Legacy B4 RS25 kilka pytań odnośnie obsługi
: 23 lut 2010, o 03:40
Dałem się namówić znajomemu maniakowi plejad i niedawno stałem się posiadaczem Legacy B4 Wagon RS25 z 2.5 litrowym silnikiem EJ251.
Ponieważ to moje pierwsze Subaru stąd kilka pytań odnośnie obsługi tego japońskiego "wynalazku".
1-Po pierwsze trapiące mnie pytanie - czy to auto jest wyposażone w jakikolwiek rodzaj mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu ?
(szukałem na ten temat informacji ale niestety wszystko co można znaleźć tyczy się Imprez a to chyba jednak pomimo podobieństw jednak 2 różne napędy ???)
2-W związku z tym jaki olej w ramach zamiennika shella 80w90 można/należało by zalać do dyfra i skrzyni?Czy może być to każdy olej o lepkości GL5 w zakresie 70-80W90?? Syntetyczny czy lepiej mineralny?? Wiem że ten wątek na wielu forach jest długi jak rzeka ale niestety bez rzadnego podsumowania szczegolnie jesli chodzi o Legacy. Chciałbym jeszcze oriętacyjnie wiedzieć ile oleju wchodzi do skrzyni a ile do dyfra???
3-Intrygującą rzeczą dla mnie jest fakt że pomimo nowych świec i kabli moje auto niezależnie od pogody, wilgotności czy temperatury zapala zawsze po ok 5 obrotach wału korbowego ? Ogólne wrażenie jest też takie jakby rozrusznik za wolno kręcił. Będąc przyzwyczajony do konstrukcji Audi / VW lekko mnie to intryguje czy to normalne w bokserach? Tym bardziej że w instrukcji obsługi znalazłem informację że samochód powinien zapalić do 10! sekund a to trochę długo. Podkreślam że auto zawsze odpala równo i tak jak powinno odpalać tyle że po ok 5 obr. wału.
4-Jaka benzyna dopuszczalne jest 95 oktan czy tylko 95 i w zwyż? Jak silniki 2.5 litrowe znoszą eksploatację na benzynie 95? Z autopsji wiem że w wielu przypadkach instrukcja dopuszcza jej użycie ale po pewnym czasie występują kłopoty ...
5-niedawno podróżując autem wspomnianego znajomego (Legacy B4 2.0 rónież AWD) zauważyłem dziwną rzecz po około półtorej rodzinie spędzonej w korku męcząc auto podciąganiem po 5 metrów po którymś tam z kolei postoju podczas próby ruszenia auto zachowało się jakby było zahamowane , tzn sprzęgło przekazało napęd ale odczuwalne było wyraźne "trzymanie" auta które dopiero ustępowało po próbie ruszenia z większych obrotów. Działo się to kilku krotnie ale za każdym razem ustępowało po przejechaniu więcej niż kilkuset metrów. Co ciekawe takie "trzymanie" zdarzyło się w tym aucie podobno tylko raz właśnie podczas długotrwałego postoju w korku od tego czasu spokój??? Co to mogło być czyżbym coś niewłaściwie robił z hill holderem ??? dodam że olej zarówno w skrzyni jak i w dyfrze powinien być zmieniony w tym aucie na dniach...
Być może na wiele rzeczy jestem zwyczajnie przeczulony ale wolal bym dmuchac na zimne bo to czasami mniej boli :) Jeśli gdzieś już są odpowiedzi na powyższe pytania to bardzo przepraszam ale pomimo prób nie mogłem nic sensownego znaleźć. Pozdrawiam
Ponieważ to moje pierwsze Subaru stąd kilka pytań odnośnie obsługi tego japońskiego "wynalazku".
1-Po pierwsze trapiące mnie pytanie - czy to auto jest wyposażone w jakikolwiek rodzaj mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu ?
(szukałem na ten temat informacji ale niestety wszystko co można znaleźć tyczy się Imprez a to chyba jednak pomimo podobieństw jednak 2 różne napędy ???)
2-W związku z tym jaki olej w ramach zamiennika shella 80w90 można/należało by zalać do dyfra i skrzyni?Czy może być to każdy olej o lepkości GL5 w zakresie 70-80W90?? Syntetyczny czy lepiej mineralny?? Wiem że ten wątek na wielu forach jest długi jak rzeka ale niestety bez rzadnego podsumowania szczegolnie jesli chodzi o Legacy. Chciałbym jeszcze oriętacyjnie wiedzieć ile oleju wchodzi do skrzyni a ile do dyfra???
3-Intrygującą rzeczą dla mnie jest fakt że pomimo nowych świec i kabli moje auto niezależnie od pogody, wilgotności czy temperatury zapala zawsze po ok 5 obrotach wału korbowego ? Ogólne wrażenie jest też takie jakby rozrusznik za wolno kręcił. Będąc przyzwyczajony do konstrukcji Audi / VW lekko mnie to intryguje czy to normalne w bokserach? Tym bardziej że w instrukcji obsługi znalazłem informację że samochód powinien zapalić do 10! sekund a to trochę długo. Podkreślam że auto zawsze odpala równo i tak jak powinno odpalać tyle że po ok 5 obr. wału.
4-Jaka benzyna dopuszczalne jest 95 oktan czy tylko 95 i w zwyż? Jak silniki 2.5 litrowe znoszą eksploatację na benzynie 95? Z autopsji wiem że w wielu przypadkach instrukcja dopuszcza jej użycie ale po pewnym czasie występują kłopoty ...
5-niedawno podróżując autem wspomnianego znajomego (Legacy B4 2.0 rónież AWD) zauważyłem dziwną rzecz po około półtorej rodzinie spędzonej w korku męcząc auto podciąganiem po 5 metrów po którymś tam z kolei postoju podczas próby ruszenia auto zachowało się jakby było zahamowane , tzn sprzęgło przekazało napęd ale odczuwalne było wyraźne "trzymanie" auta które dopiero ustępowało po próbie ruszenia z większych obrotów. Działo się to kilku krotnie ale za każdym razem ustępowało po przejechaniu więcej niż kilkuset metrów. Co ciekawe takie "trzymanie" zdarzyło się w tym aucie podobno tylko raz właśnie podczas długotrwałego postoju w korku od tego czasu spokój??? Co to mogło być czyżbym coś niewłaściwie robił z hill holderem ??? dodam że olej zarówno w skrzyni jak i w dyfrze powinien być zmieniony w tym aucie na dniach...
Być może na wiele rzeczy jestem zwyczajnie przeczulony ale wolal bym dmuchac na zimne bo to czasami mniej boli :) Jeśli gdzieś już są odpowiedzi na powyższe pytania to bardzo przepraszam ale pomimo prób nie mogłem nic sensownego znaleźć. Pozdrawiam