To pytanie pojawiło sie juz w wątku o chłodnicy, ale chyba zginęło w natłoku innych tematów. Nie moglem znależć też informacji na ten temat na forum.
Czy i jak można rozszyfrować nr modelu silnika? Mój np jest EJ20JNW1FB , na szrocie oglądałem kilka identycznych Foresterów, jeszcze z wnętrzościami. Silniki wizualnie zbliżony (kwadratowe, żebrowane dekle zaworowe) ale z nr modelu silnika na tabliczce: EJ20JNW1FA , inny EJ20JNW1FE. Może jest jakaś strona, która pomoże rozszyfrować nr?
Nr silnika / modelu silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Nr silnika / modelu silnika
Słabo szukałeśzbartek pisze: Nie moglem znależć też informacji na ten temat na forum.

Pierwszy wynik po wpisaniu w szukajkę "numery silnika"

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Nr silnika / modelu silnika
Niestety wskazany przez Ciebie post nie wyczerpuje tematu.
Nadal nie udało mi się rozwinąć skrótu w całości. Pierwsze 4 symbole są bezsprzeczne: ilość cylindrów, pojemność.
Pogrzebałem trochę w katalogu części on-line ( http://opposedforces.com/parts/forester ... _assembly/ ) . Wychodzi na to, że EJ20JNW... to pierwsza seria silników do Forków, czyli pewnie 122KM (???-wszędzie pierwsze silniki do Forków opisane sa jako 122KM). Wizualnie wszystkie te silniki maja żebrowane pokrywy zaworowe. Dla kierownicy po lewo podana jest końcówka ...1FA i ...1FB, dla kierownicy po prawo ...1FA i ...1FE. W opisie katalogu części wszystkie te silniki były produkowane w okresie 01.97.-06.98. , opis zgadza się z tym co mam i tym co widziałem na szrocie.
Wersje z automatyczną skrzynią biegów różnią się tylko 7-mym symbolem - zamiast W jest X.
Pozostaje pytanie, co odróżnia wersję EJ20JRW..., bo też taki silnik jest podany dla pierwszej serii Forka. Ktoś wie może?
Teraz to co interesuje mnie praktycznie:
Czy dobrze rozumiem, że mogę z powodzeniem, bez konieczności dodatkowych zmian, wymienić EJ20JNW1FB na EJ20JNWFE?
W tym samym katalogu znalazłem oznaczenia modeli silników produkowanych od 03.98. do 12.99. Zakładam, że to są już te 125KM (???). One mają oznaczenie EJ202NWZVA oraz .....ZVB. Wizualnie maja gładkie i prostokątne pokrywy zaworowe.
Na forum.subaru na pytanie o różnice między EJ20J a EJ202 pada odpowiedź "Inny dolot, inny wydech, inna elektronika sterujaca (ECU, czujniki, itp.), inne tloki, inne pierscienie tlokowe, inne glowice, inne walki rozrzadu... Ale mocowana chyba takie same" .
Rozumiem, że chcąc zamontować EJ202 zamiast EJ20J trzeba byłoby pogrzebać przy dolocie paliwa, wydechu, elektronice sterującej. Czy kojarzycie jakieś przeciwskazania do montowania EJ202 zamiast EJ20J? Czy wogóle możliwa jest taka zamiana bez narażania się na większe koszty poza kosztem silnika?
Kiedy pokazałem w serwisie nr silnika powiedziano mi, ze powinienem szukać "starego 125KM z kwadratowymi pokrywami zaworowymi". Wychodziłoby na to, że polecono silnik EJ202. Tyle tylko, że to wogóle nie trzyma się kupy z tym wszystkim informacjami znalezionym/wygooglanymi powyżej.
Nadal nie udało mi się rozwinąć skrótu w całości. Pierwsze 4 symbole są bezsprzeczne: ilość cylindrów, pojemność.
Pogrzebałem trochę w katalogu części on-line ( http://opposedforces.com/parts/forester ... _assembly/ ) . Wychodzi na to, że EJ20JNW... to pierwsza seria silników do Forków, czyli pewnie 122KM (???-wszędzie pierwsze silniki do Forków opisane sa jako 122KM). Wizualnie wszystkie te silniki maja żebrowane pokrywy zaworowe. Dla kierownicy po lewo podana jest końcówka ...1FA i ...1FB, dla kierownicy po prawo ...1FA i ...1FE. W opisie katalogu części wszystkie te silniki były produkowane w okresie 01.97.-06.98. , opis zgadza się z tym co mam i tym co widziałem na szrocie.
Wersje z automatyczną skrzynią biegów różnią się tylko 7-mym symbolem - zamiast W jest X.
Pozostaje pytanie, co odróżnia wersję EJ20JRW..., bo też taki silnik jest podany dla pierwszej serii Forka. Ktoś wie może?
Teraz to co interesuje mnie praktycznie:
Czy dobrze rozumiem, że mogę z powodzeniem, bez konieczności dodatkowych zmian, wymienić EJ20JNW1FB na EJ20JNWFE?
W tym samym katalogu znalazłem oznaczenia modeli silników produkowanych od 03.98. do 12.99. Zakładam, że to są już te 125KM (???). One mają oznaczenie EJ202NWZVA oraz .....ZVB. Wizualnie maja gładkie i prostokątne pokrywy zaworowe.
Na forum.subaru na pytanie o różnice między EJ20J a EJ202 pada odpowiedź "Inny dolot, inny wydech, inna elektronika sterujaca (ECU, czujniki, itp.), inne tloki, inne pierscienie tlokowe, inne glowice, inne walki rozrzadu... Ale mocowana chyba takie same" .
Rozumiem, że chcąc zamontować EJ202 zamiast EJ20J trzeba byłoby pogrzebać przy dolocie paliwa, wydechu, elektronice sterującej. Czy kojarzycie jakieś przeciwskazania do montowania EJ202 zamiast EJ20J? Czy wogóle możliwa jest taka zamiana bez narażania się na większe koszty poza kosztem silnika?
Kiedy pokazałem w serwisie nr silnika powiedziano mi, ze powinienem szukać "starego 125KM z kwadratowymi pokrywami zaworowymi". Wychodziłoby na to, że polecono silnik EJ202. Tyle tylko, że to wogóle nie trzyma się kupy z tym wszystkim informacjami znalezionym/wygooglanymi powyżej.