Strona 1 z 1

Serwis gwintowanych...

: 11 mar 2010, o 13:57
autor: pawlaswrc
W związku z tym, że zastanawiam się nad jakimś - z racji cen, pewnie używanym - zawieszeniem gwintowanym, chciałbym wiedzieć jest z serwisem? Jak się wymienia amortyzatory - trzeba kupić nowe tego samego producenta czy gdzieś napełniać od nowa? Sorry ale nie jestem zbytnio uczony w tej dziedzinie.
Ogólnie też w kwestii ustawień, czy można się zbliżyć w okolice komfortu serii? Bo raczej wiadomo, że jak jest twardo to komfortu nie ma, ale na co dzień nie trzeba się katować i wystawiać na próbę kręgosłupa i plomb w zębach. Mnie bardziej zależy na możliwości jako-takiej regulacji prześwitu, biorąc pod uwagę zmiany sezonowe (lato - niżej, zima - wyżej), a nawet nie pojeżdzawki.
Macie może jakieś swoje typy, bo jest tego trochę na rynku?

Re: Serwis gwintowanych...

: 11 mar 2010, o 14:07
autor: pawlaswrc
Aha, jest jeszcze jedna kwstia - w garażu czekają sprężyny Eibach ~3cm i w sumie tak się zastanawiam czy jest sens skazywać się na stałe obniżenie autka, skoro możnaby pójść krok dalej i tym samym ułatwić sobie życie. Tak też się zastanawiam, bo kolega president oferuje gwint made in Taiwan a mnie w sumie nie specjalnie zależy na poważnym (trackowym) wykorzystywaniu twardych ustawień, wolałbym w miarę miękko ale z możliwością regulacji góra-dół. Niech mnie ktoś oświeci, o ile oczywiście rozumie ten mój bełkot :giggle:

Re: Serwis gwintowanych...

: 11 mar 2010, o 14:13
autor: Azrael
System mocowania talerzyka spręzyny (gwint/nie-gwint) niewiele mói o charakterystyce samego amortyzatora, jakości, możliwości rzemontu/przeglądów, trwałości itp. Są bardzo różne zawieszenia na rynku kwestia czego się czekuje. Wiele z nich da się remontować.

Taki Tein SS jest bardzo bliski serii pod względem komfortu. A rajdowe zawieszenie jest nawet bardziej komfortowe w niektóych nastawach :)

Re: Serwis gwintowanych...

: 11 mar 2010, o 14:33
autor: pawlaswrc
To jeszcze mały bonus w postaci linka do ogłoszenia president-a :
http://allegro.pl/item952504188_subaru_ ... asati.html
Czy ktoś cos może powiedzieć na ten temat? W ogłoszeniu jest też link do strony producenta.

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 13:25
autor: freediver
Podłączę się do wątku. Mam już szczerze dosyć moich sztywnych KW, na tym się normalnie nie da jeździć po warszawskich podziurawionych ulicach. Poza tym mam wrażenie że przód już się kończy bo z lewej strony mocno już stuka i jakoś tak odbija. Nie widziałem żeby się wylał ale zdecydowanie nie jest idealnie. Szukam więc jakiegoś rozwiązania. Nie udało mi się znaleźć na forum nikogo kto sprzedawał by zawiasy do WRX MY01 w dobrym stanie więc pozostaje kupić coś nowego. Znalazłem regulowane Niemieckie amorki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=937413201 Czy kto się orientuje czy nie są bardzo sztywne i jak z jakością? Naprawdę szukam czegoś komfortowego bo mam dosyć efektu jaki daje spotkanie sztywnego amora i niskiej opony z 5centymetrówą wyrwą w asfalcie :wall:
Mogę wydać max 2,5-3tyś na cały zestaw. I ważne pytanie czy te amory będą pasowały do górnego mocowania w którym teraz siedzą KW. Czy to mocowanie to jest jakiś standard dla Teina, KW, KYB i innych firm czy każdy producent ma swoje mocowanie?

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 13:30
autor: Azrael
Górne mocowania są różne i nie ma standardu. Kupowanie taniego gwintu z Niemiec to pewna droga to czegoś dokładnie odwrotnego niż to co chcesz uzyskać. Jak masz mały budżet to kup sobie serię, za 3 tys. to chyba niestety używaną.

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 13:35
autor: freediver
Shit :-| Kupienie serii używanej w dobrym stanie graniczy z cudem.

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 13:35
autor: freediver
W dodatku do Wagona..

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 16:33
autor: Azrael
Nikt nie obiecywał że zawieszenie do tego auta będzie kosztowało 3k...

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 16:53
autor: freediver
Pozostaje poszukać zamienników serii. A dla pewności zapytam jeszcze wagon ma inne zawiasy niż sedan?

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 18:10
autor: Alan, Alan, Alan!
ja mam 2 chyba sprawne przody serię, za flaszkę mogę oddać - wiele to pewnie nie potrwa, ale jako przetrwalnik może się przyda.

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 18:41
autor: Azrael
remek, tylko że kolega potrzebuje amory, poduszki, miseczki, sprężyny....

Re: Serwis gwintowanych...

: 19 mar 2010, o 18:48
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael, no to o 2 amory mniej ;-) Leżą gniją, mogę oddać ;-)

Re: Serwis gwintowanych...

: 22 mar 2010, o 09:03
autor: freediver
Dzięki Remek. Dziś będę znał cenę całego zestawu zamienników ale przyznam że chyba z tą dobrą flaszką się zgłoszę do Ciebie :) Zawsze to parę PLN mniej za 2 sztuki. Oby tylko działały jak należy. Aha, ponawiam pytanie czy kombi ma to samo co sedan żeby potem nie było że jednak nie pasuje i auto wisi 2 dni na podnośniku :whistle:

Re: Serwis gwintowanych...

: 2 kwie 2010, o 16:16
autor: dycha
przy kupowaniu uzywanych gwintowek musicie uwazac bo czasem wydaje ci sie ze kupiles dasz do serwisu czy ustawienia (koszt zalezy od producenta tutaj mysle ze azrael bedzie tu najwiecej na temat kosztow wiedzial) a tu wyjdzie ze nie standardowy przeglad np.400 zl za amora tylko amory po wypadku z lekko wykrzywionym tlokiem (sztanga), co nie zawsze jestes wzrokowo dobrze ocenic, i musisz zaplacic za przeglad prawie tyle samo co za nowy amor, wiec uwazajcie przy uzywka chyba lepiej kupic dobra serie w tych pieniadzach badz kyb agx (osobiscie nie jezdzilem ale slyszalem, troche lepiej niz seria, ale niech ktos kto uzywal sie wypowie. hp sporting kosztuje podobno ok 8000 zl (biore pod uwage ze zmieniasz mocowanie gorne na aluminiowe), ale tak naprawde ciezko mi powiedziec ile to warte, powiem wam wiecej za jakies 2 miesiace, bo znajomy bedzie ustawial dla evo 9 u jakiegos czeskiego znawcy, wiec mysle ze sie podzieli wrazeniami, bilstein b16 ma mniej mozliwosci regulacji, co jest dobre na wstep, napewno solidne amory gruby tlok ale niestety tendencja do przegrzewania na bardziej dziurawych drogach koszt okolo 9-10tys. odnosnie teina to azrael bedzie wiedzial najlepiej, ale tanie teiny to raczej jak seria a lepsze to juz kosmiczne ceny, sprawdz na stronie avo mysle ze tez ponizej 10 tys a calkiem dobre zawieszenia, mozna czasem cuda znalesc na stronie reigera (czesc poswiecona gieldzie uzywek http://www.reigersuspension.com/marktplaats/index.php) ale do subaru raczej mozna zapomniec. pamietaj o jednym jesli kupisz regulowane to warto dac komus naprawde doswiadczonemu do ustawienia, najlepiej kierowcy ktory duzo czasu jezdzil na roznych profesjonalnych zawiechach badz komus kto jezdzil na tym konkretnym.
a przy okazji widzialem przerobke zwyklego amora na gwintowanego (co prawda nie w subaru) tzn. kielich pod sprezyne seryjny oddzielony od reszty amor nagwintowany, nakretka regulacyjna pod tym kielichem i cos tam mozna ustawic ale z jakim skutkiem to ciezko mi powiedziec.
moze ktos cos wie na ten temat?

Re: Serwis gwintowanych...

: 15 lip 2010, o 21:46
autor: matzerath
pewnie temat już nieaktualny ale jakby co to mam na sprzedaż zawieszenie Tokico D-Spec do Impreza STi 2004 w dobrym stanie.