Strona 1 z 1

1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 12:34
autor: m33rci
Witam forumowiczów

A więc tak: Posiadam impreze 1.6 94r która rok temu sprowadziłem z niemiec. Jak do tej pory jeździ mi się nią pięknie nic się nie psuje nie stuka i nie puka.Auto nigdy mnie nie zawiodło. Ale pozostaje jedyny dylemat moc. 95 koni które posiadam to troche mało. Zastanawiam się nad zmianą samochodu na imprezke 2.0 115km. I teraz moje pytanie czy te 20 koników da dużo większą frajdę z jazdy? Wiem że nie będzie to jakiś demon prędkości ale nie mam zamiaru kupować bmw, oplów calibrów, i innych niby szybszych od subaru N/A. Subaru ma to coś w sobie i chcę tylko subaru :evilgrin:. Dodam jeszcze że z chęcia zakupiłbym Gteka którego zapewne będziecie mi polecać lecz mnie na niego nie stać (to takie marzenie na przyszłość). :thumb:
Pozdrawiam

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 12:59
autor: deLux
jak nie możesz mieć teraz GT to jeśli będziesz zmieniał 1.6->2.0->2.0t to wg mnie później będziesz miał tego GT/wrx. chyba, że dla ciebie kupił-sprzedał nie wiąże się ze stratą ;-)
20 koników daje większą frajdę przy zmianie ze 177, to może i z 95 :mrgreen: pojęcia nie mam.

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 14:32
autor: Bergen
Różnica między 1.8 (Żaba) a 2.0 (Srebrzana) jest bardzo wyczuwalna.

Jednakowoż proponowałbym przeszczep silnika z 1.6 na hamerykańskie 2.2 - jak szaleć to szaleć.

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 14:45
autor: m33rci
Bergen pisze: Różnica między 1.8 (Żaba) a 2.0 (Srebrzana) jest bardzo wyczuwalna.

Jednakowoż proponowałbym przeszczep silnika z 1.6 na hamerykańskie 2.2 - jak szaleć to szaleć.
No tak przeszczep silnika byłby dobrym posunięciem lecz niestety jestem zielony w te klocki i nawet nie wiedziałbym jak się do tego zabrać. Jakie są koszty przeszczepu takiego silnika, części i jak to się ma do mocy? :oops:

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 17:29
autor: lucza
nnooo stary to najlepsze co mogę ci powiedzieć to poszukaj silnika 2.0 125 koników,alternator,rozrusznik,kolektor ssący,wydechowy,czujniki,instalacje elektryczną i paliwową,przepustnice dosłownie wszystko zostawiasz z 1.6 tylko sam silnik masz 2.0 i różnice poznasz odrazu,mam nadzieję że masz 4x4 :whistle: ,wszystko pasuje p&p,trzeba tylko w rozrządzie przełożyć jedno kółko z 1.6 do 2.0(jest inna odległość zębów dających impuls czujnikowi) o wkładaniu do 1.6 dziwnych rzeczy to chyba wiem wszystko dlatego że mamy tu jeden egzemplarz doświadczalny,służę pomocą i zdjęciami jakby co :thumb:

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 22:14
autor: m33rci
Hmm może lepiej i taniej byłoby sprzedac aktualne auto i kupic 2.0 115 bądź też 125km :?: :whistle:

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 22:36
autor: Istreed
Ja jak już to bym brał zaturbionego :-)

Re: 1.6 a 2.0

: 28 cze 2010, o 22:58
autor: Bergen
Idąc dalej za ciosem, m33rci wstawiaj LS7, co się będziesz pierdolił w tańcu.

A poważnie - powtórzę jeszcze raz - jeśli nie stać Cię na GT, najbardziej ekonomicznie uzasadniona (a raczej najmniej nieekonomiczna) i dająca najlepsze wyniki będzie zamiana silnika w posiadanym już przez Ciebie samochodzie na EJ222 (142 KM). Pasuje prawie że "plug and play" (wyjmujesz stary, wkładasz nowy) a różnica jest znacząca. Amen.

Re: 1.6 a 2.0

: 29 cze 2010, o 18:48
autor: m33rci
No Bergen przekonałeś mnie. Będę robić tego swapa ale co jeszcze oprócz silnika potrzebuje? I z tego co się orientowałem to ciężko będzie mi dostać EJ222 jak juz to prędzej EJ22 i czy on też pasuje prawie p&p? Sam juz nie wiem :oops:

Re: 1.6 a 2.0

: 29 cze 2010, o 19:55
autor: lucza
tak,pasuje tak samo,najlepiej jak byś dostał z kolektorem dolotowym,jest trochę większa przepustnica,ale nie jest to konieczne tylko zalecane,powodzenia :thumb:

Re: 1.6 a 2.0

: 29 cze 2010, o 23:36
autor: m33rci
Ok dzięki będę próbować mam nadzieje że z powodzeniem :-)

Re: 1.6 a 2.0

: 29 cze 2010, o 23:49
autor: l_ewy
m33rci pisze: nie mam zamiaru kupować bmw, oplów calibrów, i innych niby szybszych od subaru N/A. Subaru ma to coś w sobie i chcę tylko subaru
I od tego momentu zawsze możesz na nas liczyć. Powodzenia ze zmianą silnika czy całej maszyny - naprawdę zauważysz różnice.

Re: 1.6 a 2.0

: 6 lip 2010, o 18:03
autor: m33rci
Wracając do tematu
Zacząłem rozglądać się za silnikiem ej22 i nawet juz miałem upatrzony jeden. Ale mam pytanie bo może ktoś juz kupował i się orientuje. Mianowicie w jakiej cenie moge dostać zadbany i nie zjeżdżony silnik ej22? Bo z tego co widze to z rozbitych legacy silniki są za śmieszne pieniądze rzędu 800-1500zl ale pozostaje pytanie czy są one warte uwagi? :roll:

Re: 1.6 a 2.0

: 27 lip 2010, o 22:36
autor: GT III
Jakieś postępy w pracach nad przeszczepem? Mam podobny dylemat jak kolega. Sprzedać się nie opłaca a mocy jakoś tak mało. Wymiana silnika wydaje się być jakąś opcją z tym że na 1000 zł za silnik się nie skończy. Przy takiej operacji można pomyśleć o sprzęgle, nowy rozrząd i wyjdzie ze 3000 albo więcej...

Re: 1.6 a 2.0

: 28 lip 2010, o 20:26
autor: lucza
ja już jestem po dwóch takich operacjach,1szy egz.dostał tylko silnik 2.2 i pojechał,i jeżdzi do dzisiaj nawet całkiem nieżle,2gi to była niezła robótka na trzy tygodnie:buda,instalacja elek. i komputer z 1.6 a cała reszta silnik, skrzynia,dyfry,kolektory,przepustnica,pompka i wiele wiele innych które dało się założyć i pasowały z 2.2,efekt był porażający można naprawdę iść spać z bananem na twarzy :-d

Re: 1.6 a 2.0

: 28 lip 2010, o 23:50
autor: GT III
A jakie są koszty? Dodam że jak bym się już zabierał za to to skrzynkę też bym chciał wymienić bo mam problem z synchronizatorem między jedynką a dwójką, naprawa droga a skrzyni do 1,6 z mojego rocznika ze świecą szukać.

Re: 1.6 a 2.0

: 29 lip 2010, o 03:05
autor: Adam M.
m33rci pisze:Wracając do tematu
Zacząłem rozglądać się za silnikiem ej22 i nawet juz miałem upatrzony jeden. Ale mam pytanie bo może ktoś juz kupował i się orientuje. Mianowicie w jakiej cenie moge dostać zadbany i nie zjeżdżony silnik ej22? Bo z tego co widze to z rozbitych legacy silniki są za śmieszne pieniądze rzędu 800-1500zl ale pozostaje pytanie czy są one warte uwagi? :roll:
Taki amerykanski 2.2 z 95r, jednowalkowy i bezkolizyjny na pewno jest wart uwagi. Moj przelecial 400 tys i dalej by spokojnie latal gdyby samochodu ktos nie skasowal.
Jeszcze ciekawszy jest 2.2 turbo ( 160 KM ) na tyle niewysilony ze praktycznie nie do zabicia.
To sa silniki close deck i zadne problemy uszczelkowe ich nie dotycza.

Re: 1.6 a 2.0

: 1 sie 2010, o 17:08
autor: dominik_bb
bede miał na sprzedasz EJ20 od imprezy GL sport silnik w idealnym stanie po wymianie rozrzadu kpl itp jeszcze na samochodzie jak bys był zainteresowany to na pw bo bede wkładał od WRXa JDM wiec bedzie mi lezał i przeszkadzał