Strona 1 z 1

swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 13:53
autor: pablo2k
Witam! Sprowadźcie mnie na ziemię! Silnik w moim potworze (Legacy II BD7 sedan, 1996r., EJ22, 5 biegowy manual bez reduktora) postanowił sobie zrobić ze mnie jaja i odmówił współpracy. Mam teraz dwie opcje:
- zakup drugiego EJ22, doprowadzenie go do stanu używalności i wsadzenie z powrotem do mojej budy i turlanie się dalej wraz ze 128 kucykami po bezdrożach polskich
- zakup silnika H6, przeróbka wszystkiego co z tym związane (druty, wspomaganie, inne bajery, sprzęgło, ewentualnie skrzynka biegów) i zaciesz z posiadania cholernie szybkiego Legacy II w sedanie.

Tykał się ktoś kiedyś gdzieś takiego zabiegu? Czy pacjent i ekipa doktorów przeżyła to?

Pozdrawiam ;-)

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 14:15
autor: leon
Idź na całość, bieri H6. Po roku babrania i sprzedaży nerki może będzie działał, ale przynajmniej przetrzesz szlak i pokażesz niedowiarkom, a co !

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 14:27
autor: Bergen
Wstaw N74 albo LS7, co się będziesz pierdolił.

A poważnie - zapomnij.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 17:04
autor: lucza
mogę coś podpowiedzieć ale najpierw,na jakie koszta jesteś nastawiony?

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 22:44
autor: pablo2k
Na Was zawsze można liczyć w kwestii sprowadzenia na ziemie! Ale o to mi chodziło ;-) Przeliczyłem koszty swapu na H6 - niestety odpada, auto robiłbym chyba ze 3 lata... Teraz jeszcze jedno pytanie... Szperając na alledrogo natknąłem się na motor EJ25 SOHC z roku 2005, pogmerałem i co? Nawet kolektor ssący od 2.2 pasuje! Nie wiem jak z wytryskami i przepływka itp. Co z takim swapem? Cena gołego motoru jest dość atrakcyjna, zawsze to dużo młodszy bokserek i parę kucyków więcej. Myślę, że skrzynia by nie protestowała skoro te same były montowane w wersjach 2.5...

Ktoś mnie sprowadzi na ziemię?

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 22:57
autor: leon
A w 2005 nie było coś ze sterowaniem zaworami ? Nawet jak nie, to komp to obsłuży? Może inna wiązka ?

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:06
autor: pablo2k
Jedyne co widzę to DOHC z vvti jakimś, ECU raczej na pewno byłoby do wymiany, muszę gdzieś dorwać schematy instalacji elektr. z Legaca 'BD' EJ22 / EJ25 i przejrzeć w poszukiwaniu różnic w wiązce. Jeśli do dłubnięcia byłaby tylko wiązka to jak ja sobie nie poradzę (dyplomowany jego mać technik elektronik!) to mam gościa, który to zrobi i nie puści auta z dymem. Chodzi bardziej o dywagacje w dziedzinie inżynierii materiałów i ewentualnego uniknięcia drutowania samochodu... No niechże mnie ktoś sprowadzi na ziemie i napisze, 'dozbieraj i kup turbo' :-d

edit:
EJ254 wychodzi mi, że by przypasował. SOHC, MAF i młody rocznik

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:06
autor: Adam M.
Wielka roznica na plus, tyle ze kupowalbym z calym osprzetem ( wiaka komp, czujniki, ktory jest bardzo rozny od 2.2 ( mialem / mam oba )

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:16
autor: lucza
sam goły silnik to tylko maszyna,weż taki silnik i uzbrój go w osprzęt z twojego legasia,kolektor dolotowy schodzi z silnika razem z wtryskami,przewodami paliwowymi i podciśnieniowymi i tak go zamontuj na silniku 2.5 oraz użyj wszystkich czujników które miałeś w 2.2,komp.także zostaw z legasia,to wszystko pod warunkiem że będziesz miał silnik bez tego ustrojstwa od zaworów

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:20
autor: pablo2k
ECU poradzi sobie z różnicą pojemności, innymi krzywymi mocy i momentu itd? Przypuszczam potrzebna będzie zmiana mapy spalania, tylko nie wiem, czy moje aktualne ECU ma możliwość mapowania...

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:40
autor: lucza
ECU nie wie ile masz pojemności,ale wie ile musi dać paliwa na podstawie podciśnienia wytworzonego przez tłoki i mierzonego przez sensor podciśnieniowy który jest z lewej strony pod "garbem" kolektora ssącego,ale na pewno nie będzie to jak w 2.5,myślę że skoro osprzęt z 1.6 na silniku 2.2 daje radę to i tu nie będzie żle

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 11 sie 2010, o 23:47
autor: leon
Ale z mapą może być nieswojo.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 12 sie 2010, o 01:16
autor: lucza
leon,święta racja ale zawsze może użyć globusa zamiast mapy ;-)

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 12 sie 2010, o 13:36
autor: Bergen
Się śtery karburatory, po jednym na każdy cylynder wstawi i będzie git

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 12 sie 2010, o 23:15
autor: pablo2k
Ok! Koniec jaj! Serio się pytam, bo już szukam motoru do granatowego stwora. Mam szukać 2.2 czy 2.5 w sohc nowszego?

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 12 sie 2010, o 23:18
autor: Bergen
pablo2k, nikt Ci dokładnie nie odpowie na to pytanie, bo przecierasz szlak.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 13 sie 2010, o 20:33
autor: ky
lucza pisze: ale wie ile musi dać paliwa na podstawie podciśnienia wytworzonego przez tłoki i mierzonego przez sensor podciśnieniowy
Tylko że chyba nie bardzo wie, jak się to ciśnienie przekłada na masę powietrza, to po pierwsze, a po drugie, jak mu wyjdą jakieś ciekawostki nie bardzo pasujące do mapy, to się obrazi i opluje CEL-em.

r.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 13 sie 2010, o 21:32
autor: Adam M.
Na pewno nowsze 2.5 jak chcesz szybciej jezdzic, 2.2 gdy chcesz dlugo jezdzic ( niektorzy przejechali tym 800 tys km ) a najlepiej 2.2 turbo - szybciej i rowniez dlugo ( najmocniejszy silnik subaru ).

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 13 sie 2010, o 22:02
autor: Piter 35
Adam M. pisze: najlepiej 2.2 turbo - szybciej i rowniez dlugo ( najmocniejszy silnik subaru ).
To chyba tylko z 22b :idea: nieprawdaż :?:

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 13 sie 2010, o 22:52
autor: Adam M.
Niezupelnie - chodzi mi o EJ22T closed deck, 167 KM
Przez "najmocniejszy" rozumiem glownie trwalosc z jednoczesna mozliwoscia b. ostrego "podciagniecia" mocy.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 14 sie 2010, o 00:18
autor: Piter 35
Adam M. pisze: Niezupelnie - chodzi mi o EJ22T closed deck, 167 KM
W jakim modelu te silniki sobie jeździły :idea:

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 14 sie 2010, o 00:50
autor: WRC fan
Piter 35 pisze: W jakim modelu te silniki sobie jeździły :idea:
W antycznym Legacy Turbo.

Re: swap! ej22 -> H6 ?

: 14 sie 2010, o 03:25
autor: Adam M.
Do tego byla to tylko wersja amerykanska.
Jak sie jakis pojawi na Ebay.com to znika natychmiast z cena 3x wyzsza niz jakis 2l turbo.
A czy antyczny ?
Robili go do 94r.