Brak tylnego napędu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Wymyje go w alkoholu izopropylowym albo zanieczyszczonym spirytusie. Puszczę na 3-4 godziny. Co jakiś czas podam napięcie na cewkę co by go załączało.
Najgorsze jest to że nie mogę znaleźć takiego nowego. Jedynie jest chyba do skrzyni phase 2.
Czyli w zasadzie w skrzyni zostało ok 2-3 litrów starego oleju. Po jakim czasie znów olej wymienić. Jeśli spuściłem 7 to 3/4 całości. Przejzdzić 1000 czy może 5000 i wymienić znów olej? Czy normalnie jeździć i wymienić po 30tys?
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Najgorsze jest to że nie mogę znaleźć takiego nowego. Jedynie jest chyba do skrzyni phase 2.
Czyli w zasadzie w skrzyni zostało ok 2-3 litrów starego oleju. Po jakim czasie znów olej wymienić. Jeśli spuściłem 7 to 3/4 całości. Przejzdzić 1000 czy może 5000 i wymienić znów olej? Czy normalnie jeździć i wymienić po 30tys?
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Brak tylnego napędu
Został tylko olej w konwerterze i akumulatorach, będzie tego ze 3 litry. Jak bardzo spalony i zanieczyszczony był ten który spuściłeś?
Jeśli bardziej niż "trochę", to proponuję wymienić po 1000-3000 (w cyklu miejskim mniej, w trasie więcej -> tak naprawdę istotne jest ile razy skrzynia przełączy biegi, nie przejechane kilometry). Ja tak robię, wiem że kosztuje ale na pewno mniej niż remont skrzyni. A jak się zapcha któryś zaworek albo kanalik remont masz jak w banku.
Jeśli przy drugiej wymianie nie będzie widać zanieczyszczeń, to następne według instrukcji.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Śmierdzi jak stary olej z transformatorów czy cewek. Ale mechanik twierdzi że tragedii nie ma. Po prostu jest zużyty. Samochod głównie jeździć będzie po mieście, 5000 km to może w rok zrobi.
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Brak tylnego napędu
Prawie tak jak u mnie, jak chcę żeby auto zrobiło przebieg to daję sąsiadowi na miesiąc (przejedzie tyle co u mnie przez rok).
Skoro stary olej nie wyglądał tragicznie (czyli żadnych poważniejszych osadów ani opiłków metalu jak rozumiem), to może po prostu po paru miesiącach (przed zimą) zrób wymianę dynamiczną. Ale nie "na partyzanta" tylko specjalną maszynką, wypłuczesz wtedy wszystko co zawarte w nowym oleju środki czyszczące rozpuściły. Bo w skrzyni na pewno jest sporo syfu, jeśli poprzedni użytkownik nie pilnował wymian musiał się tam na wszystkim osadzać przez lata. Dlatego starym/zaniedbanym skrzyniom automatycznym robi się dwie wymiany oleju z jakimś przebiegiem pomiędzy nimi. Albo remont, ale dopóki działa poprawnie nie ma sensu rozbierać. Zresztą sam wiesz jak jest z częściami.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Rozumiem. Tak zrobie jak mówisz z tym olejem. Na magnesie trochę tego było, ale nie wiem ile to dużo. A miska już pewnie wymyta jest. Ale sądzę że to bardziej opiłki, pył z przekładek, niż coś z trybów skrzyni. Jak mierzyłem przekładki i tarczki to brakowało im po ok 0.02 do 0.08 do nominalnej wartości. Albo to błąd pomiarowy albo tylko minimalne zużycie.
Teraz pytanie o zawory.... Który jest właściwy, bo spotkałem sie z informacją na forum ultimatesubaru że wersje EU miały zawory normalnie otwarte a US Normalnie zamknięte albo na odwrót. Znalazlem 2 różne... 31942AA061 oraz 31942AA090 który jest "mój" wyglądają identycznie
Teraz pytanie o zawory.... Który jest właściwy, bo spotkałem sie z informacją na forum ultimatesubaru że wersje EU miały zawory normalnie otwarte a US Normalnie zamknięte albo na odwrót. Znalazlem 2 różne... 31942AA061 oraz 31942AA090 który jest "mój" wyglądają identycznie
Brak tylnego napędu
Dużo jest wtedy jak po zobaczeniu tego czegoś mówisz "o urwał, ile syfu!"
Pare opiłków na korku nie jest problemem.
https://parts.subaru.com/p/VALVE-ASSEMB ... AA090.html
przy tym widzę Forestera na liście zgodności
https://parts.subaru.com/p/VALVE-ASSEMB ... AA061.html
a tu nie widzę
Ta strona jest przeznaczona dla rynku NA, wersje EU tam nie istnieją. Twój forek jest EU jak rozumiem? Bo jeśli NA/US to po prostu wpisz VIN na stronie:
https://parts.subaru.com/ i sprawdź co się pokaże.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Na pewno EU. Szyba tylna jest z napisami niemieckimi
Dzwoniłem dziś do firmy u mnie w mieście. Facet rozeznany w temacie na szczęście. W zasadzie powiedział że jedynie mogę na własną rękę sprowadzić sobie zawór. Ale trzeba liczyć się z tym że może nie pasować, nie działać tak jak powinien. Jeśli oni sprowadzą to marża sprzedawcy + koszty transportu + cło = ok 1400 pln!! I nie ma 100% pewności czy to będzie właściwy zawór, bo po VIN nie dopasują. Jeśli samemu to taniej, ale trudniej o kontakt i o wysyłkę do Polski, cło pewnie i tak trzeba samemu opłacić. Jeśli kupimy używaną skrzynię tylko dla tego zaworka, to można się jednak naciąć że tutaj też on nie będzie działać.
Dziś się zawór moczył w alkoholu izopropylowym w myjce ultradźwiękowej, podłączony pod przekaźnik, który załączał go co 1s na sekundę. Podłączyłem do niego strzykawkę i co jakiś czas płukałem w jedną i drugą stronę. Po jakiś 2 godzinach zaworek puścił i zaczął cykać i poprawnie pracować. Blokuje jak nie ma napięcia a jak podłączymy cewkę to puszcza.
Teraz taka trochę druciarnia, wywaliłem (wydłubałem) sitko które w nim jest (plastikowe), wstawiłem trochę gęstsze metalowe. Osadzone na wcisk, przepływający olej spowoduje że nie wypadnie a jeśli by wypadło to nie narobi żadnych szkód. Sitko jest gęstsze pewnie spowoduje to nieznacznie mocniejsze spięcie nominalne napędu. Jutro składamy całość, ale dopiero we środę sprawdzę bo reszta oleju do skrzynie przyjdzie.
Magnes w skrzyni jest w zasadzie cały oblepiony opiłkami. Zastanawiam się czy nie dołożyć jakiegoś neodymowego. Bo coś mam w domu
Dzwoniłem dziś do firmy u mnie w mieście. Facet rozeznany w temacie na szczęście. W zasadzie powiedział że jedynie mogę na własną rękę sprowadzić sobie zawór. Ale trzeba liczyć się z tym że może nie pasować, nie działać tak jak powinien. Jeśli oni sprowadzą to marża sprzedawcy + koszty transportu + cło = ok 1400 pln!! I nie ma 100% pewności czy to będzie właściwy zawór, bo po VIN nie dopasują. Jeśli samemu to taniej, ale trudniej o kontakt i o wysyłkę do Polski, cło pewnie i tak trzeba samemu opłacić. Jeśli kupimy używaną skrzynię tylko dla tego zaworka, to można się jednak naciąć że tutaj też on nie będzie działać.
Dziś się zawór moczył w alkoholu izopropylowym w myjce ultradźwiękowej, podłączony pod przekaźnik, który załączał go co 1s na sekundę. Podłączyłem do niego strzykawkę i co jakiś czas płukałem w jedną i drugą stronę. Po jakiś 2 godzinach zaworek puścił i zaczął cykać i poprawnie pracować. Blokuje jak nie ma napięcia a jak podłączymy cewkę to puszcza.
Teraz taka trochę druciarnia, wywaliłem (wydłubałem) sitko które w nim jest (plastikowe), wstawiłem trochę gęstsze metalowe. Osadzone na wcisk, przepływający olej spowoduje że nie wypadnie a jeśli by wypadło to nie narobi żadnych szkód. Sitko jest gęstsze pewnie spowoduje to nieznacznie mocniejsze spięcie nominalne napędu. Jutro składamy całość, ale dopiero we środę sprawdzę bo reszta oleju do skrzynie przyjdzie.
Magnes w skrzyni jest w zasadzie cały oblepiony opiłkami. Zastanawiam się czy nie dołożyć jakiegoś neodymowego. Bo coś mam w domu
Brak tylnego napędu
Daj mi na PW numer VIN, w necie nie sprawdzę ale może w przyszłym tygodniu będąc w dojczlandzie sprawdzę u "oswojonego" dealera. Wiem że mają jakąś bazę EU, ale wiem też że ze starszymi rocznikami (przed 2003) są jakieś problemy w znajdowaniu części po VIN (po numerze katalogowym idzie, po VIN znajdzie albo nie).
Sąsiada Outback (wersja NA/US) ma teoretycznie taki sam zespół napędowy jak Forek z 1998, ale w wersji US. Czyli nawet jak w tym OBK sprawdzę, to dalej nie ma pewności.
Jest dobrze. Cewka cała, szczelność można olać (tak, wiem, "puszczający" nie będzie działał w pełnym zakresie).
Niefajnie, bo opiłki metalowe mogą zabić pompę. A pompy nie wymienisz, bo taniej wyjdzie kupić nowy samochód (pełny remont skrzyni na nowych częściach wychodzi drożej niż wartość rynkowa tego modelu/rocznika). Załóż ten magnes, nie zaszkodzi a może wyłapie większość opiłków.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
No i pierwsze próby. Jak samochód był zimny to fajnie to działało. Koła przednie nie ślizgały przy ruszaniu nawet na pedale gazu w podłodze. Ale jak się rozgrzał to już niestety ale znów koła przednie ślizgały na mokrym. Albo znów jest zaworek zablokowany albo po prostu na zimnym oleju jest większe ciśnienie i lepiej spina napęd. Muszę pomyśleć nad przełącznikiem spinającym napęd na stałe, oczywiście w celach diagnostycznych.
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Czyi zostaje mi sprawdzenie jednak ciśnienia jakie jest podawane na tłok. Jeśli będzie za małe to dalej zaworek może przepuszczać albo uszczelnienie na tłoku. Szczerze to nie rozbierałem na tyle sprzęgła, tłok pracował 6 bar ciśnienie powietrza nie pokazywało nieszczelności więc go nawet nie dotykałem. Skok miał większy niż luz między tarczkami i przekładkami.
Czy w tej sytuacji może pomoże jakiś dodatek do tego oleju. W zasadzie zrobione ok 12km na tym płynie hydraulicznym w skrzyni. Pojeżdżę trochę zobacze jak to się będzie zachowywało.
Czy w tej sytuacji może pomoże jakiś dodatek do tego oleju. W zasadzie zrobione ok 12km na tym płynie hydraulicznym w skrzyni. Pojeżdżę trochę zobacze jak to się będzie zachowywało.
Brak tylnego napędu
Dokładnie tak, na razie to jest najlepsze co można zrobić. Nie dolewać żadnych dodatków bo na razie w skrzyni jest jeszcze sporo różnych osadów - a uszczelnienia nie zużywają się bardziej niż dotychczas (raczej mniej, bo nowy ATF i część/większość śmieci usunięta).
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Dzięki za symbol właściwego zaworu. W zasadzie jest tego trochę w internetach, da się pewnie kupić taniej niż w ASO. Ale z ciekawości sobie przedzwonię w tygodniu. Narazie jeżdżę. Tak jak piszesz, wypłuka się na spokojnie. Dużo jeżdżę w mieście więc skrzynia często biegi zmienia. Wymienię znów ATF po jakimś czasie, zobaczę co zebrały magnesy w misce. Jeśli po kolejnej wymianie się nie poprawi, wymienię zawór i uszczelnienie tłoka sprzęgła. Może gdzieś znajdę numer katalogowy w serwisówce. Dziękuję Ci bardzo za pomoc.
Brak tylnego napędu
Witam. Podlączę sie do tematu, jaki olej ATF lałeś do skrzyni i ile go weszło? Czy jest tam jakiś filtr, który trzeba wymienić, bo przeglądając serwisowkę nic o tym nie pisali, a coś kojarzę, że gdzieś na forum coś czytałem o filtrze ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2018, o 10:48 przez BadBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Takowy. Chciałem motula, ale nie było w hurtowni.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Brak tylnego napędu
Acha, okej a ile Ci to weszło do skrzyni i czy jest tam jakiś filtr który trzeba wymienić?
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Jest filtr, trzeba miskę zdjac. Mi weszło ok 8 litrów. Bo jeszcze zlalem z chlodniczki.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Brak tylnego napędu
A pamiętasz jaki tam jest symbol tego filtra i miskę montuje się na silikon czy uszczelkę?
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Taki był u mnie.
https://goo.gl/images/uxTsks
A miska ma uszczelkę. Ale nałożyłem na nią cieniutko silikonu jak skręcałem.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
https://goo.gl/images/uxTsks
A miska ma uszczelkę. Ale nałożyłem na nią cieniutko silikonu jak skręcałem.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Brak tylnego napędu
Fabrycznie miski olejowe skrzyni były montowane na uszczelkę (skrzynie 4EAT/5EAT), ale w tej chwili uszczelki nie da się normalnie kupić (w EU). Można sprowadzić z US/Kanady, gdzie nadal są normalnie dostępne w sieci dealerskiej Subaru, ale nie ma takiej potrzeby. Silikon działa, tylko musi to być silikon odporny na ATF (ma być wyraźnie napisane w opisie produktu). I nie dajemy całej tubki na jedną skrzynię! Trzeba się tylko upewnić że krawędź styku (miska od strony skrzyni) jest płaska, a obie powierzchnie zostały dokładnie oczyszczone i odtłuszczone przed nałożeniem silikonu. W żadnym wypadku nie dajemy silikonu i uszczelki jednocześnie - to nie działa!
Może, bo było tego klika wersji. Trzeba sprawdzić po numerze VIN albo modelu skrzyni.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Brak tylnego napędu
Składałem to nie na zwykłym silikonie, tylko typowym uszczelkowym. Przeglądałem filmy na YT w zasadzie Amerykanie składają miski na silikonie na każdym z filmów.
Jak szukałem filtra to zawsze pojawiał się filtr zewnętrzny, którego u mnie nie ma. Filtr zewnętrzny był w skrzyni chyba phase 2. Wygląda jak typowy filtr oleju silnika. Jest montowany z boku skrzyni po stronie kierowcy. Być może będzie go widać od strony silnika,
Jak szukałem filtra to zawsze pojawiał się filtr zewnętrzny, którego u mnie nie ma. Filtr zewnętrzny był w skrzyni chyba phase 2. Wygląda jak typowy filtr oleju silnika. Jest montowany z boku skrzyni po stronie kierowcy. Być może będzie go widać od strony silnika,
Brak tylnego napędu
Okey, wjade jutro na kanał i sprawdzę co u mnie jest, czy jest z boku skrzyni, jeśli będzie wtedy zewnętrzny, ale dla pewności napisałem maila na Subarynie, podając nr VIN to mi sprawdzą i będę pewien na 100% co zamówić. Dzięki wielkie chlopaki za pomoc.
Ewemarkam po Twoich doświadczeniach z automatem, pojechałem do lasu sprawdzić czy u mnie działa tylny napęd i na zakręconych kołach jak mu dałem lekko w rurę to napęd działa na wszystkich kołach, wiadomo automat to muł przy ruszaniu, więc przy jeździe na wprost ciężko stwierdzić ale nawet przy ruszaniu nie buksuje przód, więc ciągnie na 4.
Ewemarkam po Twoich doświadczeniach z automatem, pojechałem do lasu sprawdzić czy u mnie działa tylny napęd i na zakręconych kołach jak mu dałem lekko w rurę to napęd działa na wszystkich kołach, wiadomo automat to muł przy ruszaniu, więc przy jeździe na wprost ciężko stwierdzić ale nawet przy ruszaniu nie buksuje przód, więc ciągnie na 4.
Brak tylnego napędu
Jeszcze jedno, nie wiem czemu ale u mnie Power raz działa a raz nie. Czasami jak włączam zapłon to świeci się kontrolka Power i wtedy działa a innym razem się nie świeci i nie wciskanie guzika Power nic nie daję? Miał ktoś z Was coś podobnego?
Brak tylnego napędu
Acha i gdzie się znajduje ta chlodniczka oleju z której też trzeba by spuścić olej?