Strona 1 z 2
Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 00:28
autor: pawlaswrc
Jako, że ostatnio kilka razy spotkałem sie z wątpliwościami to czy ktoś może wreszcie wyjaśnić, jakie płyty pod silnik pasują do jakich modeli zamiennie (GT - WRX - 2,5 N/A - 2,0 N/A - 1,8 N/A) Oczywiscie mowa o płytach fabrycznych, bo na wymiar to wiadomo - Polak potrafi
Mnie w szczególnosci interesuje GC czyli CLASSIC ,czy płyta od 2.0T podejdzie do mojego 2.5 N/A ewentualnie czy podpasi od 1.8 N/A
Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 01:26
autor: Azrael
Nie ma czegoś takiego jak płyta fabryczna.
Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 01:41
autor: pawlaswrc
To co mają fabryczne GTki i np. RA?
Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 07:49
autor: Azrael
Plastikową osłonę jak wszystkie Subaru.
Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 10:07
autor: pawlaswrc
Łeeeeeh tam -słówek się czepiasz

No, to chodziło mi o osłonę

Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 12:47
autor: Azrael
Tym to w ogóle szkoda sobie zawracać głowę.
Re: Płyty pod silnik
: 31 mar 2010, o 17:11
autor: Dyzio_d
Azrael pisze:
Tym to w ogóle szkoda sobie zawracać głowę.
I już!

Re: Płyty pod silnik
: 1 kwie 2010, o 18:42
autor: jarmaj
Azrael pisze:Tym to w ogóle szkoda sobie zawracać głowę.
Tylko bez tej osłony w makabryczny syf robi się pod maską.
Zimą, jeżdżąc po takim pośniegowym szlamie zmieszanym z solą i piachem (czyli po tym, co często zalega drogi), cała komora silnika, jak nie ma tej osłony, wygląda jakby przed chwilą z bagna została wyciągnięta.

Re: Płyty pod silnik
: 1 kwie 2010, o 22:51
autor: tadaoando
witam!
...to niestety prawda panowie. trzeci juz raz tuz po pierwszych sniegach porwalem oslone silnika w lesie i pozostala czesc zimy juz bez...
...no syf pod maska poprostu nie wiem jak to wyczyscic. zaraz zabieram sie to krojenia szaablonu z aaluminium i krecenie pod silnik.
czym zpsiukac/umyc silnik by nic nie popsuc ???
tomasz p.
Re: Płyty pod silnik
: 11 kwie 2010, o 15:06
autor: roberto
Witam Kolegów,
mam Forka'01 i chciałbym sobie dorobić płytę pod silnik. Mam gościa, który by mi to zrobił, jednak potrzebuje jakiś rysunek z wymiarami takiej płyty.
Czy ktoś z Was ma coś takiego? Może od Imprezy jest taka sama lub podobna... ??
Re: Płyty pod silnik
: 11 kwie 2010, o 20:26
autor: tadaoando
witam!
...zapytaj na priva to ci odpowiem moze jakims rysunkiem poratuje, ale jedno zeby bylo jasne to szkic ktory powstal odrecznie postaram sie w wolnej chwli wklepac go do programu cad-owskiego. jednak juz widze iz bede musial zmodyfikowac ten projekt wytne wiec najpierw szablon z tektury przyloze pod spod i podocinam lub podoklejam pod siebie. wtedy narysuje projekt w cad-zie i oddam koledze na ploter plazmowy potem juz tylko przygiac i przykrecic... pochwale sie.
tomasz
Re: Płyty pod silnik
: 12 kwie 2010, o 10:23
autor: grzegorzp
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
tu jest podobny link o płytach , może ułatwi to wykonanie takiej płyty
Re: Płyty pod silnik
: 12 kwie 2010, o 22:53
autor: roberto
wielkie dzięki chłopaki za pomoc.
jak już uda mi się zrobić i zamontować tą płytę, to wrzucę jakieś fotki
pzdr
roberto
Re: Płyty pod silnik
: 16 kwie 2010, o 19:35
autor: grzegorzp
Też robiłem płytę do Forestera.Miała ona kształt prostokąta szer 600 długość ok 800 mm. Zdjęcie
http://img241.imageshack.us/img241/6108/dsc01523vk9.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC01525.JPG
Później zrobiłem większą o szer 750 i dł 960 mm .Osłaniała ona jeszcze skrzynię biegów.Oraz powstał dodatkowy element wywinięty na zderzak. Zdjęcia
http://img108.imageshack.us/img108/4217/dsc00053qv3.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00049.JPG
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00043.JPG
W końcu powstała jeszcze jedna wersja. Różnica polegała na tym, że została skrócona do ok 800 mm i mniej osłania skrzynię biegów. Zdjęcie
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSCN0394.JPG
Wszystkie te płyty jednakowo chroniły miskę olejową co jest tu najważniejsze. Drugorzędnym jest osłona przed brudzeniem komory silnika .Przy większej płycie trochę mniejsze zabrudzenie.
Re: Płyty pod silnik
: 16 kwie 2010, o 22:49
autor: inquiz
grzegorzp, podoba mi się ta wersja z wywinięciem na zderzak

sam robiłeś od początku do końca?
Re: Płyty pod silnik
: 17 kwie 2010, o 01:02
autor: gregski
sporo srub do odkrecenia przy wymianie oleju co trzy miesiace. ta z lomianek jest sporo szersza... przynajmniej w OBKu
ta jest estetycznie super

brawo!
Re: Płyty pod silnik
: 17 kwie 2010, o 09:37
autor: grzegorzp
Płytę robiłem sam od początku do końca. Największym problemem dla mnie było jej gięcie, ale to też pokonałem. Zrobiłem zaginarkę za pomocą której mogłem giąć blachę AL gr 6-8mm. Dzięki temu powstało też kilka innych płyt nie tylko do Forestera. Wywijas na zderzak był najtrudniejszy do zrobienia.
Śrub do odkrecania ja mam 11, a szerokość płyty może być większa ale "widzmisię", że 750mm to tak w sam raz
Re: Płyty pod silnik
: 17 kwie 2010, o 09:47
autor: Konto usunięte
grzegorzp, fajne te Twoje płyty. Zastanawiam się tylko, czy wiwijas na zderzak powinien być z nim skręcony. Nie sądzisz, że to może niepotrzebnie usztywniać zderzak?
Jak długimi śrubami płyta jest przykręcona na środku? Czy konieczne było dawanie jakichś tulei jak w oryginalnej sipowskiej płycie? Zrobiłbyś jeszcze fotkę pokazującą jak zmniejsza się prześwit auta z tą płytą?

Re: Płyty pod silnik
: 17 kwie 2010, o 09:55
autor: gregski
grzegorzp pisze:
Śrub do odkrecania ja mam 11, a szerokość płyty może być większa ale "widzmisię", że 750mm to tak w sam raz
ja mam 3. przy 11 nikt by mi tu nie chcial oleju wymieniac.
u mnie wywiniecia brak i pmiedzy zderzak i plyte wchodzi trawa, bloto.
wieksza szerokosc nie gwarantuje czystego osilnika ..
najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:

Re: Płyty pod silnik
: 17 kwie 2010, o 15:58
autor: grzegorzp
Konto usunięte pisze:grzegorzp, fajne te Twoje płyty. Zastanawiam się tylko, czy wiwijas na zderzak powinien być z nim skręcony. Nie sądzisz, że to może niepotrzebnie usztywniać zderzak
Jak długimi śrubami płyta jest przykręcona na środku? Czy konieczne było dawanie jakichś tulei jak w oryginalnej sipowskiej płycie? jak zmniejsza się prześwit auta z tą płytą?
Wywijas nie jest w żaden sposób przykręcony do zderzaka a jedynie przylega do niego. Element ten przykręcony jest do płyty pięcioma śrubami M8X20, a płyta do auta sześcioma śrubami M8X25. Z tyłu trzeba było zastosować jakiś dystans, aby płyta nie kolidowała z kolektoremi i była w takiej odległości od niego by nic nie stukało i brzęczało. Są tam 4 tuleje trochę inaczej mocowane, a nie 2 jak w "orginalnych" płytach. Moim zdaniem jest to lepsze, choć nie twierdzę, że to chroni auto w 100% przy uderzeniu w coś płytą. Prześwit z tą osłoną zmniejszył się o ok 10mm. Te nieszczęsne tuleje trzeba stosować w wersji N/A a wersji turbo dystanse mogą być dużo mniejsze
gregski pisze:
najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:
Moja jest bardziej pancerna blacha AL gr 6mm,ale mniej chroni przed zabrudzeniem silnika
Re: Płyty pod silnik
: 14 lut 2011, o 13:36
autor: skidplate
grzegorzp pisze:
gregski napisał(a):najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:
właśnie takie proponuje Sheriff ;)
Re: Płyty pod silnik
: 4 sty 2013, o 14:48
autor: BiP
Podnoszę temat.
Przymierzam się do zamówienia płyty legacy outback 99-03. Myslę o stalowej 2mm. Cena allegrowa 850 zł, dla mnie trochę dużo

.
Znalazłem zdolnego człowieka, tzn obejrzałem jego dzieło na dwóch terenówkach, zrobione solidnie, działa.
Może ktoś ma gotowy projekt??? Oszczędzi mi to pracy.
A może ktoś chetny na taką blaszkę?
Jeśli nie znajdę projektu, wychodzę odrysowując orginalną, ewentualnie dodam coś od siebie. Jak znajdzie się chetny, dzielimy się kosztami non profit + odbiór w Koszalinie albo wysyłka. Wezmę się za to w okolicy IV-V przy wymianie oleju, chyba że wcześniej znajdę projekt.
Re: Płyty pod silnik
: 4 sty 2013, o 20:58
autor: mamgx
Ale zarąbista jest ta aluminiowa ...
Re: Płyty pod silnik
: 5 sty 2013, o 00:02
autor: BiP
Amelinium jest tępe, więc musiałoby być polerowane, a i tak gorzej z przeszkody schodzi, jak stal. Szczególnie aluminiowy ryfel nie sprawdza się na pniakach

. Sztywność i cena też jest na korzyść stali. Jak za pierwszym razem nie wyjdzie, stratę stalowego arkusza łatwiej odżałuję.
Re: Płyty pod silnik
: 5 sty 2013, o 00:19
autor: mamgx
BiP pisze:
Amelinium jest tępe, więc musiałoby być polerowane, a i tak gorzej z przeszkody schodzi, jak stal. Szczególnie aluminiowy ryfel nie sprawdza się na pniakach
Oj tam, Oj tam.