Brak tylnego napędu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 10 cze 2018, o 18:50

Jest pod chłodnica wody. Dwa dolne węże są od przekładni.

Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka




BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 10 cze 2018, o 19:41

Super dzięki wielkie :thumb:

BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 11 cze 2018, o 23:20

Wlazlem dziś pod auto, filtr oleju jest z boku skrzyni ale chłodniczki oleju nie widzę nigdzie w okolicy chłodnicy silnika, czy może być tak, że nie mam jej w ogóle....?

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Brak tylnego napędu

Post 12 cze 2018, o 00:11

Chłodnica oleju może być zintegrowana z chłodnicą płynu. Patrz po wężach, od skrzyni idą dwa (średnio grube) na przód auta, tam gdzie się kończą jest chłodnica oleju.

BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 12 cze 2018, o 10:05

Acha czyli jeśli dobrze rozumiem to chłodnica jest dwukomorowa na płyn chłodniczy do slinika i na olej do skrzyni biegów, bo nie widać żeby była tam osobna chłodniczka doczepiona do silnikowej ? Z lewej strony idą dwa przewody stalowe o przekroju ok.1cm to pewnie będą te dwa ?

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 13 cze 2018, o 22:14

Te dwa stalowe to zapewne "chłodniczka" oleju płynu wspomagania. Przyjrzyj się dobrze, u mnie chłodnica była zdejmowana bo robiony był rozrząd. I tym samym koniecznością było spuszczenie też płynu ATF. Węże powinny lecieć ze skrzyni po lewej stronie samochodu i podłączone są na dole chłodnicy po jej dwóch stronach. W internetach znajdziesz poradniki bo ludzie dokładali dodatkowe chłodnice.

BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 14 cze 2018, o 21:53

Oki, sprawdzę jutro jak będę zmieniał olej w silniku, wczoraj robili mi rozrząd i demontowali chlodnicę wody ale płynu ATF chyba nie spuszczali, a przynajmniej nikt mi nic o tym nie mówili.

BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 18 cze 2018, o 08:33

Olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniony, wszystko śmiga jak ta lala.

Informacja dla potomnych:

Subaru Forester 2.0 1999r, wolnossący.
Chłodnica wody jest dwukomorowa, te dwa cienkie gumowe węże na dole są od skrzyni biegów. Odkrecacie korek spustowy misy olejowej skrzyni, spuszczacie olej, u mnie było ok. 5l, odkręcacie mise olejową, UWAGA : tam jest jeszcze ok. 0.5 l oleju. Ściagacie miskę, odkręcace filtr zewnętrzny, tam jest roche oleju, odkręcacie ten niby filtr wewnętrzny, to jest smok nie filtr, nie trzeba go wymieniać tylko wymyć w nafcie, UWAGA : tam też jest ok. 0.5l oleju. Ściagacie te dwa przewody na dole chlodnicy, tam już praktycznie nie ma oleju, tylko jakieś resztki w przewodach.
Czekacie aż wszystko spłynie, myjecie smok w nafcie i montujecie, czyscicie miskę i ,krawędź skrzyni biegów gdzie styka się z miska, odtłuszczacie, na to cienko silikonu wysokotemperaturowego do silników, montujecie miskę, przykrecacie zewnętrzny filtr oleju wcześniej smarując uszczelkę filtra olejem. Czekacie jakies 2 godzinki żeby silikon trochę zastygł, elewacje tyle oleju ile daliście że skrzyni, w moim przypadku było to ok. 6l, dziwne bo pisali że powinno być 8-9l , a u mnie tylko 6l
Medoda dynamiczna warsztatów, żeby usunąć resztki starego oleju ATF że skrzyni:
Po zadaniu świeżym olejem, wkładanie te dwa węże idace od skrzyni do chlodnicy do jakiegoś pojemnika, Uruchamiamy silnik na 5 sek., gasimy, dolewamy tyle oleju ile na teraz wylecialo, odpalamy auto znów na 5 sek. i gasimy, zrobimy tak do czasu aż tego jednego węża znacznienam lecieć czysty czerwony olej ATF, z reguły potrzeba 3-5 takich zabiegów z odesłaniem i gaszeniem auta. Mo tujemy węze do chlodnicy, zupełniamy olej do stanu jaki mówi ie być. Odpalamy auto i na postoju zmieniany biegi przez chwilkę z D na R i P, żeby odpowietrzyc skrzynię.
I to mylę. Powodzenia

BadBoy
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I 2.0 1999r automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 18 cze 2018, o 21:45

"I to tyle" mało być, ach ten słownik :-)

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 8 sie 2018, o 21:52

Dziś zamontowalem sobie wyłącznik spinający napęd na stałe, nic to nie dalo. Tak dla pewności że zawór jest uszkodzony. Po pomiarach jego rezystancja wynosi ok 4 ohm. Mało za mało.

Byłem ostatnio w ASO, mam listę części. Jutro jadę znów, tym razem je zamówię.
Do wymiany:
Zawór razem z dwoma uszczelkami oraz przekładką.
Uszczelka połówek skrzyni.
Uszczelka tłoka sprzęgła
Uszczelki (dwie) na walku wyjściowy (między nimi jest otwór którym zasilany jest tłok)
No i płyn hydrauliczny w skrzyni.
Chyba nic nie przeoczyłem.



Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka


ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 9 sie 2018, o 06:13

Lista części
Uszczelka zaworu : 31954AA071 x2
przekładka pod zawór : 31952AA030
zawór: 31942AA090
Uszczelka tłoka: 31363AA030
Jakaś mniejsza uszczelka przy tłoku: 31377AA030
Uszczelki przy zasilaniu tłoka ciśnieniem hydrauliki skrzyni: 31377AA010 x2
Uszczelka między połówkami skrzyni: 31337AA120

Coś jeszcze domówić?

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 11 wrz 2018, o 15:30

Więc panowie Działa!!!
Wymieniłem uszczelki na zasilaniu tłoka i zawór, uszczelka tłoka duża i mniejsza niestety nie pasowała. Trudno, ważne że napęd działa.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
euyot (11 wrz 2018, o 18:18)

krajas
0 gwiazdek
Auto: Outback '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak tylnego napędu

Post 18 sty 2021, o 21:44

Hej,

jestem tu nowy, ale widzę, że temat jest stary jak świat.

moje autko to outback 2008 w automacie i właśnie dzieki zimie upewnilem się ze naped na tylna os w moim samochodzie nie działa. Chciałem na poczatek sprawdzić bezpiecznik o ktorym pisaliscie ale w mojej skrzynce nie ma go w ogole i paru innych tez. wtf? (zdjecie w zalaczniku)

Prosiłbym o polecenie w Warszawie najlepiej północnej(targowek, białołeka, marki?) serwisu gdzie jak pisaliscie najpierw zdiagnozuja mi usterke zanim wyjmą skrzynie

dzieki piekne!
Załączniki
138816834_463541724655008_6915558680935239195_n.jpg

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Brak tylnego napędu

Post 18 sty 2021, o 22:31

krajas pisze:Hej,

jestem tu nowy, ale widzę, że temat jest stary jak świat.

moje autko to outback 2008 w automacie i właśnie dzieki zimie upewnilem się ze naped na tylna os w moim samochodzie nie działa. Chciałem na poczatek sprawdzić bezpiecznik o ktorym pisaliscie ale w mojej skrzynce nie ma go w ogole i paru innych tez. wtf? (zdjecie w zalaczniku)

Prosiłbym o polecenie w Warszawie najlepiej północnej(targowek, białołeka, marki?) serwisu gdzie jak pisaliscie najpierw zdiagnozuja mi usterke zanim wyjmą skrzynie

dzieki piekne!
Bo jest pewnie po prawej stronie przy podszybiu. Poszukaj tam.
Tzn może być. Ale bezpiecznika nie ma, powinno być puste gniazdo po nim. A na klapce bezpieczników powinien być opis. Bezpiecznik jest opisany FWD. Ale jeśli Ci mieli na suchym, albo teraz zima masz problem ruszyć sprawnie to wsadzenie to Ci raczej nic nie da. Tzn upewnisz się że faktycznie nie masz napędu na wale.

ODPOWIEDZ