Strona 1 z 1

Hamulce Forek S-T

: 26 sty 2010, o 23:11
autor: Niedźwiedź
Hej,

pogmatwało mi się już, bo się nasłuchałem i naczytałem i nie wiem... Pomóżcie.
Chciałem delikatny upgrade hamulców zrobić - wrzucić tarczę 294 mm. Czy to prawda, że:
1. nie muszę zmieniać zacisków tylko same jarzma + tarcza?
2. czy to prawda , że klocek jest ten sam w 277 mm i 294 mm?

PZDR

Re: Hamulce Forek S-T

: 26 sty 2010, o 23:52
autor: Chloru
Rodzaj klocka zależy od zacisku.

Re: Hamulce Forek S-T

: 27 sty 2010, o 03:49
autor: Alan, Alan, Alan!
Niedźwiedź, zasadnicze pytanie to czy rzeczywiście potrzebujesz rzeźbić z hamulunkiem, czy się naczytałeś, że potrzebujesz ;-)

IMO jeżeli nie muszę nagle latać po górach jak z rozwolnieniem, seryjne heble wystarczają, żeby jeździć szybciej niż inne auta (w WRX 4 tłoczkowe, klocki ferodo performance, tarcze jakieś z 4turbo ciut lepsze jak OEM) ;-)

Może płyn hamulcowy + przewody w oplocie, albo coś w tym guście.

Re: Hamulce Forek S-T

: 27 sty 2010, o 08:35
autor: Niedźwiedź
remek pisze: Niedźwiedź, zasadnicze pytanie to czy rzeczywiście potrzebujesz rzeźbić z hamulunkiem, czy się naczytałeś, że potrzebujesz ;-)
Tylko nie rzeźbić !! ;-) Sprawa wygląda tak, że Ona nie ma siły zatrzymać Forka na obecnym hamulcu (Brembo +ds2500). Przejechaliśmy się Forkiem z 2 tłoczki, 294mm, z OEM klockiem i o wiele "raptowniej" działał. Taka charakterystyka powoduje , że się dziewczyna bezpieczniej czuje. Mi też się podobała szybsza reakcja.No to zmienimy. Przewody w oplocie to swoją drogą dobry pomysł! Jakieś sugestie?



Poza tym najnowsza miejska Kia Venga ma przednie tarcze o średnicy 280mm... Forester nie może być gorszy.
Obrazek


Moje pytania wynikają z tego, że mając już zakupiony zestaw od WRX us, nie wiem czy klocki mam nowe kupować, czy muszę się pozbyć moich zacisków, które są po serwisie itd.