Strona 1 z 1

Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 16:08
autor: barbarian
Więc objawy takie-Czasami silnik jakby odcinał paliwo i nie jedzie.Nie gaśnie,ale i nie przyspiesza.Jakbym nogę z gazu zdjął ale naga gaz wciska...
Sprawdziłem błędy i wyskoczył błąd 23.Kupiłem nowy MAF i nie dość,że błąd nie zniknął to samochód jeżdził gorzej-mniej równo,przerywał-MAF nowy lecz nie oryginalny.Założyłem więc stary.Podjechałem do mechanika,ten posprawdzał i znalazł uszkodzoną rurę-grubą gumową-idącą pod kolektorem do turbiny bodajże.Wymienił więc i powiedział,że już jest wszystko ok.Następnego dnia znowu w czasie jazdy mi przerwalo :wall: .Sprawdziłem błędy i 23 jak Hans Kloss powrócił...
Jakieś pomysły-rady?
W mojej okolicy nie ma ponoć lepszego mechanika od Subaru u którego byłem...
tks.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 17:46
autor: barbarian
A dodam również,że jak na właczonym silniku wtyczkę od przepływomierza wyciągnę to silnik gaśnie.Gdzieś w sieci wyczytałem,że jak nie zgaśnie to na 99,9% zepsuty MAF...

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 19:03
autor: AMI
Jedz do speca jakiegos kumatego, nie podlaczy interface diagnostyczny - moze przeplywka - ale to pewnie przy diagnostyce wyjdzie, a moze masz nadal gdziesz nieszczelny dolot za przeplywomierzem.

Ta technika z odlaczaniem przeplywki troche koslawa chyba jest i bardziej mitologia niz nauka zdaje sie pachnie.

Pozdrawiam

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 19:14
autor: Azrael
AMI, z GT98 działa tylko oryginalny SSM.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 19:39
autor: AMI
Tak wiem - generalnie chodziło mi o speca mającego możliwość diagnostyki Subaru, tylko jakoś w pośpiechu przed wyjściem z biura tak to wyszło.

Tak czy inaczej zepsutą przepływkę pewnie po odczytach da się zdiagnozować.

A tak z ciekawosci - pytanie do inicjatora wątku - co to za nie oryginalny przepływomierz?

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 19:44
autor: Azrael
AMI pisze: co to za nie oryginalny przepływomierz?

Jakaś firma z Chin robi podróbki, ale nie spotkałem się z poytywnymi opiniami póki co.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 19:50
autor: AMI
Kolejny przykład na to, że niskie ceny to nie wszystko jednak :)

Re: Błąd 23 - MAF?

: 12 lut 2010, o 22:30
autor: barbarian
Przeplywka z Ebay-a
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... AQ:GB:1123

Auto to Forek'97 JDM.Juz zmieniam...

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 16:52
autor: barbarian
U mechanika byłem więc.Podpiął się,posprawdzał i co nie tak to wyszło-
Knocking 0 deg
Knocking Signal OFF

Czujnik do wymiany więc rozumiem.?Mówił,że jest pęknięty i wymienić trza.
Racja to?
Dzięki.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 17:28
autor: Azrael
barbarian, nic nie rozumiem z Twojego posta. Jaki czujnik, co jest nie tak? Możesz rozwinąć?

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 17:36
autor: barbarian
Czujnik Spalania stukowego (Knock sensor)
Tak rzekł...
Jam nie mechanik..

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 17:59
autor: Azrael
barbarian, nam cięzko coś powiedzieć na podstawie tego że Twój mechanik powiedział ze zepsuty. Był błąd MAF, mechanik mówi że czujnik spalania stukowego, co my możemy powiedzieć nie widzą żadnych danych?

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 18:20
autor: barbarian
Właśnie staram sie zeskanowac wydruk.koles mowil,ze to byly stare niweykasowane bledy.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 18:22
autor: barbarian
Obrazek

oto on.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 18:25
autor: Azrael
To mówi tyle że w momencie odczytu nie ma spalania stukowego, a auto nie zgłasza błędów. Poza tym Forek z początku produkcji nie ma implementacji żadnego dobrze działającego uniwersalnego systemu a to nie jest tester działający w protokole Subarowskim SSM. Innymi słowy - nic z tego nie wynika.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 19:10
autor: barbarian
Więc wymiana podparta także pęknięciem samego sensora nie jest niczym podyktowana?

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 19:13
autor: Azrael
barbarian, jeżeli czujnik jest pęknięty to należy zmienić skądinąd.

Re: Błąd 23 - MAF?

: 17 lut 2010, o 19:19
autor: barbarian
OK.Dzięki.