Witam.
Jakkolwiek temat blow-off'a pojawial sie wielokrotnie, w wielu miejscach, wciaz drecza mnie pewne watpliwosci. Postaram sie przedstawic je w miare jasno,
chociaz ostatnio chyba jestem mistrzem zaciemniania :)
BOV byl juz zamontowany, gdy kupilem samochod, mimo, iz nadal uzywam oryginalnego komputera, ktory korzysta z MAF.
Wiem, ze BOV powoduje zbyt bogata mieszanke, gdyz upuszczajac nadmiar powietrza w atmosfere powoduje, ze w ukladzie jest go mniej niz informuje o tym MAF, ktory
o BOV oczywiscie nic nie wie, a mierzy ilosc powietrza przed nim. Zwykly DV jak wiemy zawraca powietrze przed turbo, z powrotem w uklad.
MAF i mieszanka niedlugo przestana byc problemem, gdyz planuje remap na komputerze Simtek, ktory korzysta z MAP.
Moje pytanie dotyczy tego, czy po przejsciu na MAP, przy doladowaniach rzedu 1.25-1.3 (duzo wiecej i tak raczej chyba vf28 nie nadmucha?) BOV ma jakies zalety, oprocz jednej oczywistej - robienia uuuuszzzz :) - czy lepiej mimo wszystko wrocic do zaworu recyrkulacyjnego?
Jak rozumiem zawracajac powietrze przed turbo, seryjny DV moze poprawiac spool-up turbo? czy jest to raczej ilosc powietrza nieistotna dla turbo? Czy lepiej jednak upuszczac
to powietrze do atmosfery?
Jakies inne plusy i minusy obu rozwiazan?
Pozdrawiam
BOV po raz kolejny :)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: BOV po raz kolejny :)
AMI pisze:Witam.
Jakkolwiek temat blow-off'a pojawial sie wielokrotnie, w wielu miejscach, wciaz drecza mnie pewne watpliwosci. Postaram sie przedstawic je w miare jasno,
chociaz ostatnio chyba jestem mistrzem zaciemniania :)
BOV byl juz zamontowany, gdy kupilem samochod, mimo, iz nadal uzywam oryginalnego komputera, ktory korzysta z MAF.
Wiem, ze BOV powoduje zbyt bogata mieszanke, gdyz upuszczajac nadmiar powietrza w atmosfere powoduje, ze w ukladzie jest go mniej niz informuje o tym MAF, ktory
o BOV oczywiscie nic nie wie, a mierzy ilosc powietrza przed nim. Zwykly DV jak wiemy zawraca powietrze przed turbo, z powrotem w uklad.
MAF i mieszanka niedlugo przestana byc problemem, gdyz planuje remap na komputerze Simtek, ktory korzysta z MAP.
Moje pytanie dotyczy tego, czy po przejsciu na MAP, przy doladowaniach rzedu 1.25-1.3 (duzo wiecej i tak raczej chyba vf28 nie nadmucha?) BOV ma jakies zalety, oprocz jednej oczywistej - robienia uuuuszzzz :) - czy lepiej mimo wszystko wrocic do zaworu recyrkulacyjnego?
Jak rozumiem zawracajac powietrze przed turbo, seryjny DV moze poprawiac spool-up turbo? czy jest to raczej ilosc powietrza nieistotna dla turbo? Czy lepiej jednak upuszczac
to powietrze do atmosfery?
Jakies inne plusy i minusy obu rozwiazan?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
AMI, do tej pory wiedziałem tylko, że blow-off robi "uuuuszzzz" i że coś tam kombinuje z mieszanką
A Ty walisz o MAF, DV, MAP, vf28
Ponieważ to nie "kropka" to bez żenady proszę o wyjaśnienie powyższych skrótów
Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru
Re: BOV po raz kolejny :)
To po kolei:
MAF - Mass Air Flow - chodzi o czujnik, czyli przeplywomierz
MAP sensor - Manifold Absolute Pressure sensor - tutaj wiecej informacji: http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
DV - dump valve - zawor upustowy, w tym przypadku chodzi mi o seryjny, recyrkulacyjny
vf28 - konkretnie ihi vf28 - model turbo
No, a dodatkowo doszedl mi jeszcze do glowy motyw zaworu hybrydowego, ktory jak rozumiem upuszcza czesc powietrza, do jakiegos cisnienia, z powrotem w uklad, a czesc potem w atmosfere?
I znow wady/zalety?
Bede wdzieczny za opinie/informacje.
Pozdrawiam
MAF - Mass Air Flow - chodzi o czujnik, czyli przeplywomierz
MAP sensor - Manifold Absolute Pressure sensor - tutaj wiecej informacji: http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
DV - dump valve - zawor upustowy, w tym przypadku chodzi mi o seryjny, recyrkulacyjny
vf28 - konkretnie ihi vf28 - model turbo
No, a dodatkowo doszedl mi jeszcze do glowy motyw zaworu hybrydowego, ktory jak rozumiem upuszcza czesc powietrza, do jakiegos cisnienia, z powrotem w uklad, a czesc potem w atmosfere?
I znow wady/zalety?
Bede wdzieczny za opinie/informacje.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski