Regeneracja pompy wspomagania

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 22 sty 2012, o 22:57

Chloru, Mogę Ci mówić Sherlocku ? :whistle:


Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 22 sty 2012, o 23:07

leon, w tym celu musisz zdobyć jeszcze 8 zepsutych pomp :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 00:46

Wymień łożyska w tej co wyła a działała,a zepsutą won...

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 00:59

łożyskOOOO. tam jest jedno łożysko ;-)

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 11:53

Oooooo więc jeszcze łatwiej :-d

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 13:25

wygląda na to że ta "nowa" jest regenerowana - ktoś tak ją podszlifował, że usunął glazurę i teraz brakuje tych paru mikronów, które po rozgrzaniu się powiększają ;-)
to nie musi na łożysku puszczać, tylko na obudowie, gdzie uszczelki są przygotowane do fabrycznych rozmiarów, które pompa po nieudolnej regeneracji zgubiła

Bergen miałeś już jakąś nowszą na stole? uświadczyłeś tego ustrojstwa japońskiego (w sensie powleczenia pompy od środka)?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 13:33

Nie, nowszej niestety nie miałem. Ale z chęcią bym się przyjrzał, nawet popsutej, żeby zrelacjonować i opisać co i jak.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 13:39

a ja swoją wyrzuciłem :-( była już regenerowana nieudolnie więc pewnie wszystkie wymiary pogubione miała
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 16:23

OBK H6 pisze: wygląda na to że ta "nowa" jest regenerowana - ktoś tak ją podszlifował

No jest, tylko co tam można szlifować? Zresztą dzisiaj się potwierdziły wcześniejsze obserwacje, że jest problem z zaworem na wyjściu. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu jakoś działa. Nie wiem jak długo.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 16:31

leon, OBK H6, poróbcie fotki swoich pomp, zrobimy porównanie i postaramy się jakoś ogarnąć ów pierdolnik z tymi pompami, tj, spróbować je jakoś uszeregować.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 23 sty 2012, o 17:08

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Dyziek
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Blobeye Wagon & Trabant
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 17 kwie 2012, o 19:39

Bergen, po raz kolejny zadziwiasz mnie :D

A może ktoś napisac instrukcję zmiany płynu? Jedni uważają, że wystarczy oddesać ze zbiorniczka i dolać nowego, inni, że spuścić (kręcąc kierownica by pompa wypluła resztki) i wtedy zalać nowym... Cyz przy opcji nr 2 istnieje rysyko zapowietrzenia?
Obrazek Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 13 maja 2012, o 18:48

pytanie za 100pkt ;) w manualu zobaczyłem ze w mojej pompie powinien być jeden oring nr 5 i taki też zakupiłem
Obrazek
ale przy rozbieraniu widzę że uszkodzodzony jest oring widoczny tu jako nr 7
Obrazek

czy to są dwa oringi w jednej pompie czy dół mam od innej a zbiorniczek od innej ?

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 13 maja 2012, o 22:12

kamilos pisze: czy to są dwa oringi w jednej pompie czy dół mam od innej a zbiorniczek od innej ?

Jest jeden, jaką ma średnicę ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 28 lip 2012, o 17:43

To może ja dodam swoją przygodę z pompą, która zakończyła się przed chwilą.
Jako, że w aucie zaczęła się odzywać pompa (co prawda po dolaniu oleju pracowała ciszej, ale co tam :oops: ) i znając ten tutorial postanowiłem zadziałać...
Pokupowałem opisane łożysko, simmering i oring i dziś nastał dzień, w którym pełen zapału zabrałem się do roboty :mrgreen:
Demontaż pompy przebiegł sprawnie i pompa szybko trafiła na stół.. I tu nastąpiło pierwsze zdziwko :? simmering miał być trochę większy i miał być za łożyskiem,a u mnie nie dość że simmering miał 30mm średnicy zewnętrznej, to był na zewnątrz, zaraz za kołem pasowym :o No cóż, widocznie tu łożysko kąpie się w oleju - pomyślałem. Skoro jednak pompa jest na stole to może jednak rozbiorę ją i wyjmę łożysko aby w poniedziałek kupić odpowiednie. Tak też zrobiłem - zbiorniczek off, śrubki off i uprzedzony w tutorialu jak robić aby mi się bebechy nie rozsypały położyłem pompę wieczkiem do stołu na szmatce i delikatnie podnoszę resztę i... tu nastąpiło drugie zdziwko zaraz po tym jak mi się rozmaszyście wylały bebechy pompy na szmatkę :? No to pozamiatane... Ale... niezrażony tymże niepowodzeniem złożyłem jak umiałem i zabieram się do dochodzenia dlaczego mi się one nie spłynęły ino się rozlały i doszedłem - bebechom nie pozwolił spłynąć pierścień na wałku od strony bebechów. No dobra zdejmuje pierścień i... bez oporów wysuwam cały wałek. Spoko, tylko dlaczego tak łatwo mi on wylazł? Zaglądam do obudowy a tam jest łożysko, tylko że ślizgowe :whistle: I to by było na tyle, bo przecież panewki raczej nie wymienię :roll:
To może chociaż oring pod zbiorniczkiem? taaaa, tylko u mnie oring ma 20mm, a nie 22 :giggle:
Tak więc złożyłem wszystko do kupy i wsadziłem do auta, zalałem odpaliłem i... uff działa...
Konkluzja? Jak zdejmiesz koło pasowe i zobaczysz simmering - możesz sobie odpuścić dalsze kroki :mrgreen:
Marcin

-_-

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 31 lip 2012, o 10:10

TERZO pisze:To może ja dodam swoją przygodę z pompą, która zakończyła się przed chwilą.
Jako, że w aucie zaczęła się odzywać pompa (co prawda po dolaniu oleju pracowała ciszej, ale co tam :oops: ) i znając ten tutorial postanowiłem zadziałać...
Pokupowałem opisane łożysko, simmering i oring i dziś nastał dzień, w którym pełen zapału zabrałem się do roboty :mrgreen:
Demontaż pompy przebiegł sprawnie i pompa szybko trafiła na stół.. I tu nastąpiło pierwsze zdziwko :? simmering miał być trochę większy i miał być za łożyskiem,a u mnie nie dość że simmering miał 30mm średnicy zewnętrznej, to był na zewnątrz, zaraz za kołem pasowym :o No cóż, widocznie tu łożysko kąpie się w oleju - pomyślałem. Skoro jednak pompa jest na stole to może jednak rozbiorę ją i wyjmę łożysko aby w poniedziałek kupić odpowiednie. Tak też zrobiłem - zbiorniczek off, śrubki off i uprzedzony w tutorialu jak robić aby mi się bebechy nie rozsypały położyłem pompę wieczkiem do stołu na szmatce i delikatnie podnoszę resztę i... tu nastąpiło drugie zdziwko zaraz po tym jak mi się rozmaszyście wylały bebechy pompy na szmatkę :? No to pozamiatane... Ale... niezrażony tymże niepowodzeniem złożyłem jak umiałem i zabieram się do dochodzenia dlaczego mi się one nie spłynęły ino się rozlały i doszedłem - bebechom nie pozwolił spłynąć pierścień na wałku od strony bebechów. No dobra zdejmuje pierścień i... bez oporów wysuwam cały wałek. Spoko, tylko dlaczego tak łatwo mi on wylazł? Zaglądam do obudowy a tam jest łożysko, tylko że ślizgowe :whistle: I to by było na tyle, bo przecież panewki raczej nie wymienię :roll:
To może chociaż oring pod zbiorniczkiem? taaaa, tylko u mnie oring ma 20mm, a nie 22 :giggle:
Tak więc złożyłem wszystko do kupy i wsadziłem do auta, zalałem odpaliłem i... uff działa...
Konkluzja? Jak zdejmiesz koło pasowe i zobaczysz simmering - możesz sobie odpuścić dalsze kroki :mrgreen:

Właśnie wesoło nie przeczytałem tego postu :mrgreen: i mam rozgrzebaną pompę :evilgrin:
U mnie łopatki wyrobiły ładne rowki w numerze 20 na schemacie załączonym poniżej
Obrazek

http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... /oil_pump/

Pytanko teraz mam, czy mocno zaszkodzi zamontowanie pompy wspomagania od forestera XT 03'
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 31 lip 2012, o 10:16

dzixd pisze: czy mocno zaszkodzi zamontowanie pompy wspomagania od forestera XT 03
Raczej powinno pomóc ;-)

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 5 paź 2012, o 12:52

ciekawe czy łożysko moze mieć krycie plastikowe - mam parę łożysk nsk z powiększonym luzem tylko że maja krycie plastikowe

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 paź 2012, o 00:55

Jeżeli te łożyska pracują na mokro, to po prostu wydłub krycie.

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 paź 2012, o 16:28

autor postu zastosował z kryciem metalowym i jestem ciekawy jak z plastikowym kryciem

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 6 lis 2012, o 18:44

czy odpowietrzenie pompy po dobrze przeprowadzonej regeneracji ( na hamowni wszystko git malyna) w Subaru wymaga jakiejs magicznej sztuki w związku z fabrycznym niskim położeniem zbiorniczka ? jak zbiorniczek jest powyżej to pracuje cichutko, jak wskoczy na fabryczne miejsce to pompa lubi se zawyć :?

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 lis 2012, o 16:47

regenerowana pompa na zimno pracuje idealnie , jak nowa , po rozgrzaniu nadal wspomaga ale zaczyna się odzywać , czy skręcenie obudowy " na gorąco" zażegna problem ? ? ?

bardzo mi nie odpowiada cena nowej więc chyba będe męczył obecna do skutku

wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane ;-)

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 lis 2012, o 20:22

esilon pisze:regenerowana pompa na zimno pracuje idealnie , jak nowa , po rozgrzaniu nadal wspomaga ale zaczyna się odzywać , czy skręcenie obudowy " na gorąco" zażegna problem ? ? ?

bardzo mi nie odpowiada cena nowej więc chyba będe męczył obecna do skutku

wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane ;-)
Owiń szmatą - nie będzie słychać :mrgreen:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 lis 2012, o 20:55

esi - po rozgrzaniu najwidoczniej traci szczelność - u mnie też tak było... nie zaradzisz już
ja kupiłem używaną z rozbitka i działa już 2 albo 3 rok bez problemu - zrób tak samo
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Regeneracja pompy wspomagania

Post 7 lis 2012, o 21:09

esilon pisze: wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane ;-)
Kupić używkę, w miarę nową, z pewnego źródła.

Jak mi padła pompa, to kupiłem używkę od Carfita i działa bez problemu.

ODPOWIEDZ