witam, problem dotyczy skrzypienia podczas hamowania delikatnego po rozgrzaniu tarcz.
na zimnym jest ok, jak sie rozgrzeje to zaczyna skrzypic
klocki i tarcze ok
chyba ze jakis syf sie dostał na klocki. jutro sprawdze raz jeszcze
jesli ktos miał podobna sprawe prosze o jakies info
kazda pomoc i uwagi sie licza.
pozdrawiam
Skrzypienie podczas hamowania delikatnego po rozgrzaniu tarc
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Przemeq
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Plejady Plakietka STI'06 i Spuścizna Turbo '94
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Skrzypienie podczas hamowania delikatnego po rozgrzaniu tarc
picjaa, seryjne klocki i tarcze?
Jeśli nie, to nie przejmować się i jeździć. TTTM.
A jeśli seryjne i skrzypienie jest delikatne, to też nie przejmować się i jeździć
.
Jeśli nie, to nie przejmować się i jeździć. TTTM.
A jeśli seryjne i skrzypienie jest delikatne, to też nie przejmować się i jeździć

Re: Skrzypienie podczas hamowania delikatnego po rozgrzaniu tarc
U mnie skrzypiało, wyjąłem klocki, tarcze coś tam przeczyściłem i dalej skrzypiało. Pojeździłem tak ok 10 kkm i przestało
Wniosek - nie przejmować się i jeździć, ale to juz Ci Przemeq napisał.
Wniosek - nie przejmować się i jeździć, ale to juz Ci Przemeq napisał.
Re: Skrzypienie podczas hamowania delikatnego po rozgrzaniu tarc
To nie skrzypią klocki, tylko ich prowadzenie.
Klocki poruszają się prostopadle do tarczy o dziesiąte milimetra. Skrzypią trzpienie trzymające klocki, a także metalowe skrajne krawędzie klocków ocierające o gniazdo, w którym osadza się klocki. Jeśli tarcze są lekko wypaczone, to ruch poprzeczny klocka jest już sporo większy. Ujawnia się to tym bardziej, czym cieplejsze tarcze. Piszczenie przy hamowaniu często jest świadectwem początku wypaczania się tarcz.
W niektórych zestawach klocków producent dodaje specjalny smar, którym można delikatnie przesmarować te powierzchnie.
Ja stosuję smar silikonowy.
Byle nie za dużo, bo ściekając może dostać się na tarcze.
Klocki poruszają się prostopadle do tarczy o dziesiąte milimetra. Skrzypią trzpienie trzymające klocki, a także metalowe skrajne krawędzie klocków ocierające o gniazdo, w którym osadza się klocki. Jeśli tarcze są lekko wypaczone, to ruch poprzeczny klocka jest już sporo większy. Ujawnia się to tym bardziej, czym cieplejsze tarcze. Piszczenie przy hamowaniu często jest świadectwem początku wypaczania się tarcz.
W niektórych zestawach klocków producent dodaje specjalny smar, którym można delikatnie przesmarować te powierzchnie.
Ja stosuję smar silikonowy.
Byle nie za dużo, bo ściekając może dostać się na tarcze.