Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Witam! Chyba nie jestem zbyt przesadny w słowach ale to co się dzieje jeżeli chodzi o stan naszych ''tworów drogopodobnych '' w tym
roku , to dramat !!!! . Codziennie jadę tą samą ''drogą codziennie widze jak ''pseudodrogowcy lokalny odcinek naprawiają !!!! UWAGA mamy
rok 2010 a robią to za pomocą szczotki i to ważne ''asfaltu '' lanego z wiadra :) . Ale to taki rozmyślania , cytując jednego z członków tzw
elity politycznej to ''dziki kraj'' naprawdę - zimą ''mówili '' że nie odśnieżają bo szkoda kasy i trzeba jej na naprawe - a teraz mówią że wydali na odśnieżanie i niema na drogi :) Do czego zmierzam na zime w GTku mam koła 15' na lato 16 których chyba w tym roku nie użyje bo szkoda - ogólnie auta . Pytanie - nie zaglądałem jeszcze dokładniej (ogólnie wszystko gra) ale napewno coś po zimie wyjdzie ''gumowego'' do roboty .Jakie są za i przeciw jeżeli chodzi Polibusze w zawieszeniu ( normalnie użytkowane auto GT kombi 96r) nie chce żadnych sportowych tylko bardziej
zbliżone do oryginału .Widzę że jest tego sporo na portalach aukcyjnych (PL,UE i US) . I jeszcze jedno male pytanko czy są jakieś różnice w elementach zawieszenia (chodzi mi o takie elementy eksploatacyjne jak gumowe , końcówki łaczniki itd)między GTkiem 93-96 a 97-00 ?
Pozdrawiam i mniej dziur Wam życzę tyle że to nic nie da więc szczęscia i refleksu na tych pseudo drogach .
roku , to dramat !!!! . Codziennie jadę tą samą ''drogą codziennie widze jak ''pseudodrogowcy lokalny odcinek naprawiają !!!! UWAGA mamy
rok 2010 a robią to za pomocą szczotki i to ważne ''asfaltu '' lanego z wiadra :) . Ale to taki rozmyślania , cytując jednego z członków tzw
elity politycznej to ''dziki kraj'' naprawdę - zimą ''mówili '' że nie odśnieżają bo szkoda kasy i trzeba jej na naprawe - a teraz mówią że wydali na odśnieżanie i niema na drogi :) Do czego zmierzam na zime w GTku mam koła 15' na lato 16 których chyba w tym roku nie użyje bo szkoda - ogólnie auta . Pytanie - nie zaglądałem jeszcze dokładniej (ogólnie wszystko gra) ale napewno coś po zimie wyjdzie ''gumowego'' do roboty .Jakie są za i przeciw jeżeli chodzi Polibusze w zawieszeniu ( normalnie użytkowane auto GT kombi 96r) nie chce żadnych sportowych tylko bardziej
zbliżone do oryginału .Widzę że jest tego sporo na portalach aukcyjnych (PL,UE i US) . I jeszcze jedno male pytanko czy są jakieś różnice w elementach zawieszenia (chodzi mi o takie elementy eksploatacyjne jak gumowe , końcówki łaczniki itd)między GTkiem 93-96 a 97-00 ?
Pozdrawiam i mniej dziur Wam życzę tyle że to nic nie da więc szczęscia i refleksu na tych pseudo drogach .
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Nie madawid51dd pisze: I jeszcze jedno male pytanko czy są jakieś różnice w elementach zawieszenia (chodzi mi o takie elementy eksploatacyjne jak gumowe , końcówki łaczniki itd)między GTkiem 93-96 a 97-00 ?
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Czy masz na myśli elementy poliuretanowe?dawid51dd pisze: Polibusze
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
no tak np tego typu (niekoniecznie akurat ten dostawca ) ale podobne zestawy :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUBARU-W ... 1457wt_871
lub
http://www.allegro.pl/item929385638_sub ... _nowa.html
http://www.allegro.pl/item938089768_sub ... n_hit.html
Bawiłem (i czasami się jeszcze bawie ) w off-road o inna bajka inny zawias inna twardość polibuszy ale
tam pomogło , poprostu chciałbym wiedzieć jak to działa w osobówce , czy tak jak orginał czy mocno/mocniej
trzęsie itd pewnie pare osób już prubowało niekoniecznie z zamysłem do sportu .
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUBARU-W ... 1457wt_871
lub
http://www.allegro.pl/item929385638_sub ... _nowa.html
http://www.allegro.pl/item938089768_sub ... n_hit.html
Bawiłem (i czasami się jeszcze bawie ) w off-road o inna bajka inny zawias inna twardość polibuszy ale
tam pomogło , poprostu chciałbym wiedzieć jak to działa w osobówce , czy tak jak orginał czy mocno/mocniej
trzęsie itd pewnie pare osób już prubowało niekoniecznie z zamysłem do sportu .
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Zamierzasz jeździć latem GT-kiem na 15-stkach???dawid51dd pisze:GTku mam koła 15' na lato 16 których chyba w tym roku nie użyje

Toż to balony do wozu drabiniastego, a nie do rasowego wozu.
PS
A słowo "polibusze" słyszę pierwszy raz w życiu.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
qrcze aż mi głupio z tymi ''polibuszami'' ale w OFF-ROADzie to norma , zresztą chyba w każdym typie motorsportu
się tak zowie :) A co do 15" ''no co Pan zrobisz nic Pan nie zrobisz '' jaki kraj takie drogi :) to są bardzo ładne fabryczne
alu 15 na których autko wyjechało z fabryki - z drugiej strony te 16' tez są fabryczne i fajniej się śmiga i zacniej
wóz wygląda :) .Przy 15 więcej opony troche bezpieczniej - jeszcze na jesieni (16) złapałem gume (oczywiście 2 żeby było łatwiej
szybciej po 22 sprawe załatwić :) jakoś się udało , kolejny dzień u kolegi gumiarza i pada cudny text '' Ty! a felg to nie chcesz sobie
troche naprostować " - czad ! :) Dziury są wszedzie ja wiem i napewno jak pseudo drogowcy ogarną kawałek drogi wyglądający
naprawde jak ser (to codzienne 5km które przejechac 50km/h to za szybko ) to wóz dostanie 16 :)

się tak zowie :) A co do 15" ''no co Pan zrobisz nic Pan nie zrobisz '' jaki kraj takie drogi :) to są bardzo ładne fabryczne
alu 15 na których autko wyjechało z fabryki - z drugiej strony te 16' tez są fabryczne i fajniej się śmiga i zacniej
wóz wygląda :) .Przy 15 więcej opony troche bezpieczniej - jeszcze na jesieni (16) złapałem gume (oczywiście 2 żeby było łatwiej
szybciej po 22 sprawe załatwić :) jakoś się udało , kolejny dzień u kolegi gumiarza i pada cudny text '' Ty! a felg to nie chcesz sobie
troche naprostować " - czad ! :) Dziury są wszedzie ja wiem i napewno jak pseudo drogowcy ogarną kawałek drogi wyglądający
naprawde jak ser (to codzienne 5km które przejechac 50km/h to za szybko ) to wóz dostanie 16 :)

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Aż przez ciekawość wrzuciłem w googla i faktycznie same strony offroadowe wyskoczyły. Jakiś ciekawy regionalizm, nigdzie więcej nie stosowany i nie znany.dawid51dd pisze:qrcze aż mi głupio z tymi ''polibuszami'' ale w OFF-ROADzie to norma

Co do rozmiaru, to bez przesady. Jak wpadnie się w porządną dziurę to wszystko padnie. Na profilach w rodzaju 45 jeździ się też zupełnie normalnie. Z kolei profile powyżej 50 zachowuję się jak balony na zakrętach i moim zdaniem kompletnie nie nadają się na lato do takiego auta jak GT.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
dawid51dd pisze: zresztą chyba w każdym typie motorsportu
się tak zowie :)
W poważnym motorsporcie raczej w ogóle nie ma poliuretanów. A-grupy i tym podobne mają uniballe, N-ki nie mogę mieć poliuretanów ze względów regulaminowych (seryjny samochód ich nie ma).
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
W swoim zaznaczam kombi GL'u, założyłem żółte StrongFlexy i jestem bardzo zadowolony.
http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... =1&lang=pl
Samochód używany jest na co dzień i wzrost "twardości" zawiasu jest taki jak oczekiwałem ale wymieniłem jedynie tuleje na przednich wahaczach. Nie wiem jak będzie z trwałością tych elementów, bo jak na razie zrobiłem na nich ok 1kkm. Planuję do tego dołożyć AGX'y i dopasować pod swoje oczekiwania.
Jeżeli poszukujesz to rozważ jeszcze Powerflexa
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... T-WRX.html
O szczegóły w tym temacie pytaj Azraela
http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... =1&lang=pl
Samochód używany jest na co dzień i wzrost "twardości" zawiasu jest taki jak oczekiwałem ale wymieniłem jedynie tuleje na przednich wahaczach. Nie wiem jak będzie z trwałością tych elementów, bo jak na razie zrobiłem na nich ok 1kkm. Planuję do tego dołożyć AGX'y i dopasować pod swoje oczekiwania.
Jeżeli poszukujesz to rozważ jeszcze Powerflexa
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... T-WRX.html
O szczegóły w tym temacie pytaj Azraela
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Powerflex to taki benchmark w tej dziedzinie, na pewno nie najtańszy, ale wiadomo że w Subaru działa.
- tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
:) też słyszę pierwszy raz w życiu, ale dość szybko się domyśliłem ;) z angielska poly(urethan) bush(ings)jarmaj pisze: słowo "polibusze" słyszę pierwszy raz w życiu
Jak się ma do tego jakość poliuretanowych elementów w produktach whiteline'a?Azrael pisze: Powerflex to taki benchmark w tej dziedzinie
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
tzd pisze: Jak się ma do tego jakość poliuretanowych elementów w produktach whiteline'a?
Sadzę że są zbliżone, jak nie ciut lepsze. czasami sporadycznie zdarzały się wadliwe (w sensie od razu wadliwe z pudełka,nie wcześnie psujące się i wymieniane bez problemu na nowe), ale Whiteline w ciągu ostatniego roku dużo zrobił żeby poprawić jakość swoich produktów w ogóle.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Przy czym ja chciałem zauważyć, że decydując się na poli do auta cywilnego trzeba się liczyć z koniecznością przesmarowania tego co jakiś czas, bo inaczej cholerstwo zaczyna irytująco skrzypieć. No i o ile sam silentblock jest sporo trwalszy, to współpracujące z nimi powierzchnie dostają w tyłek.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
mogli by sobie darować w tym FIA. Współczesna Nka i tak nie ma nic wspólnego z seryjnym samochodem.Azrael pisze: N-ki nie mogę mieć poliuretanów ze względów regulaminowych (seryjny samochód ich nie ma).
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
remek, ale ma za to naklejki, np. naklejkę na korektorze hamowania która go czyni droższą x razy :) Bez naklejki jest też łatwiej dostępny. Numer części nawet ten sam tylko kanał sprzedaży inny :)
Działania takie jak tolerowanie monopolów np. na hamulce N-kowe to ewidentne działania na zwiększenie kosztów.
Działania takie jak tolerowanie monopolów np. na hamulce N-kowe to ewidentne działania na zwiększenie kosztów.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
I pomyśleć, że kiedyś Gp1 była praktycznie seryjna. Ale jeśli auto było homologowane w Gp1, to można było je dozbroić zgodnie z regulaminem Gp2, w którym było opisane jakie wymogi dany element ma spełniać, ale nie było ani słowa o tym, że ma być homologowany...
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Polecam najnowsze rozszerzenia homologacji do evo, np. nawiewy na hamulce czyli homologowana kibel rura za kilka k PLN.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Witam kolegów chchiałem troche odnowić temat tulejek.
Zacznę od początku :)
Drogą przemyślanego uwarunkowanego nadchodzacą zima kupna nabyłem imprezke kombiaczka 2,0 turbo z 94 roku.
Autko jest po dużym remoncie silnika i ogolnie w naprawdę fajnym stanie, do zrobienia mam tylko rfeperaturki przednich zacisków i własnie tulejki przód.
No i teraz moje pytanie, byłem w IC i maja tylko jakieś koreańce którym średnio ufam, czy wiecie gdzie można kupić jakieś tulejki dobre jakościowo a jednocześnie żebym nie zbankrutował, czy może właśnie kupić pouliretany i miec na chwile spokój. No i teraz drugie pytanie czy pouliretany nadają się do codziennej miejskiej jazdy + wyjazdy na narty no i czasami jakies zabawy placowe czy jednak beda nie wiem twarde/ beda sie tłukły ? Jak pouliretany to gdzie najlepiej kupić, bo juz rózne opinie słyszałem o różnych producentach i nie wiem gdzie najlepiej kupić.
Z góry dzieki za wszytkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Zacznę od początku :)
Drogą przemyślanego uwarunkowanego nadchodzacą zima kupna nabyłem imprezke kombiaczka 2,0 turbo z 94 roku.
Autko jest po dużym remoncie silnika i ogolnie w naprawdę fajnym stanie, do zrobienia mam tylko rfeperaturki przednich zacisków i własnie tulejki przód.
No i teraz moje pytanie, byłem w IC i maja tylko jakieś koreańce którym średnio ufam, czy wiecie gdzie można kupić jakieś tulejki dobre jakościowo a jednocześnie żebym nie zbankrutował, czy może właśnie kupić pouliretany i miec na chwile spokój. No i teraz drugie pytanie czy pouliretany nadają się do codziennej miejskiej jazdy + wyjazdy na narty no i czasami jakies zabawy placowe czy jednak beda nie wiem twarde/ beda sie tłukły ? Jak pouliretany to gdzie najlepiej kupić, bo juz rózne opinie słyszałem o różnych producentach i nie wiem gdzie najlepiej kupić.
Z góry dzieki za wszytkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
ja kupiłem tu http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... t&Itemid=1
luknij w zdjęcia z oznaczeniem gum a potem w model 93-00 i znajdź dane gumy.
osobiście polecam, wszystko cacy było spasowane, nie piszczą nie skrzeczą i te czerwone są tylko ciut twardsze od serii, jest mega fajnie.
luknij w zdjęcia z oznaczeniem gum a potem w model 93-00 i znajdź dane gumy.
osobiście polecam, wszystko cacy było spasowane, nie piszczą nie skrzeczą i te czerwone są tylko ciut twardsze od serii, jest mega fajnie.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Virus12, a co konkretnie wymieniłeś 

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
W swoim GL'u wymieniłem przednie i tylne tuleje wahacza przedniego, na żółte strong-flexy (sport). Usztywniło się ładnie ale jednocześnie nie zauważyłem żeby tapicerka mi sie sama rozkręcała. Dodatkowo mam założone AGX'y, które są sztywniejsze od serii nawet w dolnym zakresie i wszystko bardzo dobrze sie uzupełnia. Co do pisków to przez ok 2kkm była cisza, a teraz delikatnie skrzypią przy powolnych manewrach typu zjazd z krawężnika czy pokonanie lezącego policjanta.
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Założyłem wszystkie gumy na przód i na tył z wyjątkiem łączników stabilizatorów, bo te kupiłem whiteline takie aluminiowe. akurat tego w strong flex nie było.Piter 35 pisze:Virus12, a co konkretnie wymieniłeś
Acha i nie mają też gum do "mocowania" dyfra.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
-
krzysiek555
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kęty/Kraków
- Auto: XV, STi gc8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
l_ewy , rozumiem że kupowałeś to też w tym sklepie wymienionym powyżej? Łączniki przedniego stabilizatora masz seryjne?

Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
Takkrzysiek555 pisze: l_ewy , rozumiem że kupowałeś to też w tym sklepie wymienionym powyżej?
Takkrzysiek555 pisze: Łączniki przedniego stabilizatora masz seryjne?
-
krzysiek555
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kęty/Kraków
- Auto: XV, STi gc8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawieszenie > Polibusze > za i przeciw ?
A sam z tym robiłeś czy zleciłeś komuś wymianę? ztcw to trochę grzebaczki przy tym jest i czasem ciężko nabić poli w fabryczne otwory.
