Strona 1 z 1
Brak hamowania silnikiem
: 27 cze 2010, o 13:08
autor: jakr
Czesc,
Pacjent to wonossaca impreza GX z 2002 roku. CEL-a nie ma i nie było. Silniczek krokowy wyczyszczony, przepustnica tez. Problem jest taki, w zasadzie ok kiedy mam ten samochód (15ykm), że on nie hamuje silnikiem, przykład: 3 kilometrowa droga i co 200 metrów śpiący policjant, jazda tylko na drugim biegu, do 3-3,5 tys obrotów między policjantami, rozpędzam się, puszczam gaz i obroty baaardzo powoli spadają. Nie ma wrażenia, hamowania silnikiem. Poza mną, ten problem w tym samochodzie zauważyło jeszcze 3 kierowców. Jak to uleczyć? Samochód ma LPG, ale na obu paliwach jest identycznie. I uprzedzając pytania: nie mam za dużych dywaników.
Re: Brak hamowania silnikiem
: 27 cze 2010, o 15:01
autor: ravo
a jakie są wolne obroty ?
Re: Brak hamowania silnikiem
: 28 cze 2010, o 10:13
autor: jakr
Wolne obroty są idealne, 700 z jakimiś groszami. Gdzieś tu była dyskusja i wychodziło, że jest to 725 czy coś:) generalnie bez zastrzeżeń.
Re: Brak hamowania silnikiem
: 28 cze 2010, o 15:22
autor: Kura
jakr pisze:Wolne obroty są idealne, 700 z jakimiś groszami. Gdzieś tu była dyskusja i wychodziło, że jest to 725 czy coś:) generalnie bez zastrzeżeń.
Hm, 700 z groszami?? U mnie w GX 2003 są na poziomie 600z groszami...
Re: Brak hamowania silnikiem
: 28 cze 2010, o 15:28
autor: wolan
w moturze tak miałem jak lewe powietrze dostawało się do garów... może ktoś kompetentny się wypowie?
Re: Brak hamowania silnikiem
: 28 cze 2010, o 15:38
autor: Bergen
jakr, może niedawno miałeś na dłużej odłączony akumulator?
Re: Brak hamowania silnikiem
: 28 cze 2010, o 21:23
autor: jakr
Niby miałem odłączony akumulator, ale to nie tak niedawno i wszystko się już dostroiło/skalibrowało. Myślisz żeby kalibrować jeszcze raz? W zasadzie jak dobrze skalibrować/nauczyć go żeby hamował silnikiem?
Re: Brak hamowania silnikiem
: 11 lut 2013, o 01:14
autor: Macjek
Czesc,
Czy ktoś dotarł do rozwiązania tego problemu? Mam dokładnie to samo. Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
M.
Re: Brak hamowania silnikiem
: 11 lut 2013, o 14:09
autor: Ryś
A wpinałeś się jakimś diagnozerem? Wszystkie wartości w normie? Brak cut-offa zazwyczaj zrzuciłbym właśnie na MAPa albo TPSa, nie wiem czy Twoje autko podaje na żywo wartości czujników, ale jeśli to OBD2 to wypadałoby - proponuję żeby ktoś popatrzył na wartości podczas jazdy, szczególnie właśnie wtedy gdy próbujesz hamować silnikiem. Rozumiem że check Ci się nie zapala?
Re: Brak hamowania silnikiem
: 12 lut 2013, o 19:03
autor: jck91
Widzę, że nie tylko ja mam taki problem :) Jak można podwyższyć wolne obroty? Ja mam ok 500, więc chyba trochę za mało.
Re: Brak hamowania silnikiem
: 12 lut 2013, o 19:59
autor: gebolp
Macjek pisze:
Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
Hm, a jaki to ma związek z hamowaniem silnikiem jeśli silnik w innych sytuacjach pracuje poprawnie? Bo tego dotyczy problem jak rozumiem...
Przy hamowaniu silnikiem istotna jest informacja o prędkości i o pozycji pedału gazu w stanie biegu jałowego...

Re: Brak hamowania silnikiem
: 12 lut 2013, o 23:07
autor: Macjek
gebolp pisze:Macjek pisze:
Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
Hm, a jaki to ma związek z hamowaniem silnikiem jeśli silnik w innych sytuacjach pracuje poprawnie? Bo tego dotyczy problem jak rozumiem...
Przy hamowaniu silnikiem istotna jest informacja o prędkości i o pozycji pedału gazu w stanie biegu jałowego...

To ciekawe, nie myślałem w ten sposób o tym problemie. Możesz powiedzieć jakie elementy odpowiedzialne są za podawanie tych informacji?
Szedłem tropem układu zasilania w paliwo, ponieważ mam ogólne wrażenie, że mieszanka jest zbyt bogata. Objawy:
na niskich obrotach (do 2-2.5k) tak popierduje ale nie jedzie, potem jakby sie odblokowuje i juz wszystko gra.
bardzo cieply odpala z jakims wysilkiem
ma laga ze schodzeniem z obrotow po zdjeciu nogi z gazu, jakies 2-3 sekundy. Przy zmianie biegu podbija obroty.
Maciek
Re: Brak hamowania silnikiem
: 14 lut 2013, o 21:14
autor: gebolp
Info o prędkości doprowadzone jest do ECU silnika i do prędkościomierza, jeśli prędkość pokazuje to już dobrze, nie wyklucza to jednak uszkodzeń przewodów.
I jeszcze jedno, jak działa czujnik ciśnienia we wspomaganiu, jego zadziałanie podwyższa obroty, nie wiem czy nie blokuje wtedy odcięcia przy hamowaniu silnikiem.
MAP wymieniony, a jakie jest (pod)ciśnienie w kolektorze, nie ciągnie "fałszywki" np. przez zawór pochłaniacza oparów albo przewietrzania skrzyni korbowej?