Strona 1 z 2
Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 15:22
autor: samochodzik
co zrobić aby forek mógł ciągnąć wiekszą masę na lawecie..
obiło mi się o uszy, że stacja diagnostyczna, może wydać stosowny dokument uprawniający do ciągnięcia wiekszej masy...ale czy to jest prawda, czy tylko plotka jeszcze nie sprawdzalem
w moim dowodzie rej. jest info iz moge ciagnac 1000kg, 1300kg juz by mi w miare wystarczalo.
no i czy moze byc tak zeby byla mozliwosc ciagniecia ciezszej lawety niz pojazd ciagnacy..
moze ktos z Was przerabial podobne dywagacje

Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 18:13
autor: Konto usunięte
Ciekawy temat. W której rubryce wpisane jest ile można ciągnąć?
Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 18:48
autor: hogi
O.1 - przyczepa z hamulcem (1500kg.)
O.2 - bez hamulca ( 750 kg.)
Dane dla mojego forka
Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 19:08
autor: samochodzik
u mnie Q1=1000kg i stad problem co do przewozu imprezy...chociaz znowu w dowodzie imprezy w polu masa wlasna mam 0kg

Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 20:23
autor: damaz
zaraz, zaraz, a czy w danych technicznych samochodu nie jest napisane max. masa przyczepy (z hamulcem) 2k kg ?
Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 20:56
autor: samochodzik
sa podane dwie rozne masy, u mnie masa przyczepy z hamulcem to 1000kg

Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 21:08
autor: WiS
Ja bym nie knuł - większa masa holowana, to nie tylko kwestia hamulców (można wzmocnić) ale także, a może i przede wszystkim (?) większe naprężenia samonośnej puszki.
Trochę żal byłoby niechcący przedłużyć sobie Forka...
Re: Forek i Laweta
: 8 mar 2008, o 21:32
autor: gimof
Jak to możliwe, że stara omega ma wiecej na haku bo 1.9t niż forek

Re: Forek i Laweta
: 9 mar 2008, o 01:32
autor: radekk
samochodzik pisze:
chociaz znowu w dowodzie imprezy w polu masa wlasna mam 0kg
To dość lekka jest
WiS pisze:
Ja bym nie knuł - większa masa holowana, to nie tylko kwestia hamulców (można wzmocnić) ale także, a może i przede wszystkim (?) większe naprężenia samonośnej puszki.
Też sądzę że to jest w głównej mierze powodem dlaczego jest taka masa a nie inna. Choć jeśli np. ta sama kasta z mocniejszym silnikiem może więcej to pewnie na kastę nie wpłynie to negatywnie, a zmniejszenie masy jest właśnie powodem słabszych hamulców, bądź słabszego silnika, który pracowałby pod dużym obciążeniem, które nie jest dla niego wskazane.
Re: Forek i Laweta
: 9 mar 2008, o 02:01
autor: hogi
damaz pisze:
zaraz, zaraz, a czy w danych technicznych samochodu nie jest napisane max. masa przyczepy (z hamulcem) 2k kg ?
Policja sprawdzi Ci dowód czy instrukcje obsługi?

Re: Forek i Laweta
: 9 mar 2008, o 09:57
autor: samochodzik
generalnie nie kombinowalbym, gdyby nie fakt iz mysle ze nie ma przeciwskazan do ciagniecia forkiem 2,5 lawety z impreza, co da mase ok 1,5T
np. Mondeo, Forek 2,0T (taki jak hogiego), grandvitara (3drzwiowa) ma w dowodzie mase holowana ok 1,5T a to sa na pewno porownywalne auta, bardziej dopatruje sie problemu w tym ze jest to wersja z US
z drugiej strony majac w dowodzie imprezy mase = 0kg to mieszcze sie spokojnie

Re: Forek i Laweta
: 9 mar 2008, o 12:03
autor: WiS
Autami innych marek "z podobnej półki" bym się nie sugerował. Grand Vitara ma np. wspawane w puszkę elementy prawdziwej ramy, więc zapewne jest dużo sztywniejsza i bardziej odporna na rozciąganie od Forestera.
Ale, jeśli inna wersja silnikowa Forka (z tego samego rocznika!) ma oficjalnie przyznany większy uciąg - to by zapewne oznaczało, że puszka da radę, tylko napęd i hamulce trzeba ewentualnie wzmocnić... albo nadrabiać różnicę techniką jazdy, po prostu

Re: Forek i Laweta
: 10 mar 2008, o 14:19
autor: samochodzik
pytanie troche z innej beczki
gdzie ustalic po wpisaniu win dokladne dane samochodu
podejrzewam, ze przy sprowadzaniu auta ktos dal ciala i zle wpisal dane ciagnietej lawety, sprawdzilem po znajomych i wszyscy maja 1500kg, a nie 1000kg...
Re: Forek i Laweta
: 10 mar 2008, o 16:23
autor: hogi
samochodzik, może zamów w serwisie wyciąg z homologacji pojazdu.
Wpisz WIN tu:
http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100
lub tu:
http://www.detali.ru/cat/su/su.dll
albo tu:
http://www.subaru-sale.ru/vin/
Ale ja nigdzie nie widziałem, żeby takie dokładne info o samochodzie było.
Re: Forek i Laweta
: 10 mar 2008, o 19:31
autor: samochodzik
DZIEKI, ale faktycznie nie ma tego co szukalem, aczkolwiem znalazlem info w subarupedii i wychodzi ze stanowe forestery mialy faktycznie mniejsza mase...mozliwa do ciagniecia
Re: Forek i Laweta
: 11 mar 2008, o 00:26
autor: EterycznyŻołądź
WiS pisze:
Autami innych marek "z podobnej półki" bym się nie sugerował. Grand Vitara ma np. wspawane w puszkę elementy prawdziwej ramy, więc zapewne jest dużo sztywniejsza i bardziej odporna na rozciąganie od Forestera.
I w krasztestach Suzuki mają 10 gwiazdek! I się nigdy nie psują! I w serwisach dopłacają za przeglądy! I ty wcale nie chwalisz własnego!

Re: Forek i Laweta
: 11 mar 2008, o 00:33
autor: WiS
Re: Forek i Laweta
: 13 mar 2008, o 23:02
autor: WRC fan
Podepnę się pod wątek
Czy może mi ktoś pomóc znaleźć wiarygodne dane ile może uciągnąć Forek 2.5 N/A AT MY'01 US'spec. Bo na cars101 jest podane 2000 pałndsów czyli jakieś 900kg co wydaje mi się śmiesznie małą masą.
Wujek szuka sprzętu do ciągnięcia przyczepy i taki Forek byłby bardzo "si".
Re: Forek i Laweta
: 13 mar 2008, o 23:43
autor: Gal
Nie wiem jak ten Forek, ale OBK 3.0 ma 2'000kg maks.
Czyli można pociągnąć legalnie samochód na lawecie.
Re: Forek i Laweta
: 14 mar 2008, o 00:17
autor: WRC fan
Wychodzi na to, że US'spece mają skopane możliwości ciągnięcia przyczepy :
http://www.cars101.com/subwarr.html#capacity
Dla porównania europejski Forek 2.0 N/A AT z 2001 roku może ciągnąć 1500kg

Re: Forek i Laweta
: 14 mar 2008, o 00:20
autor: Gal
Pewnie kwestia hamulców i może też tej słynnej "chłodnicy płynu" w AT.
Re: Forek i Laweta
: 14 mar 2008, o 18:56
autor: WRC fan
Gal pisze:
Pewnie kwestia hamulców i może też tej słynnej "chłodnicy płynu" w AT.
A faktycznie hamulce w Forysiu różnią się od tych z europejskiej wersji ?
Jeśli chodzi o chłodnicę planowaliśmy ją zamontować w pierwszej kolejności. A właśnie - europejskie wersje mają ją w standardzie ?
Re: Forek i Laweta
: 14 mar 2008, o 20:40
autor: kuzi4
Moja leciwa Impreza może ciągnąć 1600kg z hamulcem i 500kg bez hamulca. Dzisiaj wbijałem hak w dowód i diagnosta nie wierzył, ale z obliczenia różnicy mas z tabliczki również wyszło 1600kg. Co dziwne - w programie komputerowym na stacji nie było SI 1,8 - pozostałe miały 1200kg przyczepa z hamulcem - wygląda, że moja jest silniejsza od STi

Re: Forek i Laweta
: 18 mar 2008, o 14:56
autor: mizoo
Patrze wlasnie na dowod od WRX-a MY02 US-spec....
O.1 1000
O.2 500
Czyli jesli przyczepa z hamulcami wazy 400kg to nawet malucha na nia nie wloze?

Re: Forek i Laweta
: 18 mar 2008, o 15:04
autor: kuzi4
mizoo pisze:Patrze wlasnie na dowod od WRX-a MY02 US-spec....
O.1 1000
O.2 500
Czyli jesli przyczepa z hamulcami wazy 400kg to nawet malucha na nia nie wloze?

Nie ma znaczenia ile waży przyczepa tylko jaką ma dopuszczalną masę całkowitą (DMC) w dow. rej. Mimo to 1000 kg to trochę mało.