Strona 1 z 1

Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 14:26
autor: portos
Witam.
Przymierzam się do kupna Imprezy Sti 2.0 z rocznika 2002-2004 (z 2.5 rezygnuje z powodów opinii które krążą na jego temat ;))
I oto moje pytania:
Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
Jaka różnica jest pomiędzy 300 a 265 konną wersją? czas? Skoro tak, to ile do 100 km/h ma 265 konna. wiem że któraś z nich ma 4/5 s. ale która to się już pogubiłem ;P
Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]
Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?
Czy instalacje np. IC , BOV , itp. pomogą przedłużyć żywota podzespołów.
Czy wszystkie seryjne STi mają zaciski na hamulcach Brembo?


Jeśli któreś pytania są bez sensu to przepraszam.
Mechanikiem nie jestem ;P

Założyłem ten temat ponieważ na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania .

Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 15:02
autor: deLux
portos pisze: Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]

czarno widzę takie jeżdżenie, 300 kucy trzeba ogarnąć
portos pisze: Czy instalacje np. IC , BOV , itp. pomogą przedłużyć żywota podzespołów.
IC masz w standardzie
BOV nie jest zalecany póki nie przejdziesz na SpeedDensity lub BlowThroughMAF, może dawać satysfakcję ale na pewno nic (w rzeczywistości) nie przedłuży
itp. też nie potrzeba jak masz STi
portos pisze: Czy wszystkie seryjne STi mają zaciski na hamulcach Brembo?

tak
portos pisze: Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?

raczej nie, lecz to kompakt. najwyżej będziesz mógł kapelusz na podszybiu zza kierownicy odkładać.
portos pisze: Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?

na ten temat jest mnóstwo. Jap najlepsza jak lubisz po prawej siedzieć, ma agresywniej ustawiony silnik i większe wymagania na paliwo ZTCW, ale poszukaj bo to skrót. EU lepsza od US (zaraz oberwę pewnie pasek :lol: )


3m się

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 15:48
autor: jarmaj
US spec zawsze były 2.5 I one w serii miały 300.
310-320 KM z 2 litrowego to remap i wydech. W sumie koło 6tyś zł. I bardzo warto to zrobić, kompletna zmiana charakterystyki samochodu (seryjny estijaj nie jest jakoś oszałamiająco szybki).

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 15:52
autor: WiS
portos pisze: Jaka wersja najlepsza : Eu/US/Jap?
Lepszość to rzecz względna, z US będzie zapewne taniej.
portos pisze: Skoro tak, to ile do 100 km/h ma 265 konna. wiem że któraś z nich ma 4/5 s. ale która to się już pogubiłem ;P
Przewidujesz zawody na ćwiartkę?
Poza nimi te papierowe setne sekundy do setki nie mają odczuwalnego znaczenia... czy 4.5, czy 4.7... :whistle: A dokładne dane fabryczne wszytskich wersji - na subaru.de (Prospektarchiv).
portos pisze: Ile musiałbym włożyć by uzyskać to 300 koni oraz czy jest to potrzebne dla zwykłego kierowcy który lubi depnąć i poszaleć po polnych drogach ;]
Dla zwykłego kierowcy - 300 to o jakieś 210 za dużo :evilgrin: Bo 90 przemieści go z A do B porównywalnie, a wielokrotnie taniej i łatwiej. Są nawet takie Imprezy, z silnikami 1.5 czy 1.6 ;-)
Dla takiego, który lubi depnąć po polnych drogach - zamiast inwestowania w dodatkowe konie (których pewnie i tak nie potrafi w pełni wykorzystać, chyba, że jest np. Kajetanowiczem, Kuzajem albo ALem 8-) warto byłoby chyba polecić inwestycję we wkładkę mięsną, zawias, i w odłożenie czegoś na remonty, urwane zderzaki i inne takie.
Jeśli już dłubać w silniku i wydechu na potrzeby jazdy quasi-rajdowej, to pewnie pod kątem zmiany przebiegu momentu, a nie wartości mocy maksymalnej*.
Profesjonaliści, poprawcie, jesli błądzę.
portos pisze: Czy mój wzrost ( prawie 190 cm.) nie będzie za dużym kłopotem?
Przeciwnie, możesz na mnie groźnie spojrzeć z góry, jesli powyższe rady nie będą Ci pasować :mrgreen:

* Uwaga, to:
jarmaj pisze: 310-320 KM z 2 litrowego to remap i wydech. W sumie koło 6tyś zł. I bardzo warto to zrobić, kompletna zmiana charakterystyki samochodu (seryjny estijaj nie jest jakoś oszałamiająco szybki).
...napisał facet, który seryjnym WRX jeździł latami, umiał wydusić z niego maksa, i dopiero potem uznał, że pora na wzmocnienie sprzętu.
Kolejność odwrotna, tzn. auto szybsze niż kierowca, to czasem ryzykowny zestaw. A na pewno - zupełnie niepotrzebnie przepłacony ;-)

Wszystko zależy, Portos, od tego - jak szacujesz swoje umiejętności i potrzeby.

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 16:02
autor: Alan, Alan, Alan!
deLux pisze:
czarno widzę takie jeżdżenie, 300 kucy trzeba ogarnąć
ogarniać nie trzeba, należy używać z rozsądkiem. Inaczej z 90% WRX, STI, Evo należałoby zezłomować

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 16:25
autor: WiS
remek pisze: 90% WRX, STI, Evo należałoby zezłomować
Toteż "się złomują", niektóre stopniowo, niektóre gwałtownie ;-)

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:21
autor: portos
Wielkie dzięki.
Takich odpowiedzi właśnie oczekiwałem ;) Rozjaśniło mi wszystko ;P
jarmaj pisze: US spec zawsze były 2.5 I one w serii miały 300.

Nom. Jap mają tylko 300 konne wersje oraz Solberga - o ile się nie mylę ;p chodzi o 04-06 r.
To jednak Eu będzie bardziej poszukiwana. Poza tym US słyszałem że cieniutkie hamulce a to będzie mi chyba najbardziej potrzebne ^^^^
WiS pisze: Dla zwykłego kierowcy - 300 to o jakieś 210 za dużo
W Volvo ojca jest oko. 150 i jednak nie ma tego power-a ;D tzn. jest ale niewystarczający ;D .
W Ravce 4x4 136 konia - Na asfalcie jest słabiutkie, nie czuć tego 4x4 ... Ale zimą się zaczyna prawdziwa zabawa ;P Parę razy miałem ekstremalne doznania ale jakoś wychodziłem . Wiem że jak będzie subaru to może mi nie darować najmniejszego błędu ;> Ale dobrze, bo wiem już jak mniej więcej się zachować przy poślizgu z napędem 4x4
WiS pisze: Przewidujesz zawody na ćwiartkę?
Na początku będę chciał ogarnąć furę , ale później na pewno wyskoczę na jakiś tor ;)

Teraz tylko szukać autka oraz jakąś hamownie bo jako laik przy takiej mocy, to mogę jej nie "wyczaić"

Aaa i tłumik - warto wymienić z seryjnego Sti na jakiś sportowy ? chodzi mi o samo brzmienie ;)

Dzięki jeszcze raz. Pozdro ;)

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:26
autor: Alan, Alan, Alan!
portos pisze: Aaa i tłumik - warto wymienić z seryjnego Sti na jakiś sportowy ? chodzi mi o samo brzmienie ;)
jeżeli będziesz robił remap to nie tylko 'jakiś sportowy', ale i cała rura przelotowa. Brzmienie od "postukiwanie plomb", do "łeb urywa" ;-)
portos pisze: Wiem że jak będzie subaru to może mi nie darować najmniejszego błędu
wprost przeciwnie, Subaru wiele Ci wybaczy, ale jak przegniesz to dupa zbita. To nie Panda, żeby 2 dni do setki miało, więc trzeba się pilnować na początku, a i później używać mózgu ;-)

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:30
autor: jarmaj
portos pisze:Nom. Jap mają tylko 300 konne wersje oraz Solberga - o ile się nie mylę ;p chodzi o 04-06 r.
To jednak Eu będzie bardziej poszukiwana. Poza tym US słyszałem że cieniutkie hamulce a to będzie mi chyba najbardziej potrzebne
No, mylisz się ;-)
Amerykańskie STi MY04 i 05 miały 300KM i właśnie 2.5 motor.

Hamulce są we wszystkich STi takie same. Nie ma znaczenia z jakiego rynku pochodzą.

Oczywiście ja bym też polecał szukać wersję 2.0.

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:45
autor: portos
remek pisze: łeb urywa

hehe bardzo fajne pojęcie ;)
to seryjny tłumik nie ma takiego pierd......a? ;>

A co z magnetyzerami ? nie chodzi mi tu o spalanie bo na nie leje ciepłym .... ;P chodzi o moc? v-max?
jarmaj pisze: Hamulce są we wszystkich STi takie same.
A gdzieś czytałem właśnie że US gorsze i to nie jedna osoba pisała. Ale skoro wszystkie mają te same , to nie może być racją . Wierzę że tutaj bardziej rzetelne info znajde ;)

Dzięki bogu że istnieje takie forum ( chociaż w boga nie wierzę) ^^

Dzięki i bądźcie błogosławieni ;))

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:49
autor: jarmaj
portos pisze:A gdzieś czytałem właśnie że US gorsze i to nie jedna osoba pisała. Ale skoro wszystkie mają te same , to nie może być racją .
To jest racja, tylko odnośnie wersji WRX, która do 2006r w US praktycznie w ogóle nie miała hamulca. I zapewne o tym było pisane.
Estijaj ma takie same.
portos pisze: A co z magnetyzerami ? nie chodzi mi tu o spalanie bo na nie leje ciepłym .... ;P chodzi o moc? v-max?
Politycznie udam, że nie było pytania :evilgrin:

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 17:54
autor: portos
jarmaj pisze: Politycznie udam, że nie było pytania :evilgrin:


hehe nie było :wall:

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 22:20
autor: carfit
jarmaj pisze: Amerykańskie STi MY04 i 05 miały 300KM i właśnie 2.5 motor.
i one jeszcze jakoś jeździły, ale 300KM nie miały ;-) , niektóre STI 06 USA, kompletnie nie jezdzą w serii i to nie jest nic zepsute, ot takie są w zależności które mają ECU bo miały kilka , śmiem twierdzić że zdrowy seryjny 2,0 sti objezdza go bez dwóch zdań.

Re: Sti 2.0 2002-2004

: 25 lut 2010, o 22:42
autor: jarmaj
carfit pisze:ale 300KM nie miały ;-)
Na papierze miały. A że hamerykańskie rumaki dychawiczne jakieś.... ;-)