Strona 1 z 1
Przedni intercooler a moment obrotowy
: 16 sie 2010, o 14:04
autor: strongi
Mam takie pytanko bo nie mogę nic znaleźć w szukajce. Czy po założeniu przedniego IC nie spada moment obrotowy? Tak na logikę mamy o wiele dłuższy i o większej pojemności dolot . Czyli zwiększy się turbodziura. Pomijam efekty jakie uzyskamy w górnym zakresie obrotów. Chodzi mi o dół silnika.
Re: Przedni intercooler a moment obrotowy
: 16 sie 2010, o 14:14
autor: jarmaj
Tak na wyczucie,to wartości w żadnym zakresie nie powinny się zmienić. Może być trochę większy lag przy dodaniu, na przykład po wyjściu z winkla.
Ale jak mówię, na wyczucie, bo nie jeździłem z przednim IC w Subaru.
Re: Przedni intercooler a moment obrotowy
: 16 sie 2010, o 14:19
autor: Azrael
jarmaj, to naprawdę to zalezy od charakterystyki samego IC, jak duży ma spadek ciśnienia, pojemność itp. Te wartości mogą się różnić o kilka rzędów wielkości między topowymi konstrukcjami a chińską podróbką. Ogólnie w ulicznym aucie nie widzę sensu zakładania FMIC.
Re: Przedni intercooler a moment obrotowy
: 16 sie 2010, o 14:26
autor: jarmaj
Azrael pisze:Ogólnie w ulicznym aucie nie widzę sensu zakładania FMIC.
A jak myślisz, o ile to byłoby odporniejsze na upały? Bo ja nie mając natrysku na IC, w ciepłe dni czuję ogromny spadek mocy (i nie mówię tu o wolnej jeździe, po mieście ze światłami itp, ale o normalnej trasie). Jak by to wyglądało w FMIC?
Re: Przedni intercooler a moment obrotowy
: 16 sie 2010, o 14:51
autor: Azrael
jarmaj, spadek mocy i tak byłby ogromny, pewnie podobny. Automatyczny nastrysk by Ci pomógł trochę i w sumie część elementów masz już zdaje się w aucie.
Jak jeździłem wunder-wiśnią jak były te mega upały to chwilami wydawała się wolniejsza od mojego wolnossaka.