Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
dawid51dd
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 18 mar 2010, o 16:30

Witam! Chyba nie jestem zbyt przesadny w słowach ale to co się dzieje jeżeli chodzi o stan naszych ''tworów drogopodobnych '' w tym
roku , to dramat !!!! . Codziennie jadę tą samą ''drogą codziennie widze jak ''pseudodrogowcy lokalny odcinek naprawiają !!!! UWAGA mamy
rok 2010 a robią to za pomocą szczotki i to ważne ''asfaltu '' lanego z wiadra :) . Ale to taki rozmyślania , cytując jednego z członków tzw
elity politycznej to ''dziki kraj'' naprawdę - zimą ''mówili '' że nie odśnieżają bo szkoda kasy i trzeba jej na naprawe - a teraz mówią że wydali na odśnieżanie i niema na drogi :) Do czego zmierzam na zime w GTku mam koła 15' na lato 16 których chyba w tym roku nie użyje bo szkoda - ogólnie auta . Pytanie - nie zaglądałem jeszcze dokładniej (ogólnie wszystko gra) ale napewno coś po zimie wyjdzie ''gumowego'' do roboty .Jakie są za i przeciw jeżeli chodzi Polibusze w zawieszeniu ( normalnie użytkowane auto GT kombi 96r) nie chce żadnych sportowych tylko bardziej
zbliżone do oryginału .Widzę że jest tego sporo na portalach aukcyjnych (PL,UE i US) . I jeszcze jedno male pytanko czy są jakieś różnice w elementach zawieszenia (chodzi mi o takie elementy eksploatacyjne jak gumowe , końcówki łaczniki itd)między GTkiem 93-96 a 97-00 ?

Pozdrawiam i mniej dziur Wam życzę tyle że to nic nie da więc szczęscia i refleksu na tych pseudo drogach .



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 18 mar 2010, o 16:56

dawid51dd pisze: I jeszcze jedno male pytanko czy są jakieś różnice w elementach zawieszenia (chodzi mi o takie elementy eksploatacyjne jak gumowe , końcówki łaczniki itd)między GTkiem 93-96 a 97-00 ?
Nie ma

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 18 mar 2010, o 23:18

dawid51dd pisze: Polibusze
Czy masz na myśli elementy poliuretanowe?

dawid51dd
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 mar 2010, o 18:52

no tak np tego typu (niekoniecznie akurat ten dostawca ) ale podobne zestawy :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUBARU-W ... 1457wt_871

lub

http://www.allegro.pl/item929385638_sub ... _nowa.html
http://www.allegro.pl/item938089768_sub ... n_hit.html

Bawiłem (i czasami się jeszcze bawie ) w off-road o inna bajka inny zawias inna twardość polibuszy ale
tam pomogło , poprostu chciałbym wiedzieć jak to działa w osobówce , czy tak jak orginał czy mocno/mocniej
trzęsie itd pewnie pare osób już prubowało niekoniecznie z zamysłem do sportu .

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 mar 2010, o 19:26

dawid51dd pisze:GTku mam koła 15' na lato 16 których chyba w tym roku nie użyje
Zamierzasz jeździć latem GT-kiem na 15-stkach??? :o


Toż to balony do wozu drabiniastego, a nie do rasowego wozu.


PS
A słowo "polibusze" słyszę pierwszy raz w życiu.

dawid51dd
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 mar 2010, o 21:21

qrcze aż mi głupio z tymi ''polibuszami'' ale w OFF-ROADzie to norma , zresztą chyba w każdym typie motorsportu
się tak zowie :) A co do 15" ''no co Pan zrobisz nic Pan nie zrobisz '' jaki kraj takie drogi :) to są bardzo ładne fabryczne
alu 15 na których autko wyjechało z fabryki - z drugiej strony te 16' tez są fabryczne i fajniej się śmiga i zacniej
wóz wygląda :) .Przy 15 więcej opony troche bezpieczniej - jeszcze na jesieni (16) złapałem gume (oczywiście 2 żeby było łatwiej
szybciej po 22 sprawe załatwić :) jakoś się udało , kolejny dzień u kolegi gumiarza i pada cudny text '' Ty! a felg to nie chcesz sobie
troche naprostować " - czad ! :) Dziury są wszedzie ja wiem i napewno jak pseudo drogowcy ogarną kawałek drogi wyglądający
naprawde jak ser (to codzienne 5km które przejechac 50km/h to za szybko ) to wóz dostanie 16 :)
:lol:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 mar 2010, o 22:09

dawid51dd pisze:qrcze aż mi głupio z tymi ''polibuszami'' ale w OFF-ROADzie to norma
Aż przez ciekawość wrzuciłem w googla i faktycznie same strony offroadowe wyskoczyły. Jakiś ciekawy regionalizm, nigdzie więcej nie stosowany i nie znany. ;-)

Co do rozmiaru, to bez przesady. Jak wpadnie się w porządną dziurę to wszystko padnie. Na profilach w rodzaju 45 jeździ się też zupełnie normalnie. Z kolei profile powyżej 50 zachowuję się jak balony na zakrętach i moim zdaniem kompletnie nie nadają się na lato do takiego auta jak GT.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 mar 2010, o 22:20

dawid51dd pisze: zresztą chyba w każdym typie motorsportu
się tak zowie :)

W poważnym motorsporcie raczej w ogóle nie ma poliuretanów. A-grupy i tym podobne mają uniballe, N-ki nie mogę mieć poliuretanów ze względów regulaminowych (seryjny samochód ich nie ma).

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 mar 2010, o 00:59

W swoim zaznaczam kombi GL'u, założyłem żółte StrongFlexy i jestem bardzo zadowolony.
http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... =1&lang=pl
Samochód używany jest na co dzień i wzrost "twardości" zawiasu jest taki jak oczekiwałem ale wymieniłem jedynie tuleje na przednich wahaczach. Nie wiem jak będzie z trwałością tych elementów, bo jak na razie zrobiłem na nich ok 1kkm. Planuję do tego dołożyć AGX'y i dopasować pod swoje oczekiwania.
Jeżeli poszukujesz to rozważ jeszcze Powerflexa
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... T-WRX.html
O szczegóły w tym temacie pytaj Azraela

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 mar 2010, o 05:55

Powerflex to taki benchmark w tej dziedzinie, na pewno nie najtańszy, ale wiadomo że w Subaru działa.

tzd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 mar 2010, o 09:51

jarmaj pisze: słowo "polibusze" słyszę pierwszy raz w życiu
:) też słyszę pierwszy raz w życiu, ale dość szybko się domyśliłem ;) z angielska poly(urethan) bush(ings)
Azrael pisze: Powerflex to taki benchmark w tej dziedzinie
Jak się ma do tego jakość poliuretanowych elementów w produktach whiteline'a?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 mar 2010, o 09:55

tzd pisze: Jak się ma do tego jakość poliuretanowych elementów w produktach whiteline'a?

Sadzę że są zbliżone, jak nie ciut lepsze. czasami sporadycznie zdarzały się wadliwe (w sensie od razu wadliwe z pudełka,nie wcześnie psujące się i wymieniane bez problemu na nowe), ale Whiteline w ciągu ostatniego roku dużo zrobił żeby poprawić jakość swoich produktów w ogóle.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 mar 2010, o 22:01

Przy czym ja chciałem zauważyć, że decydując się na poli do auta cywilnego trzeba się liczyć z koniecznością przesmarowania tego co jakiś czas, bo inaczej cholerstwo zaczyna irytująco skrzypieć. No i o ile sam silentblock jest sporo trwalszy, to współpracujące z nimi powierzchnie dostają w tyłek.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 24 mar 2010, o 04:02

Azrael pisze: N-ki nie mogę mieć poliuretanów ze względów regulaminowych (seryjny samochód ich nie ma).
mogli by sobie darować w tym FIA. Współczesna Nka i tak nie ma nic wspólnego z seryjnym samochodem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 24 mar 2010, o 07:07

remek, ale ma za to naklejki, np. naklejkę na korektorze hamowania która go czyni droższą x razy :) Bez naklejki jest też łatwiej dostępny. Numer części nawet ten sam tylko kanał sprzedaży inny :)

Działania takie jak tolerowanie monopolów np. na hamulce N-kowe to ewidentne działania na zwiększenie kosztów.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 24 mar 2010, o 09:35

I pomyśleć, że kiedyś Gp1 była praktycznie seryjna. Ale jeśli auto było homologowane w Gp1, to można było je dozbroić zgodnie z regulaminem Gp2, w którym było opisane jakie wymogi dany element ma spełniać, ale nie było ani słowa o tym, że ma być homologowany...

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 24 mar 2010, o 09:50

Polecam najnowsze rozszerzenia homologacji do evo, np. nawiewy na hamulce czyli homologowana kibel rura za kilka k PLN.

Mr.R
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 paź 2010, o 21:42

Witam kolegów chchiałem troche odnowić temat tulejek.
Zacznę od początku :)
Drogą przemyślanego uwarunkowanego nadchodzacą zima kupna nabyłem imprezke kombiaczka 2,0 turbo z 94 roku.
Autko jest po dużym remoncie silnika i ogolnie w naprawdę fajnym stanie, do zrobienia mam tylko rfeperaturki przednich zacisków i własnie tulejki przód.
No i teraz moje pytanie, byłem w IC i maja tylko jakieś koreańce którym średnio ufam, czy wiecie gdzie można kupić jakieś tulejki dobre jakościowo a jednocześnie żebym nie zbankrutował, czy może właśnie kupić pouliretany i miec na chwile spokój. No i teraz drugie pytanie czy pouliretany nadają się do codziennej miejskiej jazdy + wyjazdy na narty no i czasami jakies zabawy placowe czy jednak beda nie wiem twarde/ beda sie tłukły ? Jak pouliretany to gdzie najlepiej kupić, bo juz rózne opinie słyszałem o różnych producentach i nie wiem gdzie najlepiej kupić.
Z góry dzieki za wszytkie odpowiedzi i podpowiedzi.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 paź 2010, o 22:01

ja kupiłem tu http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... t&Itemid=1

luknij w zdjęcia z oznaczeniem gum a potem w model 93-00 i znajdź dane gumy.
osobiście polecam, wszystko cacy było spasowane, nie piszczą nie skrzeczą i te czerwone są tylko ciut twardsze od serii, jest mega fajnie.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 19 paź 2010, o 23:15

Virus12, a co konkretnie wymieniłeś :?:

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 paź 2010, o 00:27

W swoim GL'u wymieniłem przednie i tylne tuleje wahacza przedniego, na żółte strong-flexy (sport). Usztywniło się ładnie ale jednocześnie nie zauważyłem żeby tapicerka mi sie sama rozkręcała. Dodatkowo mam założone AGX'y, które są sztywniejsze od serii nawet w dolnym zakresie i wszystko bardzo dobrze sie uzupełnia. Co do pisków to przez ok 2kkm była cisza, a teraz delikatnie skrzypią przy powolnych manewrach typu zjazd z krawężnika czy pokonanie lezącego policjanta.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 paź 2010, o 01:42

Piter 35 pisze:Virus12, a co konkretnie wymieniłeś :?:
Założyłem wszystkie gumy na przód i na tył z wyjątkiem łączników stabilizatorów, bo te kupiłem whiteline takie aluminiowe. akurat tego w strong flex nie było.
Acha i nie mają też gum do "mocowania" dyfra.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

krzysiek555
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kęty/Kraków
Auto: XV, STi gc8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 paź 2010, o 06:18

l_ewy , rozumiem że kupowałeś to też w tym sklepie wymienionym powyżej? Łączniki przedniego stabilizatora masz seryjne?
Obrazek

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 paź 2010, o 08:18

krzysiek555 pisze: l_ewy , rozumiem że kupowałeś to też w tym sklepie wymienionym powyżej?
Tak
krzysiek555 pisze: Łączniki przedniego stabilizatora masz seryjne?
Tak

krzysiek555
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kęty/Kraków
Auto: XV, STi gc8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?

Post 20 paź 2010, o 08:58

A sam z tym robiłeś czy zleciłeś komuś wymianę? ztcw to trochę grzebaczki przy tym jest i czasem ciężko nabić poli w fabryczne otwory.
Obrazek

ODPOWIEDZ