Strona 1 z 1

forek lift

: 2 mar 2010, o 09:18
autor: gregski
elo elo..
kulega, co to jego zona, lesniczy w brandenbuskich lasach ostro po dziurach pomyka szuka do forka 2007: oslony silnika, liftu zawiasu ew. blokad dyferencjalow..
ktos tym handluje w europie lub na swiecie?

pozdrowienia
gregski_z_doskoku...

: 2 mar 2010, o 10:58
autor: Fala

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 12:35
autor: damaz
gregski, kiedyś już o tym było. w "off the beaten", niestety. spróbuję poszukać.

ZTCP:
- ktoś w Stanach lub w Australii podniósł Forestera (regularny lift zawieszenia) i zrobił z niego coś na kształt wyprawówki
- blokad raczej nie uświadczysz.


a moja osobista opinia: dziwny pomysł. chyba taniej byłoby używanego Suzuki kupić, albo zmienić zawias (sprężyny/amortyzatory) na coś do dziur. półsportowe jakieś. na pewno łatwiej dostać i łatwiej znaleźć kogoś, kto doradzi (na przykład bilstein. to nie tylko amory na tor: http://www.allshocks.com/bilstein/html/offroad.html).



edit:
http://www.subaxtreme.com.au/
http://www.funonwheels.net/hirisesubaru ... rester.htm
http://www.subaru4wdclubwa.asn.au/Acces ... ft-Kit.htm

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 12:46
autor: Azrael
damaz, Bilstein jest znacznie popularniejszy w off-roadzie niż na torze.

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 13:47
autor: gregski
dzieki chopy.
ztcw forka kochaja bo i na autobahn sie nada.. przekaze linki.

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 14:23
autor: damaz
gregski, jeśli chodzi o Leśnika i latanie po lesie, to moja osobista opinia jest taka:

przede wszystkim:
- dobrze osłonić silnik
- zmienić opony na A/T lub podobne w rozmiarze 215/70/R16

ewentualnie:
- zmienić amortyzatory ze sprężynami (nie ze względu na lift, tylko charakterystykę pod dziury)
- zmienić (albo dodać) dobre tylne LSD
- okleić budę folią.


koniec.
inne pomysły nie mają sensu, bo zwizy/samonośna buda i tak skutecznie off-roadowe zapędy ukrócą. w dodatku różne inne pomysły (e.g. prawdziwy lift) zaburzą skutecznie cudowną uniwersalność samochodu (na autobahnie już nie będzie tak miło).



jeszcze tylko przypomnę, że ja nie jestem żadnym ekspertem, tylko sobie dyskutuję na forum dyskusyjnym. :evilgrin:

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 14:32
autor: Azrael
damaz, widziałem Forka do poważnego off-roadu przygotowanego (amatorski rajd z Paryża do Dakaru). Pierwsze i podstawowe to w pełni rozbudowana klatka bezpieczeństwa a'la T1/WRC, żeby było do czego przykręcać zabawki.


A tak ogólnie to masz rację. Opony, osłony podwozia, szpery (mozna dać też na przód jakąś np. z STI), ew. zawias i ew. trochę momentu obrotowego skądś wziąć. Jak ktoś by podchodził poważniej do tematu to napędy z STI żeby się nie pourywało.

Re: forek lift

: 2 mar 2010, o 19:20
autor: FUX
gregski, a czemu na Chlejados sie nie zapisujesz?