PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
arosiak
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa - Halinów
- Auto: WRX, SVX, OBK
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Witam mam problem z Volvo i nie wiem co zrobić i jak się do niego zabrać.
Ledwo co kupiłem volvo 2,4T V70 XC Cross country z 2000 roku i przebieg 235000.
Silnik chodził pięknie cichutko, równo bez żadnych problemów, turbina również ok.
Samochód miał uszkodzoną automatyczną skrzynię, oddałem do serwisu Samko, naprawili i ok.
zrobiłem może 2500, 3k km i tydzień temu przy pełnym ogniu usłyszałem jakiś zgrzyt i silnik/samochód stanął.
zjechałem na pobocze, otworzyłem maskę i nic, próbując przekręcić kluczyk i odpalić kontroli przygasają i nawet nie zakręci.
Olej w silniku, na bagnecie ok
woda ok. - temperatura wody na desce również ok.
można wrzucić na N i samochód się toczy.
Więc zcholowałem do domu i teraz nie wiem co z nim zrobić i tu proszę o Waszą pomoc.
Po 4 tyś kkm miałem jechać na przegląd kontrolny do samko i zgłosić im , skrzynia się trochę trzęsie przy zmianie między 4 a 5 biegiem.
Moja hipoteza:
1 padła pompa wody dlatego na desce była normalna temperatura i np stanął tłok (tylko czemu woda i olej ok?
2 skrzynia albo raczej to sprzęgło hydrykinetyczne czy coś zblokowało się i dlatego tak jest .
Proszę podpowiedzcie mi jakieś sposoby bym mógł ustalić co się stało.
Ledwo co kupiłem volvo 2,4T V70 XC Cross country z 2000 roku i przebieg 235000.
Silnik chodził pięknie cichutko, równo bez żadnych problemów, turbina również ok.
Samochód miał uszkodzoną automatyczną skrzynię, oddałem do serwisu Samko, naprawili i ok.
zrobiłem może 2500, 3k km i tydzień temu przy pełnym ogniu usłyszałem jakiś zgrzyt i silnik/samochód stanął.
zjechałem na pobocze, otworzyłem maskę i nic, próbując przekręcić kluczyk i odpalić kontroli przygasają i nawet nie zakręci.
Olej w silniku, na bagnecie ok
woda ok. - temperatura wody na desce również ok.
można wrzucić na N i samochód się toczy.
Więc zcholowałem do domu i teraz nie wiem co z nim zrobić i tu proszę o Waszą pomoc.
Po 4 tyś kkm miałem jechać na przegląd kontrolny do samko i zgłosić im , skrzynia się trochę trzęsie przy zmianie między 4 a 5 biegiem.
Moja hipoteza:
1 padła pompa wody dlatego na desce była normalna temperatura i np stanął tłok (tylko czemu woda i olej ok?
2 skrzynia albo raczej to sprzęgło hydrykinetyczne czy coś zblokowało się i dlatego tak jest .
Proszę podpowiedzcie mi jakieś sposoby bym mógł ustalić co się stało.
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T



JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
arosiak,
cholerka, niefajnie
Tak na pierwszym ogląd też mi wychodzi rozrząd... ale oczywiście poza tym, że Ci cholernie współczuję i jakoś chciałbym pomóc to wiedzy żadnej o volviakach nie mam.
Trzym się ciepło !
Grzegorz
cholerka, niefajnie

Tak na pierwszym ogląd też mi wychodzi rozrząd... ale oczywiście poza tym, że Ci cholernie współczuję i jakoś chciałbym pomóc to wiedzy żadnej o volviakach nie mam.
Trzym się ciepło !
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Rozrząd - prawdopodobne, lepiej nie kręcić rozrusznikiem zanim nie sprawdzi się ustawienia rozrządu,
albo
Wariant optymistyczny - przy wkładaniu skrzyni źle dokręcili konwerter (przekładnia hydrokinetyczna) do tarczy zabierakowej (coś zamiast koła zamachowego), śruba się odkręciła i zablokowała możliwość obrotu wału silnika.
Nie znam tego silnika, ale gdzieś w obudowie konwertera (coś jak obudowa sprzęgła) muszą być otwory albo pokrywa umożliwiające skręcenie tarczy zabierakowej z konwerterem, może wyjmuje się rozrusznik w tym celu.
To takie moje 3gr.
albo
Wariant optymistyczny - przy wkładaniu skrzyni źle dokręcili konwerter (przekładnia hydrokinetyczna) do tarczy zabierakowej (coś zamiast koła zamachowego), śruba się odkręciła i zablokowała możliwość obrotu wału silnika.
Nie znam tego silnika, ale gdzieś w obudowie konwertera (coś jak obudowa sprzęgła) muszą być otwory albo pokrywa umożliwiające skręcenie tarczy zabierakowej z konwerterem, może wyjmuje się rozrusznik w tym celu.
To takie moje 3gr.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
arosiak
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa - Halinów
- Auto: WRX, SVX, OBK
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Odpaliłem go dzis po paru próbach.
Jest ogromny churgot z silnika jak by się coś waliło metalowego, więc po paru sekundach zgasiłem.
Juz wiem, że to silnik, więc zawiozę do kumpla i mi go rozbierze by zerknąć co się stało.
Dobre jest to, że silnik używany po stu tyś km na aledrogo można kupić za 1,5tyś!!
to mniej niz rozrząd w subaru..
Jest ogromny churgot z silnika jak by się coś waliło metalowego, więc po paru sekundach zgasiłem.
Juz wiem, że to silnik, więc zawiozę do kumpla i mi go rozbierze by zerknąć co się stało.
Dobre jest to, że silnik używany po stu tyś km na aledrogo można kupić za 1,5tyś!!
to mniej niz rozrząd w subaru..
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
arosiak, zacznij od poczatku.. robiles rozrzad po kupnie? z tego co zrozumialem to masz 2,5 turbo - 5 cylindrowy silnik volvo.. STORMY z forum mial takie auto. Generalnie mina, glownie ze wzgledu na ceny czesci i usterkowosc.
Sporo czesci innych niz w zwyklym V70 wiec to podnosi koszty dodatkowo.
Sporo czesci innych niz w zwyklym V70 wiec to podnosi koszty dodatkowo.
-
arosiak
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa - Halinów
- Auto: WRX, SVX, OBK
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
nie nie robiłem rozrządu, ponieważ samochód miał 235tyś a poprzedni właściciel zapewniał mnie, że przy 200 miał robiony rozrząd.
Z tego co wiem to silnik jest 2,4T
Silnik
pojemność skokowa: 2435 ccm
moc: 196
moment obr.: 270 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 5
średnica x skok tłoka: 83.00mm x 90.00mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 9.00:1
Z tego co wiem to silnik jest 2,4T
Silnik
pojemność skokowa: 2435 ccm
moc: 196
moment obr.: 270 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 5
średnica x skok tłoka: 83.00mm x 90.00mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 9.00:1
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Jeśli ten silnik ma rozrząd pędzony paskiem, to pierwsze co powinieneś zrobić, to wymienić pasek wraz z rolkami i innymi elementami, które są napędzane od paska lub ich wymiana jest możliwa dopiero po demontażu paska (np. w niektórych silnikach pompa wody). Bo może i poprzedni właściciel robił rozrząd. Tylko że nie wiesz co zrobił i jak zrobił.arosiak pisze: nie nie robiłem rozrządu, ponieważ samochód miał 235tyś a poprzedni właściciel zapewniał mnie, że przy 200 miał robiony rozrząd.
Ale teraz to juz musztarda po obiedzie.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
no to fart - weź faktury i zasuwaj zareklamować rozrząd do serwisu, który go robił...
PS. Swoją drogą to rozrząd do volvo kosztuje jak 5l dobrego oleju. Ciężko pojąć dlaczego go nie wymieniłeś. Spory przebieg - dodatkowo kręciłęś bebechami. Więc chyba lepiej będzie zmienić silnik.
PS. Swoją drogą to rozrząd do volvo kosztuje jak 5l dobrego oleju. Ciężko pojąć dlaczego go nie wymieniłeś. Spory przebieg - dodatkowo kręciłęś bebechami. Więc chyba lepiej będzie zmienić silnik.
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
cyqan pisze: Swoją drogą to rozrząd do volvo kosztuje jak 5l dobrego oleju
ciekawa teoria.. mozesz podac przyklady?
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
ale, że co? przykłady rozrządu czy oleju? Chyba nie ma problemów wyguglować sobie katalogów z cenami...
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
cyqan, volvo nie takie tanie w serwisie jak Ci sie wydaje.. uwierz mi. Co nie zmienia faktu, ze od rozrzadu przy kupnie auta z takim przebiegiem bym zaczal.. pozdr
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Ja tam sie na Volvo nie znam, ale wystarczy że mam sąsiada który kupił jakiś czas temu jakieś takie właśnie uturbione AWD. Ile on się naklął, ile kasy wsadził w ten samochód...
Ostatecznie pozbył się go ze sporą stratą i kupił nowego Focusa kombi ;)
Ostatecznie pozbył się go ze sporą stratą i kupił nowego Focusa kombi ;)
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Nie straszcie kolegi.
Moja familia od 3 lat (przejechali 100 kkm) ma S80 z 2001 (~230 kkm przebiegu) i poza cieknącą maglownicą (1kpln - regeneracja) nie ma żadnych niespodzianek.
W rodzinie też było jedno V70 i od nowości kierownik natłukł 500 kkm! (non stop PL <-> DE) i dawało radę.
Tylko jedno ale, wszystkie to D5.
Ten od V70 kupił teraz nówkę i ... to jest ostatnie jego Volvo :(
Szkoda, bo to porządne wozy były.
Moja familia od 3 lat (przejechali 100 kkm) ma S80 z 2001 (~230 kkm przebiegu) i poza cieknącą maglownicą (1kpln - regeneracja) nie ma żadnych niespodzianek.
W rodzinie też było jedno V70 i od nowości kierownik natłukł 500 kkm! (non stop PL <-> DE) i dawało radę.
Tylko jedno ale, wszystkie to D5.
Ten od V70 kupił teraz nówkę i ... to jest ostatnie jego Volvo :(
Szkoda, bo to porządne wozy były.
vel misza, Pozdrawiam!
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
ale jakim serwisie, jak kolega tu pisze, że 1500zł silnik na allegro kupi :) więc i nowy rozrząd za 3 stówki łyknie w pakieciegregski pisze:cyqan, volvo nie takie tanie w serwisie jak Ci sie wydaje.. uwierz mi. Co nie zmienia faktu, ze od rozrzadu przy kupnie auta z takim przebiegiem bym zaczal.. pozdr
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Zapraszam wszystkich niezadowolonych klientów volvo na forum http://www.nabiciwvolvo.pl, gdziem można podzielić się swoimi opiniami. Opisz swoje problemy, może volvo zacznie doceniać w końcu swoich klientów, a nie tylko ich oszukiwać!
Pozdrawiam
RobRobert
http://www.nabiciwvolvo.pl
Pozdrawiam
RobRobert
http://www.nabiciwvolvo.pl
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Jako, że Volvo przed zakupem Forka było moją ukochaną marką to też się wypowiem. Miałem Volvo 740 turbo diesel z 87 roku, kupione nówka w polsce przez rodziców. Samochodem przejeździł u nas 290.000 km bez ani jednej awarii ( wymienione amortyzatory, klocki i jeden element z zawieszenia), samochód sprzedałem z wielkim bólem serca, lakier, materiały wewnętrzne praktycznie bez oznak zużycia- wspaniałe auto. Później były dwie V40-stki (jedna w benzynie, druga w dieslu) i też dawały radę. W sumie bez większych awarii.
Wracając do tematu Volvo i silnika D5. Kolega w styczniu 2010 kupił nowe Volvo XC60 D5 biturbo (210 koni) fajne auto , super się prowadzi, ładnie jeździ w terenie ALE-> po 5000 km silnik zaczął głośno chodzić, problemy ze wspomaganiem i nagle auto stanęło. Okazało się, że pasek od wspomagania pękł i wkręcił się w rozrząd zrywając go. Efekt- wymiana silnika na nowy. Kolejne 7000km i znowu podobna sytuacja z tym, że nie doszło do zerwania rozrządu, auto drugi raz w ASO, wymiana pompy, paska i rozpoczęcie akcji serwisowej w całej Europie.
Teraz jak jedziemy gdzieś na szutry 2 Forkami i Volvo to się śmiejemy że musimy mieć lawetę dla Volvo jakby co a on, że dla nas musi mieć zapas trytytek.
Generalnie strach chyba tym teraz jeździć
Artykuł- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 66023.html
Wracając do tematu Volvo i silnika D5. Kolega w styczniu 2010 kupił nowe Volvo XC60 D5 biturbo (210 koni) fajne auto , super się prowadzi, ładnie jeździ w terenie ALE-> po 5000 km silnik zaczął głośno chodzić, problemy ze wspomaganiem i nagle auto stanęło. Okazało się, że pasek od wspomagania pękł i wkręcił się w rozrząd zrywając go. Efekt- wymiana silnika na nowy. Kolejne 7000km i znowu podobna sytuacja z tym, że nie doszło do zerwania rozrządu, auto drugi raz w ASO, wymiana pompy, paska i rozpoczęcie akcji serwisowej w całej Europie.
Teraz jak jedziemy gdzieś na szutry 2 Forkami i Volvo to się śmiejemy że musimy mieć lawetę dla Volvo jakby co a on, że dla nas musi mieć zapas trytytek.
Generalnie strach chyba tym teraz jeździć
Artykuł- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 66023.html
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
A kiedy będą nabiciwnabitych.pl? Może już powinienem rejestrować? ;)robrobert pisze: forum http://www.nabiciwvolvo.pl
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
No i pamiętajmy że nowy właściciel firmy volvo to chińczyki. O oni raczej będą wynosić technologie niż wnosić.
Jak dla mnie to już skończona marka.
Jak dla mnie to już skończona marka.
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
Prędzej połączą naukę i wiedzę z tego, co kupili, z tym, co wynieśli z obserwacji innych rozwiązań.
Ty chyba nigdy na dużych targach nie byłeś i nie widzialeś, co oni robią...
Passe było robienie zdjęć ogolnych, o szczegółach nie wspominając.
Oni tych skrupulów nie mieli. Robili co chcieli, ku zniesmaczeniu np. Niemców.
Dzisiaj Ci ostatni kupują chińskie i taiwańskie maszyny za niewielki % tego, co sami oferują za rozsądne pieniądze.
Jakość nie odbiega znacząco.
Ech. dłuższy elaborat można napisać.
Gdybyśmy byli tak pilni i pracowici, jak oni, to dzisiaj bylibyśmy w innym miejscu...
Ty chyba nigdy na dużych targach nie byłeś i nie widzialeś, co oni robią...
Passe było robienie zdjęć ogolnych, o szczegółach nie wspominając.
Oni tych skrupulów nie mieli. Robili co chcieli, ku zniesmaczeniu np. Niemców.
Dzisiaj Ci ostatni kupują chińskie i taiwańskie maszyny za niewielki % tego, co sami oferują za rozsądne pieniądze.
Jakość nie odbiega znacząco.
Ech. dłuższy elaborat można napisać.
Gdybyśmy byli tak pilni i pracowici, jak oni, to dzisiaj bylibyśmy w innym miejscu...
Dolce far niente 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
ja bym tak nie demonizował. Chińczycy pod względem technologii nie są tacy źli jak mówią co niektórzy, ale też nie są tacy wspaniali jak chcieliby inni. w czołówce światowych wymyślaczy na pewno nie są. a co do jakości czegokolwiek produkowanego metodami masowymi...FUX pisze:Prędzej połączą naukę i wiedzę z tego, co kupili, z tym, co wynieśli z obserwacji innych rozwiązań.
jakość tworzą trzy czynniki
- wykwalifikowany i świadomy wytwórca (czyli robotnik). czasem mówi się o kulturze technicznej.
- nadzór
- chęć zarządzających do wydania pieniędzy na powyższe, czyli przekonanie dowództwa, że jakością można coś ugrać na rynku.
jak na razie w fabrykach 100% chińskich (zarządzanych przez chińczyków, produkujących dla chińczyków) nie ma żadnego z nich.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: PROBLEM Z VOLVO 2,4T
wiem, wiem. Miałem na mysli, ten standardowy chiński.FUX pisze: remek, robią, tylko dla innego klienta...