Strona 1 z 1

Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 14 mar 2010, o 09:14
autor: adamx1
Zamierzam kupić Subaru Forester od 1998 do 2000. Interesuje mnie jedna rzecz, a mianowicie w jaki sposób działa tylny napęd. Chodzi mi o to czy napęd jest przeniesiony przez sprzęgło wiskotyczne czy jest to może napęd na stałe ( bez wiskozy, wszystko na tryby). Druga sprawa to dźwignia obok hamulca ręcznego. Do czego ona służy - na zdjęciach z allegro jest w większości modeli. Trzecia sprawa to blokada tylnego dyferencjału- jak to działa, na blokadzie wiskotycznej? i czy to przypadkiem nie do tego jest ta dźwignia obok hamulca ręcznego?

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 14 mar 2010, o 09:34
autor: jarmaj

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 14 mar 2010, o 09:48
autor: WRC fan
adamx1 pisze: i czy to przypadkiem nie do tego jest ta dźwignia obok hamulca ręcznego?
Dźwignia koło hamulca ręcznego to reduktor.

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 14 mar 2010, o 09:48
autor: adamx1
Tak, wiem byłem na tej stronie i się dowiedziałem tylko o wiskotycznej blokadzie. Ale jak to działa?? Czy to się nie psuje co miesiąc? I dzięki za odpowiedź ;p

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 14 mar 2010, o 09:54
autor: jarmaj
Wiskoza to trące o siebie płytki, zanurzone w specjalnym oleju. Jak występuje różnica obrotów pomiędzy kołami osi, lub osiami (w zależności czy o dyfrze na osi, czy centralnym mówimy), to zwiększają one opór i pozwalają nierównomiernie przenosić moment na koła/osie.

To coś nie psuje się bardzo często, ale może się zdarzyć że tak. Ale ogólnie to nie jest jakiś bardzo awaryjny podzespół.

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

: 10 wrz 2010, o 17:19
autor: barton
A jak sprawdzić w warunkach polowych, czy działa ten podzespół.. Pewnie już było milion razy, niestety znaleźć nie mogę