Brak hamowania silnikiem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Brak hamowania silnikiem
Czesc,
Pacjent to wonossaca impreza GX z 2002 roku. CEL-a nie ma i nie było. Silniczek krokowy wyczyszczony, przepustnica tez. Problem jest taki, w zasadzie ok kiedy mam ten samochód (15ykm), że on nie hamuje silnikiem, przykład: 3 kilometrowa droga i co 200 metrów śpiący policjant, jazda tylko na drugim biegu, do 3-3,5 tys obrotów między policjantami, rozpędzam się, puszczam gaz i obroty baaardzo powoli spadają. Nie ma wrażenia, hamowania silnikiem. Poza mną, ten problem w tym samochodzie zauważyło jeszcze 3 kierowców. Jak to uleczyć? Samochód ma LPG, ale na obu paliwach jest identycznie. I uprzedzając pytania: nie mam za dużych dywaników.
Pacjent to wonossaca impreza GX z 2002 roku. CEL-a nie ma i nie było. Silniczek krokowy wyczyszczony, przepustnica tez. Problem jest taki, w zasadzie ok kiedy mam ten samochód (15ykm), że on nie hamuje silnikiem, przykład: 3 kilometrowa droga i co 200 metrów śpiący policjant, jazda tylko na drugim biegu, do 3-3,5 tys obrotów między policjantami, rozpędzam się, puszczam gaz i obroty baaardzo powoli spadają. Nie ma wrażenia, hamowania silnikiem. Poza mną, ten problem w tym samochodzie zauważyło jeszcze 3 kierowców. Jak to uleczyć? Samochód ma LPG, ale na obu paliwach jest identycznie. I uprzedzając pytania: nie mam za dużych dywaników.
Re: Brak hamowania silnikiem
Wolne obroty są idealne, 700 z jakimiś groszami. Gdzieś tu była dyskusja i wychodziło, że jest to 725 czy coś:) generalnie bez zastrzeżeń.
- Kura
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: ZGIniERZ
- Auto: najfajniejsze jakie mógłbym mieć
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brak hamowania silnikiem
Hm, 700 z groszami?? U mnie w GX 2003 są na poziomie 600z groszami...jakr pisze:Wolne obroty są idealne, 700 z jakimiś groszami. Gdzieś tu była dyskusja i wychodziło, że jest to 725 czy coś:) generalnie bez zastrzeżeń.
JEST SUBARU, JEST...

Re: Brak hamowania silnikiem
w moturze tak miałem jak lewe powietrze dostawało się do garów... może ktoś kompetentny się wypowie?
Re: Brak hamowania silnikiem
Niby miałem odłączony akumulator, ale to nie tak niedawno i wszystko się już dostroiło/skalibrowało. Myślisz żeby kalibrować jeszcze raz? W zasadzie jak dobrze skalibrować/nauczyć go żeby hamował silnikiem?
Re: Brak hamowania silnikiem
Czesc,
Czy ktoś dotarł do rozwiązania tego problemu? Mam dokładnie to samo. Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
M.
Czy ktoś dotarł do rozwiązania tego problemu? Mam dokładnie to samo. Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
M.
Re: Brak hamowania silnikiem
A wpinałeś się jakimś diagnozerem? Wszystkie wartości w normie? Brak cut-offa zazwyczaj zrzuciłbym właśnie na MAPa albo TPSa, nie wiem czy Twoje autko podaje na żywo wartości czujników, ale jeśli to OBD2 to wypadałoby - proponuję żeby ktoś popatrzył na wartości podczas jazdy, szczególnie właśnie wtedy gdy próbujesz hamować silnikiem. Rozumiem że check Ci się nie zapala?
Re: Brak hamowania silnikiem
Widzę, że nie tylko ja mam taki problem :) Jak można podwyższyć wolne obroty? Ja mam ok 500, więc chyba trochę za mało.
Re: Brak hamowania silnikiem
Hm, a jaki to ma związek z hamowaniem silnikiem jeśli silnik w innych sytuacjach pracuje poprawnie? Bo tego dotyczy problem jak rozumiem...Macjek pisze: Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
Przy hamowaniu silnikiem istotna jest informacja o prędkości i o pozycji pedału gazu w stanie biegu jałowego...

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Brak hamowania silnikiem
To ciekawe, nie myślałem w ten sposób o tym problemie. Możesz powiedzieć jakie elementy odpowiedzialne są za podawanie tych informacji?gebolp pisze:Hm, a jaki to ma związek z hamowaniem silnikiem jeśli silnik w innych sytuacjach pracuje poprawnie? Bo tego dotyczy problem jak rozumiem...Macjek pisze: Droga wymiany/podmiany wyeliminowano map sensor i przepustnice z osprzetem.
Przy hamowaniu silnikiem istotna jest informacja o prędkości i o pozycji pedału gazu w stanie biegu jałowego...
Szedłem tropem układu zasilania w paliwo, ponieważ mam ogólne wrażenie, że mieszanka jest zbyt bogata. Objawy:
na niskich obrotach (do 2-2.5k) tak popierduje ale nie jedzie, potem jakby sie odblokowuje i juz wszystko gra.
bardzo cieply odpala z jakims wysilkiem
ma laga ze schodzeniem z obrotow po zdjeciu nogi z gazu, jakies 2-3 sekundy. Przy zmianie biegu podbija obroty.
Maciek
Re: Brak hamowania silnikiem
Info o prędkości doprowadzone jest do ECU silnika i do prędkościomierza, jeśli prędkość pokazuje to już dobrze, nie wyklucza to jednak uszkodzeń przewodów.
I jeszcze jedno, jak działa czujnik ciśnienia we wspomaganiu, jego zadziałanie podwyższa obroty, nie wiem czy nie blokuje wtedy odcięcia przy hamowaniu silnikiem.
MAP wymieniony, a jakie jest (pod)ciśnienie w kolektorze, nie ciągnie "fałszywki" np. przez zawór pochłaniacza oparów albo przewietrzania skrzyni korbowej?
I jeszcze jedno, jak działa czujnik ciśnienia we wspomaganiu, jego zadziałanie podwyższa obroty, nie wiem czy nie blokuje wtedy odcięcia przy hamowaniu silnikiem.
MAP wymieniony, a jakie jest (pod)ciśnienie w kolektorze, nie ciągnie "fałszywki" np. przez zawór pochłaniacza oparów albo przewietrzania skrzyni korbowej?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)