiesz, trochę trudno by było, żeby STi nie miało hamulców z STi. ;-)


(no chyba że te jakieś apracingi czy im podobne)


Ale ogólnie to co piszesz, to 100% racji! :-)