Mnie w szczególnosci interesuje GC czyli CLASSIC ,czy płyta od 2.0T podejdzie do mojego 2.5 N/A ewentualnie czy podpasi od 1.8 N/A
Płyty pod silnik
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- pawlaswrc
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Już nie Wrocław
- Auto: "22B" RX Colin
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Płyty pod silnik
Jako, że ostatnio kilka razy spotkałem sie z wątpliwościami to czy ktoś może wreszcie wyjaśnić, jakie płyty pod silnik pasują do jakich modeli zamiennie (GT - WRX - 2,5 N/A - 2,0 N/A - 1,8 N/A) Oczywiscie mowa o płytach fabrycznych, bo na wymiar to wiadomo - Polak potrafi
Mnie w szczególnosci interesuje GC czyli CLASSIC ,czy płyta od 2.0T podejdzie do mojego 2.5 N/A ewentualnie czy podpasi od 1.8 N/A
Mnie w szczególnosci interesuje GC czyli CLASSIC ,czy płyta od 2.0T podejdzie do mojego 2.5 N/A ewentualnie czy podpasi od 1.8 N/A
Skrzypek - oprawa muzyczna uroczystości ślubnych. Kontakt na PW


- pawlaswrc
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Już nie Wrocław
- Auto: "22B" RX Colin
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyty pod silnik
To co mają fabryczne GTki i np. RA?
Skrzypek - oprawa muzyczna uroczystości ślubnych. Kontakt na PW


- pawlaswrc
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Już nie Wrocław
- Auto: "22B" RX Colin
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyty pod silnik
Łeeeeeh tam -słówek się czepiasz
No, to chodziło mi o osłonę 
Skrzypek - oprawa muzyczna uroczystości ślubnych. Kontakt na PW


- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyty pod silnik
I już!Azrael pisze: Tym to w ogóle szkoda sobie zawracać głowę.
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Płyty pod silnik
Tylko bez tej osłony w makabryczny syf robi się pod maską.Azrael pisze:Tym to w ogóle szkoda sobie zawracać głowę.
Zimą, jeżdżąc po takim pośniegowym szlamie zmieszanym z solą i piachem (czyli po tym, co często zalega drogi), cała komora silnika, jak nie ma tej osłony, wygląda jakby przed chwilą z bagna została wyciągnięta.
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyty pod silnik
witam!
...to niestety prawda panowie. trzeci juz raz tuz po pierwszych sniegach porwalem oslone silnika w lesie i pozostala czesc zimy juz bez...
...no syf pod maska poprostu nie wiem jak to wyczyscic. zaraz zabieram sie to krojenia szaablonu z aaluminium i krecenie pod silnik.
czym zpsiukac/umyc silnik by nic nie popsuc ???
tomasz p.
...to niestety prawda panowie. trzeci juz raz tuz po pierwszych sniegach porwalem oslone silnika w lesie i pozostala czesc zimy juz bez...
...no syf pod maska poprostu nie wiem jak to wyczyscic. zaraz zabieram sie to krojenia szaablonu z aaluminium i krecenie pod silnik.
czym zpsiukac/umyc silnik by nic nie popsuc ???
tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
Re: Płyty pod silnik
Witam Kolegów,
mam Forka'01 i chciałbym sobie dorobić płytę pod silnik. Mam gościa, który by mi to zrobił, jednak potrzebuje jakiś rysunek z wymiarami takiej płyty.
Czy ktoś z Was ma coś takiego? Może od Imprezy jest taka sama lub podobna... ??
mam Forka'01 i chciałbym sobie dorobić płytę pod silnik. Mam gościa, który by mi to zrobił, jednak potrzebuje jakiś rysunek z wymiarami takiej płyty.
Czy ktoś z Was ma coś takiego? Może od Imprezy jest taka sama lub podobna... ??
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Płyty pod silnik
witam!
...zapytaj na priva to ci odpowiem moze jakims rysunkiem poratuje, ale jedno zeby bylo jasne to szkic ktory powstal odrecznie postaram sie w wolnej chwli wklepac go do programu cad-owskiego. jednak juz widze iz bede musial zmodyfikowac ten projekt wytne wiec najpierw szablon z tektury przyloze pod spod i podocinam lub podoklejam pod siebie. wtedy narysuje projekt w cad-zie i oddam koledze na ploter plazmowy potem juz tylko przygiac i przykrecic... pochwale sie.
tomasz
...zapytaj na priva to ci odpowiem moze jakims rysunkiem poratuje, ale jedno zeby bylo jasne to szkic ktory powstal odrecznie postaram sie w wolnej chwli wklepac go do programu cad-owskiego. jednak juz widze iz bede musial zmodyfikowac ten projekt wytne wiec najpierw szablon z tektury przyloze pod spod i podocinam lub podoklejam pod siebie. wtedy narysuje projekt w cad-zie i oddam koledze na ploter plazmowy potem juz tylko przygiac i przykrecic... pochwale sie.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
Re: Płyty pod silnik
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
tu jest podobny link o płytach , może ułatwi to wykonanie takiej płyty
tu jest podobny link o płytach , może ułatwi to wykonanie takiej płyty
Re: Płyty pod silnik
wielkie dzięki chłopaki za pomoc.
jak już uda mi się zrobić i zamontować tą płytę, to wrzucę jakieś fotki
pzdr
roberto
jak już uda mi się zrobić i zamontować tą płytę, to wrzucę jakieś fotki
pzdr
roberto
Re: Płyty pod silnik
Też robiłem płytę do Forestera.Miała ona kształt prostokąta szer 600 długość ok 800 mm. Zdjęcie
http://img241.imageshack.us/img241/6108/dsc01523vk9.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC01525.JPG
Później zrobiłem większą o szer 750 i dł 960 mm .Osłaniała ona jeszcze skrzynię biegów.Oraz powstał dodatkowy element wywinięty na zderzak. Zdjęcia
http://img108.imageshack.us/img108/4217/dsc00053qv3.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00049.JPG
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00043.JPG
W końcu powstała jeszcze jedna wersja. Różnica polegała na tym, że została skrócona do ok 800 mm i mniej osłania skrzynię biegów. Zdjęcie
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSCN0394.JPG
Wszystkie te płyty jednakowo chroniły miskę olejową co jest tu najważniejsze. Drugorzędnym jest osłona przed brudzeniem komory silnika .Przy większej płycie trochę mniejsze zabrudzenie.
http://img241.imageshack.us/img241/6108/dsc01523vk9.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC01525.JPG
Później zrobiłem większą o szer 750 i dł 960 mm .Osłaniała ona jeszcze skrzynię biegów.Oraz powstał dodatkowy element wywinięty na zderzak. Zdjęcia
http://img108.imageshack.us/img108/4217/dsc00053qv3.jpg
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00049.JPG
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSC00043.JPG
W końcu powstała jeszcze jedna wersja. Różnica polegała na tym, że została skrócona do ok 800 mm i mniej osłania skrzynię biegów. Zdjęcie
http://penczonek.internetdsl.pl/plyty/DSCN0394.JPG
Wszystkie te płyty jednakowo chroniły miskę olejową co jest tu najważniejsze. Drugorzędnym jest osłona przed brudzeniem komory silnika .Przy większej płycie trochę mniejsze zabrudzenie.
Re: Płyty pod silnik
grzegorzp, podoba mi się ta wersja z wywinięciem na zderzak 
sam robiłeś od początku do końca?
sam robiłeś od początku do końca?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Płyty pod silnik
sporo srub do odkrecenia przy wymianie oleju co trzy miesiace. ta z lomianek jest sporo szersza... przynajmniej w OBKu
ta jest estetycznie super
brawo!
ta jest estetycznie super
Re: Płyty pod silnik
Płytę robiłem sam od początku do końca. Największym problemem dla mnie było jej gięcie, ale to też pokonałem. Zrobiłem zaginarkę za pomocą której mogłem giąć blachę AL gr 6-8mm. Dzięki temu powstało też kilka innych płyt nie tylko do Forestera. Wywijas na zderzak był najtrudniejszy do zrobienia.
Śrub do odkrecania ja mam 11, a szerokość płyty może być większa ale "widzmisię", że 750mm to tak w sam raz
Śrub do odkrecania ja mam 11, a szerokość płyty może być większa ale "widzmisię", że 750mm to tak w sam raz
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Płyty pod silnik
grzegorzp, fajne te Twoje płyty. Zastanawiam się tylko, czy wiwijas na zderzak powinien być z nim skręcony. Nie sądzisz, że to może niepotrzebnie usztywniać zderzak?
Jak długimi śrubami płyta jest przykręcona na środku? Czy konieczne było dawanie jakichś tulei jak w oryginalnej sipowskiej płycie? Zrobiłbyś jeszcze fotkę pokazującą jak zmniejsza się prześwit auta z tą płytą?

Jak długimi śrubami płyta jest przykręcona na środku? Czy konieczne było dawanie jakichś tulei jak w oryginalnej sipowskiej płycie? Zrobiłbyś jeszcze fotkę pokazującą jak zmniejsza się prześwit auta z tą płytą?
Re: Płyty pod silnik
grzegorzp pisze: Śrub do odkrecania ja mam 11, a szerokość płyty może być większa ale "widzmisię", że 750mm to tak w sam raz
ja mam 3. przy 11 nikt by mi tu nie chcial oleju wymieniac.
u mnie wywiniecia brak i pmiedzy zderzak i plyte wchodzi trawa, bloto.
wieksza szerokosc nie gwarantuje czystego osilnika ..
najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:
Re: Płyty pod silnik
Wywijas nie jest w żaden sposób przykręcony do zderzaka a jedynie przylega do niego. Element ten przykręcony jest do płyty pięcioma śrubami M8X20, a płyta do auta sześcioma śrubami M8X25. Z tyłu trzeba było zastosować jakiś dystans, aby płyta nie kolidowała z kolektoremi i była w takiej odległości od niego by nic nie stukało i brzęczało. Są tam 4 tuleje trochę inaczej mocowane, a nie 2 jak w "orginalnych" płytach. Moim zdaniem jest to lepsze, choć nie twierdzę, że to chroni auto w 100% przy uderzeniu w coś płytą. Prześwit z tą osłoną zmniejszył się o ok 10mm. Te nieszczęsne tuleje trzeba stosować w wersji N/A a wersji turbo dystanse mogą być dużo mniejszeKonto usunięte pisze:grzegorzp, fajne te Twoje płyty. Zastanawiam się tylko, czy wiwijas na zderzak powinien być z nim skręcony. Nie sądzisz, że to może niepotrzebnie usztywniać zderzak
Jak długimi śrubami płyta jest przykręcona na środku? Czy konieczne było dawanie jakichś tulei jak w oryginalnej sipowskiej płycie? jak zmniejsza się prześwit auta z tą płytą?
Moja jest bardziej pancerna blacha AL gr 6mm,ale mniej chroni przed zabrudzeniem silnikagregski pisze: najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:
Re: Płyty pod silnik
grzegorzp pisze: gregski napisał(a):najlepsza oslona jaka mialem to ta w multivanie, blacha 1mm ale spod prasy, przetloczona, sztywna, opasajaca caly silnik od dolu:
właśnie takie proponuje Sheriff ;)
Re: Płyty pod silnik
Podnoszę temat.
Przymierzam się do zamówienia płyty legacy outback 99-03. Myslę o stalowej 2mm. Cena allegrowa 850 zł, dla mnie trochę dużo
.
Znalazłem zdolnego człowieka, tzn obejrzałem jego dzieło na dwóch terenówkach, zrobione solidnie, działa.
Może ktoś ma gotowy projekt??? Oszczędzi mi to pracy.
A może ktoś chetny na taką blaszkę?
Jeśli nie znajdę projektu, wychodzę odrysowując orginalną, ewentualnie dodam coś od siebie. Jak znajdzie się chetny, dzielimy się kosztami non profit + odbiór w Koszalinie albo wysyłka. Wezmę się za to w okolicy IV-V przy wymianie oleju, chyba że wcześniej znajdę projekt.
Przymierzam się do zamówienia płyty legacy outback 99-03. Myslę o stalowej 2mm. Cena allegrowa 850 zł, dla mnie trochę dużo
Znalazłem zdolnego człowieka, tzn obejrzałem jego dzieło na dwóch terenówkach, zrobione solidnie, działa.
Może ktoś ma gotowy projekt??? Oszczędzi mi to pracy.
A może ktoś chetny na taką blaszkę?
Jeśli nie znajdę projektu, wychodzę odrysowując orginalną, ewentualnie dodam coś od siebie. Jak znajdzie się chetny, dzielimy się kosztami non profit + odbiór w Koszalinie albo wysyłka. Wezmę się za to w okolicy IV-V przy wymianie oleju, chyba że wcześniej znajdę projekt.
Re: Płyty pod silnik
Amelinium jest tępe, więc musiałoby być polerowane, a i tak gorzej z przeszkody schodzi, jak stal. Szczególnie aluminiowy ryfel nie sprawdza się na pniakach
. Sztywność i cena też jest na korzyść stali. Jak za pierwszym razem nie wyjdzie, stratę stalowego arkusza łatwiej odżałuję.
Re: Płyty pod silnik
BiP pisze: Amelinium jest tępe, więc musiałoby być polerowane, a i tak gorzej z przeszkody schodzi, jak stal. Szczególnie aluminiowy ryfel nie sprawdza się na pniakach
Oj tam, Oj tam.
B Group , WRC fun